CDP – odpowiednie targetowanie bez „ciasteczek”
Aż 75% konsumentów w USA wykształciło w sobie nowe zachowanie zakupowe od początku pandemii – wynika z badania przeprowadzonego przez McKinsey&Company. Kolejne nadchodzace zmiany – związane z wycofaniem plików 3rd party cookie – sprawiają, że dla branży marketingowej zapowiada się interesujący czas. Marketingowcy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem związanym z odpowiednim dotarciem i targetowaniem contentu dla odbiorcy. Pomóc w tym może Customer Data Platform.
Boom (e)zakupów a CDP
Na początku stycznia br. w Polsce było zarejestrowanych prawie 44,5 tys. sklepów internetowych – czyli o 21,5 proc. więcej niż w 2020 – wynika z danych Bisnode A Dun & Bradstreet Company. Sektor e-commerce poprzez pandemię dokonał bardzo szybkiego skoku rozwojowego. Razem z nim ewoluowały oczekiwania konsumenta, którego doświadczenia czy emocje związane z marką są równie ważne jak sam produkt. Pomiędzy tymi wszystkimi zmianami musi odnaleźć się marketingowiec, który dodatkowo już pod koniec 2022 r. zostanie pozbawiony możliwości korzystania z plików 3rd party cookie. Personalizacja treści będzie jeszcze trudniejsza.
Po wycofaniu „ciasteczek” poprawne targetowanie reklam dla marketingowca może być wyzwaniem. Dlaczego to takie ważne? W badaniu firmy Adobe aż 66% konsumentów stwierdziło, że źle dopasowana reklama mogłaby powstrzymać ich od zakupu produktu. Z tego powodu jedną z odpowiedzi na zmartwienia marketerów jest wykorzystanie technologii Customer Data Platform, która jest oparta na danych zero i 1st party. Pomagają one w personalizacji oraz pozwalają wzbogacić doświadczenia zakupowe klientów – mówi Tomasz Korczyński, Ekspert ds. Technologii Marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej, Oracle. Informacje są gromadzone z wielu źródeł, filtrowane i łączone w czasie bliskim rzeczywistemu do jednego indywidualnego profilu użytkownika – dodaje.
Customer Data Platform to jedna z kilku technologii, która jest typowana na następcę „ciasteczek” trzeciej generacji. Jej przewagą jest to, że wykorzystuje zero i 1st party cookies, które zbierane są za zgodą użytkownika w kanałach własnych. Pozwalają one stworzyć profil potencjalnego odwiedzającego i odpowiednio dopasować wyświetlane mu reklamy.
Jakość rozwiązań CDP
Wzrost sektora e-commerce czy rozwój znaczenia doświadczenia cyfrowego sprawiły, że na rynku możemy spotkać coraz więcej technologii, których zadaniem jest wspierać marketingowca w codziennych zadaniach. Dobrym wyznacznikiem jakości tych rozwiązań są raporty niezależnych firm badawczych.
Co roku na rynku pojawia się raport Forrester Wave for Digital Experience Platforms. Próbuje on odpowiedzieć na pytanie, który z wiodących dostawców usługi Digital Experience Platform na rynku udostępnia specjalistom najbardziej kompletne narzędzie w tym sektorze. Z dumą możemy powiedzieć, że technologia Oracle Advertising and Customer Experience (CX), w skład której wchodzi rozwiązanie Customer Data Platform, była jednym z czterech liderów w zestawieniu – tłumaczy Tomasz Korczyński, Ekspert ds. Technologii Marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej, Oracle. Konkurencja w tym sektorze jest jednak coraz większa – producenci oprogramowania cały czas pracują nad coraz to lepszymi rozwiązaniami dla marketingowców – dodaje.
W nowej rzeczywistości świat marketingu internetowego uległ zmianom – sposobem by znaleźć się na czele wyścigu o klienta jest skuteczne zarządzanie danymi zero i first party. Wdrożenie Customer Data Platform to konieczność, aby móc odpowiednio zarządzać posiadanymi informacjami na najwyższym możliwym poziomie i umożliwić ich działanie oraz wykorzystanie we wszystkich kanałach marketingowych, ale także innych, jak e-commerce, obsługa posprzedażna, zarządzanie produktem, planowanie.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.