Business lunch – najsmaczniejszy sposób na relacje w biznesie
Jest nie tylko sposobem na zaspokojenie głodu, ale również ważnym narzędziem w budowaniu relacji biznesowych. Podczas business lunchu jedzenie staje się pretekstem do nawiązywania kontaktów, budowania zaufania i współpracy. Spotkanie przy stole ma nie tylko wymiar kulinarny, ale również strategiczny. Czy praca w nowej e-rzeczywistości zmieniła ten biznesowy zwyczaj?
Budowanie relacji i rozładowanie napięć
Zwyczaj ten narodził się z potrzeby łączenia przyjemności jedzenia z biznesowymi rozmowami, tworząc jednocześnie przyjazną atmosferę spotkań na tematy zawodowe. Jedzenie wspólnego posiłku jest świetnym sposobem na budowanie relacji między partnerami biznesowymi. Daje to szansę na rozmowy poza sztywnym kontekstem biurowym, co sprzyja nawiązywaniu bliższych więzi. Klimat wspólnego posiłku pozwala też na złagodzenie napięć i budowanie ciepłego gruntu pod przyszłą współpracę.
Nieformalność i efektywność czasowa
Spotkania przy stole są znacznie mniej formalne niż konferencje czy prezentacje. W takiej atmosferze łatwiej jest wymieniać pomysły, a także budować atmosferę zaufania, dzielić się własnymi doświadczeniami, a nawet historiami z życia prywatnego. Business lunch pozwala na połączenie przyjemnego z pożytecznym i staje się miłym doświadczeniem, do którego chętnie wracamy. Spotkanie przy jedzeniu pozwala jednocześnie na osiągnięcie celów biznesowych, w smacznej, sprzyjającej aranżacji. Dla wielu osób jest to także – wbrew pozorom – oszczędność czasu, ponieważ podczas spotkania na żywo jesteśmy w stanie ustalić wiele ważnych aspektów współpracy, zamiast wymieniać się dziesiątkami maili.
Business lunch w e-świecie
Wraz z postępem technologii, tradycyjne spotkania przy stole zaczęły ustępować miejsca wideokonferencjom i rozmowom przez internet. Niemniej, business lunch pozostaje ważnym punktem budowania relacji biznesowych w wielu branżach, zwłaszcza tam, gdzie kontakt bezpośredni odgrywa kluczową rolę. Jak wskazują przedstawiciele sieci restauracji Gan bei: Choć pandemia rzeczywiście zmieniła świat spotkań biznesowych, to dziś wróciliśmy do wielu zwyczajów spotkań face to face. Wśród naszych gości restauracyjnych bardzo często pojawiają się osoby ze świata biznesu, które przy wspólnym posiłku poznają się, pogłębiając tematy zawodowe. W naszej restauracji Gan bei takie obiady są obecnie standardem.
Jaką restaurację wybrać?
Choć wybór w ofercie gastronomicznej jest dziś niezwykle duży, to nie wszystkie lokale sprawdzą się podczas biznesowego spotkania. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na lokalizację danego miejsca. Im bliżej biura, tym lepiej, ponieważ mniej czasu stracimy na przemieszczanie się po mieście. Należy również wcześniej zapoznać się z ofertą danej restauracji. Karta powinna być na tyle zróżnicowana i szeroka, by osoby z różnymi upodobaniami kulinarnymi mogły znaleźć coś dla siebie. Powinno się również unikać miejsc, w których rezerwacja jest niemożliwa i stanie w kolejce przed wejściem jest koniecznością. Może być to odebrane jako mało gościnne ze strony osoby, która została zaproszona na wspólny posiłek.
Restauracje oferujące różnorodne menu stają się miejscem wyboru dla osób prowadzących spotkania biznesowe. Chętnych spróbowania business lunchu w azjatyckim wydaniu, właściciele Gan bei zapraszają do swoich warszawskich lokali – w sercu stolicy, przy ul. Chmielnej ⅓ oraz w food courcie Westfield Mokotów.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.