Biżuteria to najlepsza inwestycja
Naszyjnik kultowej firmy Tiffany&Co, wisiorek Fabergé oraz ponad 120 innych, najlepszych przykładów sztuki jubilerskiej, oglądać i wylicytować można będzie w DESA Unicum. W tym również komplet biżuterii w typie Cartier z brylantami i niebieskimi topazami. Na aukcji znajdą się unikatowe obiekty, które licytować można będzie już od tysiąca złotych. To idealny pomysł na świąteczny prezent, jak i inwestycja na niepewne czasy.
Marka Tiffany&Co., założona w 1837 roku przez Charlesa Lewisa Tiffany’ego, to do dziś jedna z najbardziej znanych i cenionych firm jubilerskich na świecie. To jej nazwa znalazła się w tytule filmu wszechczasów ze zjawiskową Audrey Hepburn w roli głównej. Sekret marki tkwi w procesie tworzenia biżuterii. Najwybitniejsi złotnicy potrafią nad jednym drobnym szczegółem spędzić nawet kilka godzin dziennie, opracowując go do perfekcji. Najbardziej znanym wyrobem tej firmy jest klasyczny model pierścionka zaręczynowego z diamentem, który na rynku ukazał się pod koniec XIX wieku. Na grudniowej aukcji w DESA Unicum będzie okazja do licytacji naszyjnika z diamentem w platynowej oprawie tej właśnie marki.
Biżuteria to nie tylko idealny pomysł na prezent dla bliskiej osoby, to również dobra lokata kapitału. – W ostatnim czasie obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost cen złota na Światowej Giełdzie Metali Szlachetnych. Obecnie cena za uncję tego kruszcu wynosi około 1880 dolarów i od jakiegoś czasu stale rośnie. Inwestycja w biżuterię to lokata długoterminowa, lecz bardzo obiecująca. Dawna biżuteria z XIX czy początku XX wieku może być dobrą inwestycją z uwagi na to, że tych przedmiotów z czasem będzie na rynku coraz mniej, niektóre ulegną zniszczeniu, inne zaginą – mówi Urszula Prus, rzeczoznawca jubilerski DESA Unicum, ekspert diamentów, absolwentka Instytutu Gemmologicznego HRD w Antwerpii.
Wyjątkową ciekawostką aukcji jest współczesne jajko Fabergé w formie zawieszki. Dziś wyroby tej marki uchodzą za symbol luksusu i najlepszego kunsztu złotniczego. Najbardziej znanymi realizacjami Fabergé są słynne jajka, które wykonywane były przez lata na zlecenie cara Aleksandra III. Najbardziej rozpoznawalnym modelem jest jajko koronacyjne, wykonane ze złota, diamentów i rubinów. W środku skrywa miniaturowy model bogato zdobionej karocy. Jedno ze słynnych jajek zostało odkupione przez firmę jubilerską od prywatnego kolekcjonera za kwotę 33 mln dolarów. Fabryka Fabergé produkowała również biżuterię w formie jajek. W DESA Unicum zobaczyć i kupić można będzie wisiorek Fabergé z emalią kobaltową i diamentami. Dzieło pochodzi z drugiej połowy XX wieku.
Ciekawym i pięknym obiektem w ofercie aukcyjnej jest broszka w kształcie latarni z ukrytym wewnątrz zegarkiem Omega. Wykonana jest z wysokiej próby złota, diamentów i szafirów. Niezwykłe są również perłowe kolczyki z diamentami z XIX wieku czy komplet biżuterii typu Cartier, składający się z pierścionka, naszyjnika i kolczyków. Obiekty wykonane w złocie, z dodatkiem niebieskich topazów i brylantów prezentują się zjawiskowo. W DESA Unicum pojawią się również przykłady biżuterii, które licytować można będzie już od 1000 złotych. To m.in. wisiorek z rubinem i diamentami z lat 30. XX w., bransoleta z granatami, perłowa zawieszka z XIX wieku czy złote kolczyki z Francji.
Wszystkie obiekty pójdą pod młotek już 7 grudnia o godzinie 19 na aukcji Biżuteria Kolekcjonerska. Wcześniej przedmioty zobaczyć i przymierzyć, można w siedzibie DESA Unicum. Licytować można będzie online, telefonicznie, przez aplikację czy zlecenia stałe. Aukcję z kolei oglądać można w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Równolegle trwać będzie aukcja online prezentująca biżuterię artystyczną wytwarzaną przez kultową spółdzielnię ORNO. Założona w 1949 roku wyrażać miała ideę wprowadzenia piękna do codziennego życia w zrujnowanej wojną Warszawie. Czas świetności spółdzielni przypadł na lata 60. i 70. Skupieni w niej artyści i rzemieślnicy tworzyli piękne przedmioty dekoracyjne – przede wszystkim biżuterię oraz drobną galanterię. Pierścienie, brosze, bransolety i naszyjniki wytwarzano głównie ze srebra i zdobiono naturalnymi koralami, bursztynami oraz kamieniami jubilerskimi. Krótkie serie wzorów i ręczne wykonanie sprawiły, że poszczególne modele były wręcz unikatowe. Około 100 wyjątkowych obiektów licytować można będzie od 4 do 18 grudnia na stronie bid.desa.pl.
Aukcja Biżuteria Kolekcjonerska: 7 grudnia 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/bizuteria-kolekcjonerska-4de4/
![Raportowanie JPK_CIT już w 2025 roku - ASB Group prezentuje Generator JPK Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_625742961,w_238,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Raportowanie JPK_CIT już w 2025 roku - ASB Group prezentuje Generator JPK
2024 kolejnym rokiem z rekordową liczbą upadłości konsumenckich
![Fundacje rodzinne coraz bardziej popularne w Polsce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1552666157,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Fundacje rodzinne coraz bardziej popularne w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.