Komunikaty PR

Business lunch – najsmaczniejszy sposób na relacje w biznesie

2024-03-18  |  16:30
Biuro prasowe

 

Jest nie tylko sposobem na zaspokojenie głodu, ale również ważnym narzędziem w budowaniu relacji biznesowych. Podczas business lunchu jedzenie staje się pretekstem do nawiązywania kontaktów, budowania zaufania i współpracy. Spotkanie przy stole ma nie tylko wymiar kulinarny, ale również strategiczny. Czy praca w nowej e-rzeczywistości zmieniła ten biznesowy zwyczaj?

Budowanie relacji i rozładowanie napięć

Zwyczaj ten narodził się z potrzeby łączenia przyjemności jedzenia z biznesowymi rozmowami, tworząc jednocześnie przyjazną atmosferę spotkań na tematy zawodowe. Jedzenie wspólnego posiłku jest świetnym sposobem na budowanie relacji między partnerami biznesowymi. Daje to szansę na rozmowy poza sztywnym kontekstem biurowym, co sprzyja nawiązywaniu bliższych więzi. Klimat wspólnego posiłku pozwala też na złagodzenie napięć i budowanie ciepłego gruntu pod przyszłą współpracę.

Nieformalność i efektywność czasowa 

Spotkania przy stole są znacznie mniej formalne niż konferencje czy prezentacje. W takiej atmosferze łatwiej jest wymieniać pomysły, a także budować atmosferę zaufania, dzielić się własnymi doświadczeniami, a nawet historiami z życia prywatnego. Business lunch pozwala na połączenie przyjemnego z pożytecznym i staje się miłym doświadczeniem, do którego chętnie wracamy. Spotkanie przy jedzeniu pozwala jednocześnie na osiągnięcie celów biznesowych, w smacznej, sprzyjającej aranżacji. Dla wielu osób jest to także – wbrew pozorom – oszczędność czasu, ponieważ podczas spotkania na żywo jesteśmy w stanie ustalić wiele ważnych aspektów współpracy, zamiast wymieniać się dziesiątkami maili.

Business lunch w e-świecie 

Wraz z postępem technologii, tradycyjne spotkania przy stole zaczęły ustępować miejsca wideokonferencjom i rozmowom przez internet. Niemniej, business lunch pozostaje ważnym punktem budowania relacji biznesowych w wielu branżach, zwłaszcza tam, gdzie kontakt bezpośredni odgrywa kluczową rolę. Jak wskazują przedstawiciele sieci restauracji Gan bei: Choć pandemia rzeczywiście zmieniła świat spotkań biznesowych, to dziś wróciliśmy do wielu zwyczajów spotkań face to face. Wśród naszych gości restauracyjnych bardzo często pojawiają się osoby ze świata biznesu, które przy wspólnym posiłku poznają się, pogłębiając tematy zawodowe. W naszej restauracji Gan bei takie obiady są obecnie standardem.

Jaką restaurację wybrać?

Choć wybór w ofercie gastronomicznej jest dziś niezwykle duży, to nie wszystkie lokale sprawdzą się podczas biznesowego spotkania. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na lokalizację danego miejsca. Im bliżej biura, tym lepiej, ponieważ mniej czasu stracimy na przemieszczanie się po mieście. Należy również wcześniej zapoznać się z ofertą danej restauracji. Karta powinna być na tyle zróżnicowana i szeroka, by osoby z różnymi upodobaniami kulinarnymi mogły znaleźć coś dla siebie. Powinno się również unikać miejsc, w których rezerwacja jest niemożliwa i stanie w kolejce przed wejściem jest koniecznością. Może być to odebrane jako mało gościnne ze strony osoby, która została zaproszona na wspólny posiłek.

Restauracje oferujące różnorodne menu stają się miejscem wyboru dla osób prowadzących spotkania biznesowe. Chętnych spróbowania business lunchu w azjatyckim wydaniu, właściciele Gan bei zapraszają do swoich warszawskich lokali – w sercu stolicy, przy ul. Chmielnej ⅓ oraz w food courcie Westfield Mokotów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.