Komunikaty PR

Brief w kampanii influencerskiej - czy to konieczność?

2021-11-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
WE!RE Fantasy

Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com

Czy dobra kampania influencerska musi być oparta twardo na briefie, wytycznych oraz dos & don'ts? Czy jest jeszcze miejsce na kampanie marketingowe, w których twórcy mają swój głos, tworzą je na podstawie własnych przekonań i doświadczeń? 

Brief to w wielu agencjach słowo klucz, bez którego nie rozpoczynają pracy - im bardziej obszerny, mocno naszpikowany danymi analitycznymi, tym lepiej dla osób pracujących przy danym projekcie. Dzięki niemu przygotowanie kampanii skrojonej na miarę, idealnie dopasowanej do potrzeb marki i realizujący jej zamierzone cele jest dużo łatwiejsze i korzystniejsze dla obu stron. Dzięki dobremu briefingowi, a niekiedy i debriefingowi, flow pracy projektowej jest płynny. 

Jednak… co dalej z briefem? Czy przy realizacji należy również sztywno briefować wszystkich i wszystko? Czy wyprodukowane materiały powinny być idealne, nieskalane naturalnością i odciśnięte od szablonu? To zależy… od klienta, od produktu, który komunikujemy oraz od potrzeb i celów marki. Zazwyczaj briefing na kolejnych etapach działania jest niezbędny, lecz czy jest jeszcze szansa na sukces kampanii opartej na doświadczeniach i przemyśleniach twórców?

Zdecydowanie TAK. Przygotowując kampanię, z perspektywy Klienta ważne jest dotarcie do społeczności - a twórca zna najlepiej swoją społeczność i wie jak do niej przemówić. Kiedy na kanał wpada wyreżyserowany kontent - oglądalność i zaangażowanie spada,  ponieważ odbiorcy nie są do niego przyzwyczajeni. Warto wsłuchać się w głos twórcy i zaufać mu - cele marki i influencera są zbieżne - wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie.  

Idealnym przykładem takich działań jest najnowsza kampania ING Banku Śląskiego – „Porozmawiajmy o pieniądzach”, która jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać.

W kampanii nakreślono oczywiście insighty i tematykę, a ekspert banku udzielił praktycznych wskazówek, ale to właśnie zaproszeni goście wpletli w to swoje doświadczenia i różne perspektywy. Do projektu zaproszono czterech influencerów młodego i średniego pokolenia - Red Lipstick Monster, Karola Paciorka, Piotra ‘Izaka” Skowyrskiego oraz Martina Stankiewicza. W tej kampanii to twórcy podłapali temat i podzielili się swoimi przeżyciami, doświadczeniami i przemyśleniami w kontekście pieniędzy. Ich finansowe historie stały się pretekstem do poruszenia tematów finansowych, które najbardziej stresują Polaków w trakcie rozmów ze znajomymi czy rodziną.  Przekrojowość i róznorodnosć podejścia sprawia, że docierają do wielu osób, które z podobnymi problemami się borykają. Na kanale You Tube banku ING znalazły się już takie odcinki jak: 

Jak dzielić wspólne wydatki, czyli jak się rozliczać i nie stracić znajomych 
https://www.youtube.com/watch?v=DECSFKvHIoQ

Badania wykazują, że 21% Polaków nie wie jak rozmawiać ze znajomymi o tym kto, za co płaci, a 20% zgodziło się kiedyś na niesprawiedliwy podział wydatków*. 

Jak upomnieć się o zwrot pożyczonych pieniędzy, żeby nie stracić dobrych relacji
https://www.youtube.com/watch?v=FpgIkdDpDcM
Jak się okazuje 46% kobiet i 31% mężczyzn uważa, że upominanie się o zwrot pożyczonych pieniędzy jest niezręczne, bo można wyjść na sknerę*.

Co robić, gdy inni krytykują nasze wydatki?
https://www.youtube.com/watch?v=18c1tAE_aBQ
¾ Polaków uważa, że może wydawać swoje pieniądze na co chce i nie musi się nikomu tłumaczyć*, jednak bardzo często od innych pojawiają się pytania i komentarze dotyczące naszych wyborów zakupowych. 

Jak uniezależnić się finansowo od rodziców?
https://www.youtube.com/watch?v=IGWfnspEyQI
Aż 85%** Polaków deklaruje, że chce być niezależnymi finansowo! Ponad połowa badanych osób w wieku 27-35 (61%) zdaje sobie jednak sprawę z tego, że ich pokoleniu trudno jest być niezależnym finansowo. 

Jak bez stresu rozmawiać o zarobkach?
https://www.youtube.com/watch?v=BYO064haojA
Aż 1/3** młodych Polaków nie lubi porównywać swoich zarobków z innymi i deklaruje, że nie chce zarabiać dużo mniej od swojego partnera lub partnerki. 

W kampanii banku nie tylko zaproszono influencerów do realizacji wideo na kanał ING, ale również zaangażowano ich w aktywną komunikację na ich własnych profilach w mediach społecznościowych. Dzięki swobodzie i niewymuszonej, a własnej, komunikacji z odbiorcami, zaangażowanie wokół tego kontentu przełożyło się na duże zainteresowanie treściami. Łączna liczba wyświetleń dedykowanej serii to już ponad 2,5 mln a w przygotowaniu są kolejne odcinki. 

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

 

*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster N=300 dla kohorty: 18-26 oraz 27-35. Termin realizacji: 27 - 31 maja 2021. Metoda: CAWI

** Badanie "Napięcia finansowe wśród młodych Polaków” przeprowadzone na zlecenie ING Banku Śląskiego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie N=1603. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Maj 2021, CAWI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: WE!RE Fantasy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.