Castorama rozwija ofertę usług związanych z e-commerce
Kolejna inwestycja lidera rynku to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów w obszarze e-commerce. Sieć uruchomiła we wszystkich swoich sklepach obsługę przesyłek pocztowych, która dostępna jest 7 dni w tygodniu. Dodatkowo infrastruktura sklepu poszerzona została o automaty do odbioru przesyłek.
W połowie października Castorama umożliwiła klientom nadawanie i odbieranie przesyłek w swoich sklepach. Wszystkie obiekty sieci Castorama świadczące obecnie usługi pocztowe otwarte są 7 dni w tygodniu, w tym we wszystkie niedziele, również niehandlowe.
Dodatkowo klienci Castoramy zyskali nowe ułatwienie – będą mogli wygodnie
i szybko odbierać zamówione produkty w punktach odbioru lub automatach DPD zlokalizowanych przy sklepach sieci w całej Polsce. Działania w zakresie rozwoju usług to element szerokiej strategii zwiększania jakości obsługi i satysfakcji klienta tej najpopularniejszej sieci sklepów DIY.
Castorama podkreśla, że obsadę sklepów z utworzonym punktem pocztowym, czynnych w niedziele, stanowią jedynie chętni, dobrowolnie zgłaszający się pracownicy. Praca w niedzielę wynagradzana jest przez pracodawcę dodatkową znaczną nagrodą finansową oraz zapewnieniem innego dnia wolnego w tygodniu.
Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ
Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.