Bitdefender dla macOS Catalina z certyfikatem AV-TEST „Top-Product”
AV-TEST opublikował wyniki badania programów antywirusowych pod kątem ochrony domowych komputerów wyposażonych w system operacyjny macOS Catalina. Maksymalne oceny zebrał Bitdefender Antivirus Mac 8.1.
AV-TEST, niezależna organizacja zajmująca się badaniem efektywności aplikacji bezpieczeństwa, wzięła pod lupę 9 programów antywirusowych przeznaczonych dla domowych użytkowników komputerów Mac, z systemem operacyjnym macOS Catalina. Badanie zostało przeprowadzone w maju oraz czerwcu. Analitycy sprawdzali oprogramowanie pod względem jego możliwości w zakresie ochrony przed złośliwym oprogramowaniem, wpływu na wydajność komputera oraz użyteczności. W każdej z wymienionych kategorii Bitdefender Antivirus Mac 8.1 zdobył maksymalną liczbę sześciu punktów.
Antywirus Bitdefender wykrył malware ujawniony w ciągu ostatnich czterech tygodni, a w teście wykorzystano 84 próbki złośliwego kodu. Oprogramowanie antywirusowe nie miało negatywnego wpływu na wydajność pracy komputera Mac w czasie pobierania oraz instalacji często używanych aplikacji oraz uruchamiania standardowego oprogramowania, a także kopiowania plików.
AV-TEST zbadał również wpływ oprogramowania zabezpieczającego na użyteczność komputera. Antywirus Bitdefendera nie generował fałszywych alarmów, co oznacza, że nie klasyfikował bezpiecznych plików jako malware’u. Poza tym nie wysyłał mylnych ostrzeżeń dotyczących niektórych działań przeprowadzanych podczas instalowania i używania legalnego oprogramowania.
Bitdefender Antivirus Mac 8.1 zgromadził w badaniu 18 punktów i otrzymał od AV-TEST certyfikat „Top-Product”.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.