CEVA Logistics podsumowuje plany ekspansji w Afryce i zapowiada rozwój usług
Strategiczny plan ekspansji CEVA Logistics, wiodącego globalnego operatora logistycznego, na kontynencie afrykańskim jest realizowany zgodnie z przyjętymi założeniami. Dzięki ubiegłorocznym przejęciom i joint venture, operator wzmocnił już obecność w Egipcie i Etiopii oraz rozszerzył zasięg sieci o oddziały w 12 krajach. Teraz CEVA ogłosiła przejęcie marokańskiej Grupy ASTI, która od ponad dwóch dekad była jej partnerem w zakresie usług multimodalnych dla klientów w Afryce Północnej.
Dzięki przejęciu marokańskiej firmy, CEVA Logistics poszerzy zakres obsługi dostaw eksportowych, zwłaszcza w „reeferach” (kontenerach chłodniczych) oraz logistyki kontraktowej w Casablance i wolnocłowej strefie Tangeru, a wszystko to przy współpracy z Grupą CMA CGM, firmą macierzystą. Nowa transakcja pozwoli też wzmocnić pozycję CEVA na marokańskim rynku usług dedykowanych branży motoryzacyjnej, gdzie jest liderem w tym obszarze usług.
ASTI, zatrudniająca blisko 100 pracowników w 2 oddziałach, jest obecnie jedną z dziesięciu największych firm logistycznych w Maroku. Dodatkowo będzie świadczyć usługi spedycji lotniczej, oceanicznej, naziemnej (krajowej i międzynarodowej) oraz logistyki projektowej i usług celnych. W Maroku ASTI jest ekspertem ds. odpraw celnych, posiada wszystkie certyfikaty, a w kontaktach z urzędami celnymi opiera się na interfejsie EDI (elektroniczna wymiana danych).
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, zapowiada: „Przejęcie ASTI umacnia naszą pozycję na rynku afrykańskim i pokazuje ambicje wobec całego kontynentu. Wierzymy w jego ogromny potencjał transportowy, a rozwój marki CEVA w Maroku utoruje nam drogę do kolejnych sukcesów".
Ahmed Belmrah, CEO i założyciel Grupy ASTI, uzupełnia: „Sprzedaż ASTI firmie CEVA Logistics stanowi logiczną kontynuację długoletniego partnerstwa i stanowi ważny krok w strategicznym rozwoju CEVA Logistics nie tylko w Maroku, ale i całej Afryce".
Salim Benchehla, akcjonariusz Grupy ASTI i dyrektor zarządzający CEVA Logistics Maroko, podsumowuje: „Jestem przekonany, że to przejęcie pozwoli CEVA Logistics stać się jednym z czołowych graczy w Maroku, z pełnym portfolio usług, zapewniającym optymalne warunki dla rozwoju partnerstwa biznesowego z klientami".
Przejęcia lokalnych firm i sprawny rebranding
Realizując plan dynamicznej ekspansji w Afryce, w ubiegłym roku CEVA przejęła udziały w lokalnych firmach, liderach w swoich segmentach usług.
W czerwcu CEVA objęła większościowy pakiet udziałów w AMI Worldwide i jej marek AMI oraz MANICA, dzięki czemu afrykańską sieć operatora wzmocniły nowe oddziały w 12 krajach. Obecnie zakończono proces ich rebrandingu, ukierunkowany m.in. na infrastrukturę, wyposażenie i systemy IT. Od stycznia 2021 r. AMI i MANICA działają jako CEVA Logistics. Wyjątkiem są oddziały w Zimbabwe i Malawi, które do stycznia 2022 r. będą obsługiwać klientów jako „MANICA - firma CEVA Logistics”. Pod marką CEVA Logistics mają też działać 3 oddziały CCIS (CMA CGM inland services) w Mali, Burkina Faso i Wybrzeżu Kości Słoniowej oraz 4 nowe oddziały w Mauretanii, Senegalu, Beninie i Kamerunie.
Bruno Plantaz, dyrektor zarządzający CEVA Logistics Indie, Bliski Wschód i Afryka, powiedział: „Klienci zauważą płynność przekształceń, kiedy nowe oddziały w pełni staną się częścią naszej afrykańskiej sieci. Od początku nowego roku, pod marką CEVA Logistics, będziemy nadał wspierać przepływ ładunków w Afryce i umacniać kontakty handlowe z resztą świata. Klienci docenią siłę globalnej sieci, najlepsze w swojej klasie usługi i wyjątkową wiedzę”.
Pod koniec ub.r. CEVA, wzmacniając obecność w Afryce Północno-Wschodniej, utworzyła joint venture z lokalnymi partnerami. W Egipcie operator przejął większościowe udziały w IBA Freight Services, specjalizującej się w usługach multimodalnych i 3PL. W Etiopii CEVA objęła mniejszościowy pakiet udziałów MACCFA, oferującej pełen zakres usług logistycznych, w tym intermodalnych z wykorzystaniem block train.
CEVA – wiodący gracz na afrykańskim rynku usług logistycznych
Strategiczna ekspansja CEVA na kontynencie afrykańskim rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. Dzięki jej konsekwentnej realizacji, w tym przejęciom, inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje, operator ma stać się wiodącym graczem na tym rynku. Obecnie sieć logistyczna CEVA w Afryce obejmuje 80 oddziałów w 42 krajach, w tym w 21 z nich pod marką własną. W wyniku przejęć globalny zespół CEVA Logistics wzmocniło 1300 pracowników. Operator ściśle współpracuje z macierzystą firmą - grupą CMA CGM, światowym liderem w dziedzinie spedycji i logistyki, która od wielu lat zajmuje silną pozycję na kontynencie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.