BIC świętuje 70. rocznicę powstania kultowego długopisu BIC® Cristal®
W 1951 roku Marcel Bich zaprezentował światu długopis Cristal® ̶ pierwszy, niezawodny i przystępny cenowo długopis, który zapoczątkował światowy sukces marki BIC. Estetyczny wygląd oraz wysoki komfort pisania sprawiły, że obecnie jest to najlepiej sprzedający się produkt w swojej kategorii, który na stałe zakorzenił się w kulturze na całym świecie.
Z okazji 70. rocznicy powstania BIC® Cristal®, marka z dumą prezentuje nowy BIC® Cristal® Re’NewTm - metalową wersję premium kultowego długopisu z wymiennymi wkładami.
Historia BIC rozpoczęła się po II wojnie światowej na przedmieściach Paryża, gdzie Marcel Bich produkował części zamienne do wiecznych piór. Na rynku istniał już wtedy długopis kulkowy, jednak był daleki od ideału. Bich zauważył w tym produkcie ogromny potencjał… lecz uznał, że trzeba go perfekcyjnie zaprojektować.
Przez 2 lata Bich pracował nad wynalezieniem długopisu idealnego. Jego wizja była jasna: długopis miał zapewniać gładkie, niewymagające wysiłku pisanie, tak aby użytkownik mógł swobodnie uwolnić kreatywność i wyrazić siebie. Niezwykła dbałość o szczegóły i zamiłowanie do perfekcji sprawiły, że Bich jako pierwszy w historii zaczął używać do produkcji długopisów wyjątkowo precyzyjnego… sprzętu zegarmistrzowskiego!
I tak oto na początku 1951 roku narodził się BIC® Cristal® ̶ pierwszy wysokiej jakości długopis w przystępnej cenie.
Jak się szybko okazało, Marcel Bich był wizjonerem nie tylko w zakresie projektowania, ale także marketingu. Rozumiał że, aby odnieść sukces, świat najpierw musi dowiedzieć się o jego produkcie, poznać go i pokochać, dlatego postawił na... reklamę. W 1952 roku wraz z Raymontem Savignac rozpoczęli słynną kampanię reklamową „Elle court elle court, la pointe BIC", a w 1960 roku symbolem, dzisiaj powiedzielibyśmy logo marki, został BIC Boy – charakterystyczny chłopiec z głową w kształcie kulki.
Obecnie BIC® Cristal® jest najlepiej sprzedającym się długopisem na świecie, który towarzyszy nam na co dzień w domach, szkołach i biurach. Na przestrzeni lat stał się ikoną designu, kultowym przykładem sztuki użytkowej, który trafił do… muzeum! Można go zobaczyć na ekspozycjach w Museum of Modern Art / Centre George Pompidou w Paryżu, a także w Museum of Modern Art w Nowym Jorku (MoMA).
Czy wiesz, że bazgranie jest idealnym sposobem na stres?
Bezwiedne bazgranie długopisem (z ang. doodling) np. podczas wykładu, przedłużającego się spotkania czy rozmowy telefonicznej pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie i pamięć. Pomaga skoncentrować się, wycisza, relaksuje, a nawet rozwija twórczą ekspresję i kreatywność. Tak proste czynności jak pisanie, kreślenie, kolorowanie czy szkicowanie pozwalają odstresować się po ciężkim dniu i odpocząć od urządzeń elektronicznych, które zdominowały naszą codzienność. Dlatego warto mieć zawsze pod ręką… ulubiony długopis, taki jak np. BIC® Cristal®.
BIC® Cristal® – nie taki prosty, jak mogłoby się wydawać
Prostota długopisu BIC® Cristal® jest tylko pozorna. W rzeczywistości jest on niezwykle wyrafinowanym narzędziem piśmienniczym. Bezkompromisowy proces produkcji od samego początku, 70 lat temu, nie pozostawiał żadnego aspektu przypadkowi. Wszystko po to, aby mieć całkowitą pewność, że klient otrzyma wysoce wydajny i niezawodny długopis, który będzie sprawiał radość piszącemu od pierwszej aż po ostatnią linijkę. Jakość produktu jest weryfikowana w ponad 70 punktach kontrolnych w trakcie procesu produkcji!
NOWOŚĆ
BIC® Cristal® Re’NewTM to metalowa wersja premium kultowego długopisu z wymiennymi wkładami. Zaprojektowany, by trwać!
Przez ostatnie 70 lat na rynku pojawiło się ponad 60 modeli BIC®Cristal® oraz 15 kolorów, a kolekcja wciąż się rozrasta. Nowy BIC® Cristal® Re’NewTM to kultowy Cristal® w uwspółcześnionej wersji premium – z matowym, aluminiowym korpusem i laserowo grawerowanym logo BIC®. Skuwka również została zaprojektowana na nowo: jest srebrna, matowa i zrobiona z plastiku pochodzącego z recyklingu. Niezwodny, wymienny, wytrzymały.
Wydajny i elegancki BIC® Cristal® Re’NewTM to nie tylko piękny, ale i wyjątkowy przedmiot. Raz użyty sprawia, że trudno się z nim rozstać. Dlatego został wyposażony w możliwość wielokrotnej wymiany wkładów za pomocą wygodnego przycisku na korpusie, który wskazuje także kolor tuszu (czarny lub niebieski).
BIC® Cristal® Re’NewTM jest dostępny w sklepach stacjonarnych oraz na Allegro (użytkownik: SkleBIC) w rekomendowanej cenie 19,99 zł za zestaw 1 długopis + 2 wymienne wkłady.
https://allegro.pl/oferta/dlugopis-czarny-bic-cristal-re-new-metal-1-2szt-10586319238
https://allegro.pl/oferta/dlugopis-niebieski-bic-cristal-re-new-metal-1-2szt-10586318993
***
BIC® – światowy lider w kategorii produktów szkolno-biurowych, zapalniczek i maszynek do golenia wnosi prostotę i radość do codziennego życia. Od ponad 75 lat zapewnia wysokiej jakości produkty w przystępnej cenie, które są dostępne dla konsumentów na wyciągnięcie ręki. Na przestrzeni lat BIC® stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek oraz znakiem towarowym zarejestrowanym na całym świecie. Dziś produkty BIC sprzedawane są w ponad 160 krajach świata, a wśród kultowych marek znajdziemy: BIC Kids™, BIC FlexTM, BodyMark by BICTM, Cello®, Djeep, Lucky Stationery, Rocketbook, Soleil®, Tipp-Ex®, Us. TM, Wite-Out® i inne. W 2020 roku sprzedaż netto BIC wyniosła 1627,9 mln euro. Spółka jest notowana na „Euronext Paris”, wchodzi w skład indeksów SBF120 i CAC Mid 60 i jest doceniana za swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i edukację. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź about.bic.com lub śledź nas na LinkedIn, Instagramie, Twitterze, lub YouTube.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.