Komunikaty PR

Biżuteria to najlepsza inwestycja

2020-11-19  |  16:15
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.09 MB )

Naszyjnik kultowej firmy Tiffany&Co, wisiorek Fabergé oraz ponad 120 innych, najlepszych przykładów sztuki jubilerskiej, oglądać i wylicytować można będzie w DESA Unicum. W tym również komplet biżuterii w typie Cartier z brylantami i niebieskimi topazami. Na aukcji znajdą się unikatowe obiekty, które licytować można będzie już od tysiąca złotych. To idealny pomysł na świąteczny prezent, jak i inwestycja na niepewne czasy.

Marka Tiffany&Co., założona w 1837 roku przez Charlesa Lewisa Tiffany’ego, to do dziś jedna z najbardziej znanych i cenionych firm jubilerskich na świecie. To jej nazwa znalazła się w tytule filmu wszechczasów ze zjawiskową Audrey Hepburn w roli głównej. Sekret marki tkwi w procesie tworzenia biżuterii. Najwybitniejsi złotnicy potrafią nad jednym drobnym szczegółem spędzić nawet kilka godzin dziennie, opracowując go do perfekcji. Najbardziej znanym wyrobem tej firmy jest klasyczny model pierścionka zaręczynowego z diamentem, który na rynku ukazał się pod koniec XIX wieku. Na grudniowej aukcji w DESA Unicum będzie okazja do licytacji naszyjnika z diamentem w platynowej oprawie tej właśnie marki. 

Biżuteria to nie tylko idealny pomysł na prezent dla bliskiej osoby, to również dobra lokata kapitału. – W ostatnim czasie obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost cen złota na Światowej Giełdzie Metali Szlachetnych. Obecnie cena za uncję tego kruszcu wynosi około 1880 dolarów i od jakiegoś czasu stale rośnie. Inwestycja w biżuterię to lokata długoterminowa, lecz bardzo obiecująca. Dawna biżuteria z XIX czy początku XX wieku może być dobrą inwestycją z uwagi na to, że tych przedmiotów z czasem będzie na rynku coraz mniej, niektóre ulegną zniszczeniu, inne zaginą – mówi Urszula Prus, rzeczoznawca jubilerski DESA Unicum, ekspert diamentów, absolwentka Instytutu Gemmologicznego HRD w Antwerpii.

Wyjątkową ciekawostką aukcji jest współczesne jajko Fabergé w formie zawieszki. Dziś wyroby tej marki uchodzą za symbol luksusu i najlepszego kunsztu złotniczego. Najbardziej znanymi realizacjami Fabergé są słynne jajka, które wykonywane były przez lata na zlecenie cara Aleksandra III. Najbardziej rozpoznawalnym modelem jest jajko koronacyjne, wykonane ze złota, diamentów i rubinów. W środku skrywa miniaturowy model bogato zdobionej karocy. Jedno ze słynnych jajek zostało odkupione przez firmę jubilerską od prywatnego kolekcjonera za kwotę 33 mln dolarów. Fabryka Fabergé produkowała również biżuterię w formie jajek. W DESA Unicum zobaczyć i kupić można będzie wisiorek Fabergé z emalią kobaltową i diamentami. Dzieło pochodzi z drugiej połowy XX wieku. 

Ciekawym i pięknym obiektem w ofercie aukcyjnej jest broszka w kształcie latarni z ukrytym wewnątrz zegarkiem Omega. Wykonana jest z wysokiej próby złota, diamentów i szafirów. Niezwykłe są również perłowe kolczyki z diamentami z XIX wieku czy komplet biżuterii typu Cartier, składający się z pierścionka, naszyjnika i kolczyków. Obiekty wykonane w złocie, z dodatkiem niebieskich topazów i brylantów prezentują się zjawiskowo. W DESA Unicum pojawią się również przykłady biżuterii, które licytować można będzie już od 1000 złotych. To m.in. wisiorek z rubinem i diamentami z lat 30. XX w., bransoleta z granatami, perłowa zawieszka z XIX wieku czy złote kolczyki z Francji. 

Wszystkie obiekty pójdą pod młotek już 7 grudnia o godzinie 19 na aukcji Biżuteria Kolekcjonerska. Wcześniej przedmioty zobaczyć i przymierzyć, można w siedzibie DESA Unicum. Licytować można będzie online, telefonicznie, przez aplikację czy zlecenia stałe. Aukcję z kolei oglądać można w kanałach społecznościowych DESA Unicum. 

Równolegle trwać będzie aukcja online prezentująca biżuterię artystyczną wytwarzaną przez kultową spółdzielnię ORNO. Założona w 1949 roku wyrażać miała ideę wprowadzenia piękna do codziennego życia w zrujnowanej wojną Warszawie. Czas świetności spółdzielni przypadł na lata 60. i 70. Skupieni w niej artyści i rzemieślnicy tworzyli piękne przedmioty dekoracyjne – przede wszystkim biżuterię oraz drobną galanterię. Pierścienie, brosze, bransolety i naszyjniki wytwarzano głównie ze srebra i zdobiono naturalnymi koralami, bursztynami oraz kamieniami jubilerskimi. Krótkie serie wzorów i ręczne wykonanie sprawiły, że poszczególne modele były wręcz unikatowe. Około 100 wyjątkowych obiektów licytować można będzie od 4 do 18 grudnia na stronie bid.desa.pl. 

Aukcja Biżuteria Kolekcjonerska: 7 grudnia 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

https://desa.pl/pl/aukcje/bizuteria-kolekcjonerska-4de4/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online? Biuro prasowe
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.