Komunikaty PR

Biznesowa liga e-sportów innowacyjnym narzędziem integracji zespołu

2021-02-11  |  13:00

Nowe, wymuszone przez pandemię okoliczności zarządzania zespołem są nie lada wyzwaniem dla wielu managerów – zarówno w korporacjach, jak i w sektorze MŚP. Powszechna praca zdalna ma znaczący wpływ na funkcjonowanie zespołów, relacje między pracownikami oraz ich samopoczucie. Tego typu sytuacje kryzysowe to jednocześnie idealny moment na wdrożenie nowych rozwiązań. Umiejętne angażowanie pracowników we wspólne aktywności pozwala na budowanie tożsamości przedsiębiorstwa, poprawę komunikacji – przynoszącą wymierne efekty współpracę. Istotne jest, by inwestować czas i środki w narzędzia skrojone na miarę potrzeb zespołu i czasu w jakim obecnie funkcjonujemy. Innowacyjnym rozwiązaniem dla wielu aktualnych wyzwań, stojących przed managerami HR, jest Business Esports League.

Jak wynika z badania Hays Poland, pogorszenia stanu zdrowia psychicznego w wyniku pandemii doświadcza 1/3 pracowników[1]. Praca w trybie home-office powoduje u wielu ponadprzeciętny stres, stany lękowe, zaburzenia nastrojów, a także wpływa na rozluźnienie więzi społecznych. Czynniki te mają negatywny wpływ na ich stosunek do pracy, zaangażowanie, w konsekwencji na efektywność pracy i wizerunek pracodawcy. Dlatego dbałość o zdrowie psychiczne pracowników jest korzystne zarówno dla organizacji, jak i ludzi w niej zatrudnionych.

Gry wideo już na stałe weszły do naszego życia i dla wielu pracowników są pasją i ważnym elementem codzienności. Nic dziwnego – gry wideo to wartościowa forma rozrywki. Zwiększają zdolności percepcyjne, rozwijają umiejętność strategicznego myślenia, są okazją do współpracy zespołowej i zdrowej rywalizacji, a dodatkowo pozwalają rozładować stres. Wspólna analiza porażek i radość z triumfów buduje relacje i zwiększa zaufanie między członkami drużyny. To wszystko sprawia, że gry wideo są znakomitym rozwiązaniem teambuildingowym.

Business Esports League (BE League) oferuje firmom innowacyjne, atrakcyjne narzędzie integracji, które bez przeszkód można wykorzystać w czasie pandemii – platformę do rozgrywek ligowych w popularne gry online. W trakcie kwartalnych zmagań drużyny, w skład których wchodzić będzie od pięciu do dziewięciu zawodników, rywalizować będą w FIFA 2021, League of Legends, Counter Strike: Global Offensive, Clash Royale oraz Haxball. Różnorodność oferowanych tytułów pozwoli na realizację odmiennych celów, jest także otwarciem na użytkowników różnych platform: PC-tów, konsol oraz urządzeń mobilnych.

Dzięki grywalizacji, udział w BE League pomoże nawiązywać nowe relacje między pracownikami, budować ducha zespołu i umacniać tożsamość z pracodawcą. Na zakończenie gracze otrzymają certyfikaty uczestnictwa, a najlepsze drużyny spotkają się w rozgrywkach finałowych relacjonowanych na żywo w Internecie. Dla firm uczestnictwo w biznesowej lidze jest także szansą na budowanie marki atrakcyjnego, świadomego pracodawcy i promocji w pozytywnym kontekście nowych technologii. To również narzędzie motywowania pracowników i partnerów biznesowych zgodnie z ich zainteresowaniami i pasją.

BE League to rozwiązanie dla biznesu, stworzone przez pasjonatów gamingu. Wiemy, jakie korzyści przynosi wspólne spędzanie czasu, opracowywanie strategii, odkrywanie swoich mocnych stron i rozwój kompetencji miękkich. Zarówno sama współpraca zespołowa, jak i wizja zwycięstwa w rozgrywkach, budzi w graczach ogromne emocje. Są to elementy równie istotne w kontekście sprawnie funkcjonującego zespołu w firmie – niezależnie, czy jest to międzynarodowa korporacja, czy też mały startup. BE League to innowacyjne narzędzie, które wielu HR managerom ułatwi realizację wyzwań narzuconych organizacji w tym wyjątkowym, trudnym czasie – mówi Łukasz Trybuś, CEO KGH.EC, pomysłodawca Business Esports League.

Organizatorzy BE League zadbali o kompetentną lożę ambasadorów programu. Projekt wspierają e-gamerzy: Fryderyk “Veggie” Kozioł (specjalista od League Of Legends), Robert “Lisek” Liszka (FIFA) i Łukasz “Prawus” Ganczewski (CS:GO) oraz były reprezentant Polski i siatkarski mistrz świata – Krzysztof Ignaczak.

BE League rozgrywana będzie w systemie kwartalnym, w każdym sezonie zespoły rozegrają przynajmniej siedem spotkań. Pierwsza seria spotkań startuje już w połowie marca. Zgłoszenia odbywają się przez platformę www.beleague.pl. Profesjonalna organizacja i opieka nad klientem oraz promocja marek uczestniczących w zmaganiach w mediach społecznościowych BE League idą w parze z przystępnym kosztem uczestnictwa. Platforma oferuje atrakcyjne, dodatkowe benefity dla firm zgłaszających więcej niż jedną drużynę.

O projekcie

Business Esports League (Be League) to trzymiesięczne rozgrywki esportowe przeznaczone dla środowiska biznesowego. Nowoczesna forma wartościowej rozrywki dla pracowników firm z całego kraju oraz innowacyjna platforma promowania marki daje możliwość integracji i współzawodnictwa pracowników w ramach pięciu dyscyplin: Counter Strike: Global Offensive, League of Legends, FIFA 21, HaxBall oraz Clash Royale. Be League wspierają związani z projektem ambasadorzy, m. in.: Fryderyk „Veggie” Kozioł, Robert „Lisek” Liszka i Łukasz „Prawus” Ganczewski, a także siatkarski mistrz świata – Krzysztof Ignaczak. Zapisy do udziału w rozgrywkach trwają do 7 marca 2021 r.

 


[1] Raport Hays, wrzesień 2020

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.