Komunikaty PR

Ceny mieszkań wreszcie nie rosną. To dobry moment na zakup mieszkania

2020-08-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Ludzie, którzy jeszcze przed pandemią rozważali zakup mieszkania, dziś z uwagą śledzą tendencje cenowe. Po latach wzrostu kosztów metra kwadratowego nadszedł czas, w którym sytuacja się stabilizuje. Choć pojawiają się pytania o ewentualny spadek cen, scenariusz ten prawdopodobnie nie będzie miał miejsca. Zmieni się natomiast struktura kupujących mieszkania.

Ceny rosły od 2016 roku

Jak wskazuje najnowszy raport JLL „Rynek mieszkaniowy w Polsce. Q2 2020”, ceny mieszkań z rynku pierwotnego we wszystkich największych miastach wykazywały tendencję wzrostową od 2016 roku. Zmiany te to w dużej mierze skutek podnoszenia płac w budownictwie, drożejących materiałów budowlanych czy trudno dostępnych i kosztownych gruntów. Wszystkie te czynniki sprawiły, że musiało mieć to swoje odzwierciedlenie w koszcie mieszkania. 

Indeks cen transakcyjnych podobny jak przed rokiem

Aktualne dane wskazują na stabilizowanie się cen. Według raportu Bankier.pl ceny ofertowe mieszkań we Wrocławiu nie zmieniły się znacząco w stosunku do maja 2020 r. Indeks urban.one cen transakcyjnych mieszkań w skali całej Polski (wg danych Bankier.pl) jest porównywalny do tego z początku 2019 roku. 

Ceny przestają rosnąć, ale taniej prawdopodobnie nie będzie. To przede wszystkim ze względu na fakt, że koszt metra kwadratowego pokrywa rzeczywiste wydatki związane z budową inwestycji. Bańki spekulacyjnej nie było – stąd nie będzie również gwałtownego spadku cen.

Dobry moment na zakup inwestycyjny

Obecna sytuacja sprawia, że silną grupą nabywców stają się inwestorzy. – To dobry moment na zakup mieszkania. Ceny się stabilizują, nie ma też podstaw do tego, by przewidywać ich znaczny spadek. Dziś brakuje alternatyw dla osób, które chcą zabezpieczyć swój kapitał. Lokaty nie są korzystne, słabnie też siła nabywcza złotego. Nieruchomości są opłacalną inwestycją, nie tracą na wartości. Warto wykorzystać ten czas, aby pomyśleć o zabezpieczeniu majątku – podpowiada Emil Basta, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Duży odsetek transakcji stanowią obecnie mieszkania o powierzchni 30-39 metrów kwadratowych. To między innymi efekt sporego udziału inwestorów, którzy nierzadko kupują nawet po kilka lokali pod wynajem. Eksperci zauważają, że może być to tendencja, która utrzyma się znacznie dłużej, a równie istotną rolę odgrywać będzie zagraniczny kapitał.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.