Komunikaty PR

Boom na rynku odroczonych płatności

2020-12-29  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Kuczyńska
KLANG! Media

Prosta 68
00-858 Warszawa
k.kuczynska|klangmedia.pl| |k.kuczynska|klangmedia.pl
503987119
www.klangmedia.pl

Rynek płatności odroczonych generuje  w Polsce coraz większe zyski. Jak wynika z badania “Koszyk roku 2020”, już dziś możliwość przesunięcia terminu zapłaty za zakupy oferuje ponad 30 proc. największych sklepów internetowych w Polsce. Tę metodę płatności Polacy docenią szczególnie w okresie świątecznym, kiedy ponadprogramowe wydatki mogą niejednokrotnie zaskoczyć. Czy firmy z sektora BNPL na dobre zdominują polski rynek płatności? 


 

Szwedzki pionier rewolucjonizuje świat e-commerce

 

“Buy now, pay later”  to usługa umożliwiająca odroczenie płatności  nawet do 45 dni za darmo. Dzięki niej konsumenci i mogą w szybko uzyskać dostęp do pożądanego produktu i dopiero później zdecydować, czy chcą go zatrzymać. Rozwiązanie to po raz pierwszy zaproponował szwedzki fintech Klarna, założony w 2005 roku przez Sebastiana Siemiątkowskiego. Dziś to rozwiązanie oferuje m.in. AliExpress, Samsung czy H&M.W ślad szwedzkiego fintechu poszli inni entuzjaści technologii finansowych, w tym również firmy operujące na polskim rynku. Obecnie w naszym kraju  dostępne jest 8 firm oferujących usługi odroczonych płatności, a ich udział we wszystkich dostępnych metodach płatności sięga niecałe 6 proc.  Prognozy na najbliższe lata przewidują skok o minimum 15 proc. Największą popularnością płatności odroczone cieszą się wśród konsumentów należących do grupy wiekowej od 20 do 30 lat. 

W Polsce trend na odroczone płatności zyskuje dopiero popularność. Podczas gdy u nas metoda ta zyskuje dopiero popularność, przewiduje się, że w krajach zachodnich rynek BNPL zyska w tym roku około 30 proc. udziału w płatnościach w sklepach internetowych - komentuje Marcin Sikora, Chief Sales Officer w Grupie LOANDO (właściciel pozyczkaportal.pl, loando.pl).

Badanie Gemius 2020 pokazuje, że brak dostępu do produktu i możliwość jego obejrzenia przed zapłatą stanowi w Polsce największą barierę jeśli chodzi o zakupy w sieci. Duży problem stanowi także brak wolnych środków finansowych na zakup w danym momencie. Rozwiązania takie jak płatności odroczone mają właśnie takie problemy rozwiązywać. 

Sądząc po profilu konsumenta korzystającego z usług BNPL można spodziewać się dynamicznego rozwoju tego sektora zwłaszcza wśród klientów w grupie wiekowej 20-30 lat. Są to osoby, które lubią mieć produkt “tu i teraz”, jednocześnie korzystając z  wszelkich, powszechnie dostępnych technologii finansowych. Można stwierdzić, że odroczone płatności to dla nich kolejny, naturalny krok - dodaje Marcin Sikora, Chief Sales Officer w Grupie LOANDO (właściciel pozyczkaportal.pl, loando.pl).

 

Rynek BNPL wesprze internetową sprzedaż świąteczną? 

 

Bez wątpienia wzrost udziału usług BNPL w rynku płatności online przyspieszyła pandemia COVID. W ciągu ostatniego półrocza zarówno polscy jak i światowi gracze odnotowali duży wzrost sprzedaży. Sama branża odnotowała skok o ponad 200 proc. Panujące wciąż obostrzenia i wysoka liczba zachorowań na Covid-19 skutecznie zniechęca konsumentów do zakupów stacjonarnych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez UCE RESEARCH, ponad 70 proc. Polaków planuje zakup tegorocznych prezentów świątecznych przez Internet.  

Dostępne na rynku technologie mogą znacząco ułatwić życie. Należy jednak pamiętać, by znać umiar i możliwości finansowe. Już dziś z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Cardify.ai   wynika, że ponad 48 proc. konsumentów stwierdziło, że metoda “kup teraz, zapłać później” pozwoli im wydać co najmniej od 10 do 20 proc. więcej niż przy użyciu karty kredytowej. Warto mieć zatem na uwadze, czy produkty, które właśnie wrzucamy do koszyka, są nam rzeczywiście potrzebne - komentuje Marcin Sikora, Chief Sales Officer w Grupie LOANDO (właściciel pozyczkaportal.pl, loando.pl).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Od harmonii do chaosu - czy nastaje nowa era globalnej ekonomii? Biuro prasowe
2024-04-18 | 12:30

Od harmonii do chaosu - czy nastaje nowa era globalnej ekonomii?

Już w XIX wieku pierwsi ekonomiści zwrócili uwagę, że rozwój gospodarek nie odbywa się harmonijnie. Zauważono, że momenty rozkwitu przeplatają się z okresami spowolnienia.
Finanse CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej
2024-04-17 | 12:30

CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej

CVI Pathfinder – rozpocznij karierę w branży inwestycyjnej CVI Dom Maklerski już po raz drugi uruchamia program stażowy Pathfinder. Jego celem jest wsparcie studentek uczelni
Finanse Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa
2024-04-16 | 10:30

Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa

Badanie „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.