Komunikaty PR

Case study: drukarka do etykiet w branży medycznej

2020-10-13  |  12:00

Z problemem nieczytelnych kodów kreskowych na co dzień mierzy się wiele firm i instytucji. Istnieją jednak miejsca, w których czytelny druk kodów jest wyjątkowo istotny np. należące do branży medycznej. Każdy kod musi być wydrukowany sprawnie, bez ryzyka powstania wyblakłych plam lub zamazania cyfr. A drukarka do etykiet powinna wspierać ten proces. 

Wyzwanie – utrzymanie wysokiej jakości usług

Laboratoria, Centra Krwiodawstwa, czy placówki ogólnomedyczne są grupą podmiotów, które mają specyficzne potrzeby. Każde z nich na co dzień wykorzystuje dedykowane kody kreskowe, które często mają charakter indywidualny i są unikatowe w skali światowej. Jest to podstawa ich funkcjonowania, bowiem pobieranie, przetwarzanie, badania, przechowywanie i dystrybucja materiałów poddane są restrykcyjnym regulacjom. Największym wyzwaniem podmiotów z branży medycznej jest nie tylko utrzymanie wysokiej jakości badań, ale przede wszystkim eliminacja ryzyka doprowadzenia do błędu, czy pomyłki w oznaczeniu materiału. Od tego zależeć może bowiem zdrowie, a nawet życie pacjentów. Odpowiednio dobrana drukarka do etykiet może być rozwiązaniem, które spełnia potrzeby ww. podmiotów. Właśnie takie zadanie zostało postawione przed firmą Etisoft przez jedną z placówek medycznych.

 

Drukarka do etykiet – czy pogodzi jakość druku i wyeliminuje nieczytelne kody?

Kluczowym wyzwaniem było znalezienie rozwiązania, które m.in.:

  • wyeliminuje nieczytelne kody,
  • zapewni właściwą jakość druku,
  • automatycznie wydrukuje raport po druku serii etykiet, zawierający:
    • indywidualny numer operatora,
    • czas druku (datę, godzinę),
    • początek druku donacji,
    • liczbę donacji,
    • ostatni numer donacji,
    • liczbę błędnych wydruków,
    • automatycznie wydrukuje etykietę zbiorczą na opakowanie z wydrukowanymi kodami z informacją odnośnie zakresu numerów.
    • pozostałe informacje wymagane przez zlecającego

Jak mówi Marek Gaweł, przedstawiciel marki Etisoft:

Naszym celem było stworzenie nowego systemu, który współpracować będzie z dotychczasowym sposobem drukowania etykiet. Kluczowe było stworzenie środowiska, w którym dojdzie do synergii obydwu systemów. Docelowo bowiem powinny wymieniać się danymi, aby zapewnić poprawne wydruki w dowolnym czasie.

Natychmiastowe działanie

Rozwiązaniem, jakie zaproponowało Etisoft było oprogramowanie etiLABEL Professional, wraz z drukarką PRINTRONIX PTXT8000 z weryfikatorem kodów kreskowych. Na czym polega owa weryfikacja? Na czym polega owa walidacja? To obiektywne i natychmiastowe sprawdzanie poprawności kodów pod względem czytelności. W praktyce jest weryfikowana tuż po druku partii (w tym przypadku było to 20 etykiet w jednym bloku). Etykiety, które nie spełniają wytyczonych norm oznaczane są jako błędne, a następnie niszczone przez ich całkowity zadruk. Po zakończeniu procesu operator otrzymuje protokół kwalifikacji. Co istotne, wymieniona drukarka do etykiet pozwala indywidualnie ustawić elementy, które powinny podlegać weryfikacji.

Przedstawione rozwiązanie spełniło wymagania stawiane przez placówkę medyczną – drukarka do etykiet wraz z dobranym oprogramowaniem zapewniły szybki i skuteczny druk czytelnych etykiet.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji Biuro prasowe
2024-07-30 | 15:00

Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji

Rosnące koszty pracy w Polsce mogą przyspieszyć w firmach tempo wdrażania automatyzacji i sztucznej inteligencji. Zatrudnienie robota może opłacać się bardziej niż jeszcze
IT i technologie Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online
2024-07-29 | 12:00

Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online

Czy dzisiaj organizacja perfekcyjnego eventu wystarczy, by można było mówić o sukcesie? Nawet najlepiej zaplanowane, a w dalszym etapie zrealizowane wydarzenie nie przyniesie
IT i technologie Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.
2024-07-25 | 13:20

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.