Komunikaty PR

Branża logistyczna szuka rąk do pracy

2020-11-26  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska

Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl

Druga fala pandemii i ograniczenia w handlu tradycyjnym spowodowały dalszy wzrost popytu na zakupy online. Z powodu koronawirusa Polacy coraz chętniej i coraz więcej kupują przez internet, a do tego właśnie rozpoczęła się gorączka przedświątecznych zakupów. W branży logistycznej trwają wzmożone rekrutacje, potrzebni są m.in. pracownicy sortowni, kurierzy, dostawcy i operatorzy wózków widłowych.

 

Branża e-commerce w Polsce rok rocznie notuje dwucyfrowe wzrosty na poziomie 16-18 proc. Jednak w tym roku pandemia koronawirusa zdecydowanie przyspieszyła jej rozwój. Według szacunków wartość rynku zakupów online w Polsce wyniesie w tym roku 100 mld złotych, a nie 70 mld złotych, jak szacowano przed pandemią.

W czasach Covid-19 zakupy przez internet zostały docenione przez konsumentów nie tylko za całodobową dostępność, szybkość i wygodę, ale przede wszystkim za bezpieczeństwo. Według raportu agencji badawczej Mobile Institute, który powstał na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, w 2020 roku 73% badanych internautów chociaż raz dokonało zakupów online. W czasie kwarantanny wzrosło zainteresowanie zakupami spożywczymi online. Z badań wynika, że w tym okresie 38% konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności, środków higienicznych i chemicznych.

Gdzie można znaleźć pracę?

W związku z dynamicznym rozwojem branży e-commerce widać gwałtowny wzrost popytu na usługi kurierskie i logistyczne. To z kolei przekłada się na wzrost zapotrzebowania na pracowników w tych sektorach. Według raportu, opublikowanego przez agencję pracy OTTO Work Force, aż 72% nowych pracowników tymczasowych znalazło pracę właśnie w branżach powiązanych z e-commerce, jak usługi kurierskie i logistyczne.

“W czasie pandemii sprzedaż online przyspieszyła, a szczyt zakupów w internecie właśnie się rozpoczął wraz z akcjami promocyjnymi w ramach tzw. black week. Mimo nietypowego roku, zaczęła się już gorączka przedświątecznych przygotowań i lawinowy wzrost zapotrzebowania na dodatkowych pracowników. Potrzebni są przede wszystkim pracownicy w centrach logistycznych, magazynach, sortowniach, biurach oraz do pracy w terenie” - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.
 

 

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager

tel.: 519 687 787

e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

 

***

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 2 mld euro. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OTTO Work Force Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych Biuro prasowe
2025-02-28 | 11:40

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Michał Solecki, założyciel i właściciel agencji Worksol Group, od lat specjalizuje się w międzynarodowej rekrutacji pracowników tymczasowych. Jego firma, założona
Praca Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Praca 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.