Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Przedświąteczne tygodnie to okres wzmożonego ruchu w wielu branżach. Wzrost popytu w kilku ostatnich miesiącach roku jest związany przede wszystkim z Bożym Narodzeniem. Według raportu „Zakupy świąteczne 2020” firmy Deloitte niemal 30% świątecznego budżetu Polacy zostawiają w sklepach między 15 a 24 grudnia. Czy w tym roku musimy kupować już teraz, żeby nie martwić się w grudniu o brak prezentów dla najbliższych? To, czy dostaniemy nasze paczki i prezenty na czas zależy w dużej mierze od sektora logistyki, który obecnie mierzy się z wieloma wyzwaniami.
Sytuacja na świecie a polskie Święta
Alarmująca sytuacja występuje głównie na rynkach amerykańskim i brytyjskim – już dziś przewiduje się, że wiele produktów, w tym elektronika, odzież, meble czy zabawki nie dotrze do sklepów przed Świętami. Niestety produkty, o których mowa, to także częsty wybór Polaków. Tymczasem pojawiają się informacje o opóźnieniach w produkcji w wielu europejskich zakładach oraz o braku odpowiednich komponentów sprowadzanych z Azji. Dodatkowo branża logistyczna odczuwa niedobór kontenerów – koszt ich transportu wzrósł czterokrotnie w ciągu dwóch lat. W Polsce skutki problemów produkcyjnych i logistycznych nie są jeszcze tak odczuwalne, choć wiele firm informuje o swoim trudnym położeniu – opóźnienia w dostawach zgłaszają zwłaszcza detaliści i producenci. Eksperci nie wykluczają, że przed Świętami mogą wystąpić braki w zaopatrzeniu sklepów.
Pamiętajmy, że współczesny rynek to system naczyń połączonych. Problemy na jednym końcu globu mogą dotknąć dostawców na innym kontynencie. Zatory w amerykańskich portach wywołują opóźnienia na dalszych etapach transportu, a w pewnych okolicznościach kolejni spedytorzy nie mają wpływu na możliwość dotrzymania terminów. Tegoroczne przygotowania do Świąt radziłbym rozpocząć jak najwcześniej, by uniknąć w grudniu przykrej niespodzianki – mówi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.
Przedświąteczny wzrost popytu
Jak wskazują raporty, ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost handlu online, a dodatkowo końcówkę roku tradycyjnie charakteryzują liczne zakupy – nie tylko z okazji Świąt Bożego Narodzenia, ale także Black Friday, Cyber Monday i Mikołajek. Duże zakłócenia w realizacji łańcuchów dostaw i zastoje u producentów mogą stać się koszmarem tegorocznego okresu świątecznego.
W najbliższych tygodniach prawdopodobnie będziemy musieli zmierzyć się z licznymi wyzwaniami w branży – to nie tylko okres wzmożonych zakupów, ale i licznych zwrotów. Nakładają się na to problemy wywołane przez pandemię COVID-19, a także konsekwencje gospodarcze i administracyjne Brexitu oraz inne ograniczenia geopolityczne. Świadomi panującej sytuacji oraz intensywności ostatniego kwartału roku, w C.H. Robinson z wyprzedzeniem przygotowujemy się do wyzwań najbliższych miesięcy, by zaspokoić potrzeby wszystkich klientów. Nasi dedykowani eksperci są uzupełnieniem zespołów klientów i kompleksowo nadzorują cały proces logistyczny. Łącząc swoje długoletnie doświadczenie z naszą wiodącą na rynku technologią i przewagą informacyjną, oferują naszym klientom lepsze rozwiązania, aby mogli skuteczniej i swobodniej zarządzać swoimi łańcuchami dostaw – komentuje Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.
Rozwiązania stosowane w logistyce
Aby sprostać licznym wymaganiom współczesnego rynku, firma C.H. Robinson stosuje szereg innowacyjnych rozwiązań opartych na danych. Wiedza naszych ekspertów jest wspomagana i rozwijana przez wydajną analitykę Big Data oraz sztuczną inteligencję. Pozwala to na wielopoziomową widoczność łańcucha dostaw w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, szybsze i trafniejsze podejmowanie decyzji przez wszystkie zaangażowane podmioty. Jest to nieodzowne zwłaszcza przy ocenie ryzyka oraz zarządzaniu zakłóceniami przy dynamicznie zmieniającej się sytuacji. W branży logistycznej, w której głównym oczekiwaniem klientów jest terminowość, elastyczność i optymalizacja działań, posiadanie odpowiednich technologii i narzędzi do zaspokojenia tych oczekiwań to klucz do pozyskania i utrzymania zaufania klientów.
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.