Komunikaty PR

Centra Gemini Park triumfują na gali PRCH Retail Awards

2022-11-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

XIII edycja nagród PRCH Retail Awards okazała się szczęśliwa nie tylko dla organizatorów, którzy odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń - aż 118, ale także dla Gemini Holding. Centra Gemini Park Tychy i Gemini Park Bielsko-Biała zgarnęły dla siebie aż dwie kluczowe nagrody.

Buy&get z Edwardem Dwurnikiem nagrodzone
Ze złotem za kampanię prosprzedażową „Zrób zakupy i odbierz nagrody z motywem obrazu „Tychy” Edwarda Dwurnika” wrócił do domu Gemini Park Tychy. Jury doceniło świeże spojrzenie na formułę akcji buy&get, a także jej oryginalny kontekst. Tworząc upominki, mające premiować klientów, obiekt sięgnął po prawdziwe arcydzieło sztuki współczesnej – obraz „Tychy” zlecony w 2018 r. Edwardowi Dwurnikowi, wybitnemu polskiemu artyście.

Na jego kanwie stworzono serię unikalnych giftów, które klienci mogli odebrać po okazaniu paragonu za zakupy o wartości 100, 300 lub 500 zł. W sumie zaprojektowano aż 9 różnych upominków m.in. parasole, poszetki czy kominy. Nietypowa była także oprawa akcji. Wart kilkaset tysięcy złotych obraz, który pojawił się na gadżetach, wystawiono w jednej ze sklepowych witryn, którą zaaranżowano jak muzeum sztuki. Ekspozycji towarzyszyła także wystawa prac uczniów tyskich szkół, którzy stworzyli prace zainspirowane miastem i stylem Dwurnika.

– Projektując akcję chcieliśmy odejść od standardowej formuły, dając naszym klientom nie tylko upominek za zrobione zakupy, ale kawałek prawdziwego, cennego dzieła sztuki, które przedstawia ich miasto i sąsiedztwo. Zależało nam na tym, aby stworzone gifty budziły ciekawość, a z czasem stały się także pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

– Wykorzystując dzieło rangi muzealnej, które w dodatku przedstawia nasze miasto, osiągnęliśmy ten efekt. Wzbudziliśmy zainteresowanie tyszan i wielbicieli sztuki, ale także zrealizowaliśmy założony cel sprzedażowy. Klienci biorący udział w akcji zarejestrowali paragony o wartości ponad pół miliona złotych. Łącznie wydaliśmy aż 2 tys. giftów. W miesiącu akcji centrum odnotowało także znaczący wzrost obrotów i footfall’u – dodaje.

Sama akcja pełniła jednak nie tylko rolę prosprzedażową. Fakt, że dzieło Dwurnika pojawiło się w galerii czyniło z niej także akcję o charakterze edukacyjnym. – Zwykle trudno jest połączyć akcję komercyjną z edukacją, nam się to jednak udało. Zaangażowaliśmy mieszkańców regionu w zakupy, ale także na moment staliśmy się galerią sztuki, przybliżając sylwetkę jednego z najważniejszych polskich artystów XX i XXI wieku – dodaje Aleksandra Zawodzińska.

Popularyzacja nauki zaprocentowała
Oryginalne podejście do działań marketingowych zaprocentowało także w Gemini Park Bielsko-Biała, które z tegorocznej gali PRCH Retail Awards wróciło ze „Srebrną Nagrodą” w najbardziej obleganej kategorii „Kampania i Działania CSR obiektu”.

Galerię doceniono za stworzenie innowacyjnego Minicentrum Nauki „Science Point”, które powstało we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej oraz Miastem Bielsko-Biała, a także za sprawą wartej 234 tys. zł dotacji, jaką uczelnia i Gemini Park dostały na ten cel z Ministerstwa Edukacji i Nauki. Jury nagrodziło kreatywność twórców miejsca, a także jego edutaimentowy charakter.

Zwrócono uwagę także na pionierstwo. Tego typu przestrzeń po raz pierwszy powstała w polskiej galerii handlowej. Przez siedem miesięcy - od kwietnia do listopada - odwiedzający Minicentrum mogli znaleźć w nim m.in. mini kino z filmami popularnonaukowymi, a także interaktywną wystawę składającą się z kilkudziesięciu eksponatów, którą zapewniło toruńskie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Ekspozycja wymagająca zaangażowania, poświęcona była fizyce dźwięku, falom wodnym i świetlnym.

Ponadto, działalność „Science Point” opierała się także na bezpłatnych warsztatach, lekcjach i wykładach, które kierowano m.in. do przedszkoli, szkół, młodzieży, nauczycieli oraz seniorów. W sumie „Science Point” zrealizował aż 127 różnych aktywności. Program wypełniły zajęcia m.in. z: robotyki, zjawisk fizyczno-chemicznych, matematyki, języków obcych, daktyloskopii, druku 3D czy ekologii.

– Przestrzeń, którą stworzyliśmy wspólnie z naukowcami, studentami i znanymi ośrodkami popularnonaukowymi w Polsce miała na celu przede wszystkim pomóc młodym ludziom w poszerzaniu wiedzy zdobytej w szkole o praktykę, doświadczenie i eksperyment. Dzięki obranej formule inspirowaliśmy, ale także wyjaśnialiśmy najbardziej zawiłe zjawiska w sposób zrozumiały – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Projekt okazał się ogromnym sukcesem. – W siedem miesięcy „Science Point” odwiedziło ponad 35 tys. tys. osób, na co wpływ miał m.in. fakt, że wszystkie dostępne tu wystawy i aktywności były bezpłatne. Minicentrum nauki stało się także popularnym celem wycieczek szkolnych, przez pół roku wspierając szkoły w realizacji ich programów. Co ważne, dzięki przedsięwzięciu pokazaliśmy, że galeria handlowa może daleko wykraczać poza swoje tradycyjne funkcje, stając się także społeczną przestrzenią eduzabawy – wylicza.

Jednak nie tylko formuła zwróciła uwagę organizatorów konkursy PRCH Retail Awards. Minicentrum nauki to pierwszy w Polsce przykład, jak partnerska współpraca między galerią, uczelnią i miastem, może doprowadzić do powstania ważnego dla regionu ośrodka popularyzującego wiedzę i naukę. Pod tym względem jest to modelowy przykład realizacji tzw. „Złotego Trójkąta” współpracy, w ramach którego na rzecz społeczności lokalnej współpracują ze sobą – biznes, nauka i samorząd.

 

 

 

Źródło: Gemini Holding/Guarana PR

Gemini Holding Sp. z o.o. to wielokrotnie nagradzana, zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od blisko 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś 3 obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. W sumie holding skupia w swoich rękach 131 000 m kw. GLA powierzchni handlowej. Firma wyróżniana nagrodami m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Award.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.