Carrier pozostaje w Konstruktorska Business Center
Carrier – światowy lider w dziedzinie zaawansowanych technologicznie rozwiązań grzewczych, klimatyzacyjnych i chłodniczych dla budynków – zdecydował się pozostać w Konstruktorska Business Center na kolejne 6 lat. Firma przedłużyła umowę najmu ponad 500 mkw. nowoczesnej przestrzeni biurowej, zlokalizowanej na 2. piętrze budynku należącego do Golden Star Group.
Carrier jest wiodącym dostawcą układów ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i chłodzenia, systemów sterowania i automatyzacji do budynków oraz układów przeciwpożarowych i systemów bezpieczeństwa. Firma założona przez wynalazcę nowoczesnej klimatyzacji jest częścią Carrier Global Corporation, globalnego dostawcy inteligentnych rozwiązań klimatyzacyjnych i energetycznych, które mają istotne znaczenie dla ludzi oraz planety z myślą o przyszłych pokoleniach. Firma posiada 51 zakładów produkcyjnych i 39 ośrodków badawczo-projektowych na całym świecie, zatrudniając ponad 53 000 pracowników obsługi klienta w przeszło 180 krajach. Polska siedziba firmy znajduje się w biurowcu Konstruktorska Business Center od 2013 r.
– Jesteśmy dumni, że historycznie pierwszy najemca Konstruktorska Business Center zdecydował się pozostać w naszym budynku na kolejne lata. Jednym z kluczowych celów naszych działań jest zapewnienie najemcom możliwie najbardziej bezpiecznych, przyjaznych i komfortowych warunków pracy. Kreatywnego środowiska, które umożliwia rozwój biznesu i pomaga przyciągać nowe talenty. Cieszymy się, że podejmowane przez nas inicjatywy znajdują odzwierciedlenie w satysfakcji naszych partnerów. Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzyła nas firma Carrier i życzymy jej kolejnych lat sukcesów – powiedziała Ewa Dragunajtys, Senior Leasing Manager w Golden Star Estate.
Przestrzeń biurowa Carrier znajduje się na 2. piętrze Konstruktorska Business Center i obejmuje powierzchnię 518 mkw. W procesie negocjacji nowej umowy najemcy doradzała firma Cushman & Wakefield.
Konstruktorska Business Center to nowoczesny biurowiec klasy A o łącznej powierzchni najmu 49 500 mkw., zlokalizowany w samym sercu biznesowej części Mokotowa. Siedmiokondygnacyjny budynek wyróżnia się jedną z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej powierzchni typowego piętra – 7000 mkw., zapewniającą najemcom pełną elastyczność w aranżowaniu przestrzeni pracy, idealnie dostosowując się do ich wymagań w zakresie wielkości danej powierzchni. Budynek cechuje także wysoka efektywność energetyczna potwierdzona certyfikatem BREEAM na poziomie „Very Good”.
Konstruktorska Business Center to również cztery niezależne wejścia, dwa wewnętrzne dziedzińce rekreacyjne o powierzchni 3 200 mkw. – wyjątkowo lubiane przez pracowników zielone miejsca odpoczynku i spotkań oraz 1050 miejsc parkingowych w garażu podziemnym, rowerownia i szatnie dla cyklistów. Bardzo dobra lokalizacja umożliwia szybki dojazd zarówno transportem miejskim (autobusami i tramwajami), jak i własnym środkiem transportu. Obiekt położony jest ok. 15 minut drogi samochodem od centrum Warszawy i ok. 10 minut od międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina.
Liczne atuty Konstruktorska Business Center doceniły renomowane międzynarodowe i polskie firmy, które na co dzień korzystają z doskonałej jakości oferowanej przez nieruchomość. Wśród najemców budynku, oprócz Carrier, znajdują się m.in. Kanał Sportowy, Sunday Polska, Procter&Gamble, Emerson Process Management czy MoneyGram.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.