Komunikaty PR

Browar Jastrzębie - ambitne plany rozwoju

2021-07-21  |  11:05
Biuro prasowe

Browar Jastrzębie – działający zaledwie od 2017 roku – nie zwalnia tempa rozwoju. Po uruchomieniu warzelni z nowoczesną linią technologiczną planuje rozwój dystrybucji, budowę nowoczesnego magazynu, a także wprowadzanie nowości produktowych.

 

Kilka lat temu miłośnicy domowego wyrobu piwa postanowili uwarzyć pierwsze piwo w historii Jastrzębia-Zdroju, notabene górniczego miasta, które z i na węglu powstało. Powołano do życia Jastrzębską Akcję Piwowarską. Na tym przygoda z piwem w mieście nie skończyła się. W 2017 r. powstaje Browar Jastrzębie S.A. 

Byli ludzie, były umiejętności, ale nie było pieniędzy na wybudowanie browaru, bo to nie jest tania rzecz. W 2018 r. rozpoczęła się pierwsza emisja akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund, a pozyskane środki zostały przeznaczone na budowę browaru – mówi Piotr Piekarski, prezes Browaru Jastrzębie. 

 

Piwowarzy w tym okresie zajmowali się wdrażaniem swoich receptur i warzyli piwo w browarze kontraktowym. Jastrzębskie piwo było chwalone za wyjątkowy smak i szczególne podejście do receptur, czego wynikiem była wciąż rosnąca sieć sprzedaży. Przez ten okres również trwała adaptacja kupionego wcześniej budynku na browar. Prace budowlane odbywały się nieprzerwanie. 

– Praktycznie po pierwotnym budynku zostały tylko fundamenty. Musieliśmy całość podnieść, na nowo wylać podłogi, postawić ściany no i oczywiście zrobić nowy dach. Tak ogromny zakres prac spowodowany był tym, że instalacje do warzenia piwa są dość wysokie, same tanki mają kilka metrów wysokości. Kiedy w zasadzie było wszystko gotowe musieliśmy wstrzymać chwilowo prace budowlane i poczekać na sprzęt do warzenia piwa – mówi Piotr Piekarski. 

To nastąpiło w październiku 2020 roku. – Dwa tiry sprzętu, cały dzień rozładunku i zapanowała atmosfera radości wśród ekipy Browaru Jastrzębie. Trzeba pamiętać, że niektóre terminy należało mocno zweryfikować, a powodem była szalejąca od marca 2020 roku pandemia – dodaje prezes. Browar oficjalnie został otwarty 12 czerwca 2021, a piwa z Jastrzębia są można kupić w wybranych znanych sieciach handlowych.

 

Kolejna zbiórki przy współpracy z platformą Beesfund

Obecnie prowadzona jest druga zbiórka, również przy współpracy z platformą Beesfund. Pozyskane środki zostaną przeznaczone m.in. na budowę sieci dystrybucji, czy magazynu. W planach rozwoju jest zwiększenie zatrudnienia, wprowadzanie na rynek nowości produktowych, w tym piwa bezalkoholowego, a także nowych opakowań – oprócz szklanych, piwo z Browaru Jastrzębie dostępne będzie także w puszkach. Właściciele browaru myślą także o eksporcie, pierwszym z zagranicznych rynków byłby niemiecki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.