Branża e-papierosów rusza z kampanią #ZEROKOMPROMISÓW
„Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” - pod takim hasłem eSmoking World, największa multibrandowa sieć dystrybucji e-papierosów w Europie, rozpoczyna ogólnopolską kampanię #ZEROKOMPROMISÓW, której celem jest uświadomienie opinii publicznej, jak ważne dla całej branży nikotynowej w Polsce jest efektywne przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów nikotynowych osobom przed ukończeniem 18 roku życia.
Kampania ma być apelem do wszystkich przedsiębiorców oraz ich pracowników oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialne i nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów i wszelkich akcesoriów służących do wapowania. Co więcej, kampania ma budować świadomość wśród tych osób – jak bardzo istotna jest świadoma odmowa dokonania transakcji z naruszeniem prawa. Misją organizatora kampanii – należącej do BAT sieci eSmoking World, jest wzmocnienie przekonania wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy. Co istotne, handlowcy mieliby również nie sprzedawać wyrobów nikotynowych dorosłym, jeżeli zachodzi jakiekolwiek podejrzenie, że za ich pośrednictwem skorzystałyby z nich osoby nieletnie.
- Nasze produkty dostępne są w ok. 600 punktach sprzedaży oraz 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich tych, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. W DNA naszej firmy wpisana jest odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa - mówi Steven Harvie, General Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie. – Chcemy, by nasi pracownicy, ale również partnerzy biznesowi podzielali te wartości. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny.
W ramach pierwszego etapu kampanii eSmoking World przeprowadzi cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechni materiały edukacyjne dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów nikotynowych o potencjalnie obniżonym ryzyku. We wszystkich miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, pojawią się plakaty z informacją o kampanii. Kampania zostanie wsparta szeroką komunikacją w mediach ogólnopolskich i social mediach.
Kampania uwzględnia apel zawarty w Kodeksie Dobrych Praktyk Vaping Association Polska,o przestrzeganie zakazu sprzedaży wyrobów nikotynowych osobom poniżej 18 roku życia.
- Jesteśmy otwarci na dialog ze wszystkimi podmiotami, które wraz z nami zechcą działać na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na rynku i przeciwdziałania zjawisku użytkowania e-papierosów przez nieletnich - mówi Piotr Zieliński, prezes Vaping Association Polska.
Dlatego też długofalowym celem organizatora jest na dalszym etapaie włączenie do kampanii pod spójnym hasłem #ZEROKOMPROMISÓW całej branży tytoniowej, producentów płynów i wszystkich sprzedawców (także dużych sieci handlowych) oraz wszystkich instytucji administracji publicznej, po to, by skutecznie eliminować sprzeczne z prawem praktyki.

Trwają zapisy do Poland Business Run 2025. Na liście startowej jest już ponad 30 tys. zawodników!

GIGekonomia na dobre zagościła w krajobrazie polskiego rynku pracy, ale nie brakuje barier do jej rozwoju. To wnioski z trzeciej edycji badania GIGLIKE i EY Polska

Premiera najnowszych produktów soundcore w Polsce - słuchawki Liberty 5 oraz Aeroclip zadebiutowały podczas eventu w stylu coffee party
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.