CEVA Logistics przedłuża kontrakt z ASOS
CEVA Logistics podpisała długoletni kontrakt przedłużający współpracę z ASOS, modową platformą sprzedażową, na świadczenie usług fulfilment w magazynie o powierzchni 80 tys. mkw. w Großbeeren w Niemczech. Z nowoczesnego centrum fulfilment, o zdolności składowania ok. 25 mln artykułów, CEVA realizować będzie zamówienia klientów ASOS w 62 krajach.
Współpracę z ASOS w Großbeeren, wcześniej poprzez Commerce & Lifecycle Services Ingram Micro, CEVA Logistics rozpoczęła już w 2014 roku. Teraz umowa została przedłużona o kolejne 5 lat, do 2027 roku. W ramach umowy CEVA będzie odpowiadać za przyjęcia towarów przychodzących, magazynowanie, realizację zamówień e-commerce oraz wysyłkę do klientów. Dedykowany magazyn w Großbeeren jest położony strategicznie w pobliżu hubów największych firm kurierskich w Europie.
CEVA Logistics zatrudnia w Großbeeren ok. 3300 osób, pracujących w trybie trzyzmianowym, przez 6 dni w tygodniu. Centrum fulfilment jest prawie w całości zautomatyzowane i wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Należą do nich automatyczny system procesowania przesyłek przychodzących, zautomatyzowany system składowania i wyszukiwania, stacje „goods-to-person", pocket sorter, stacje sortujące, dodatkowy sorter przesyłek, dynamiczna strefa buforowa i rozbudowana sieć przenośników. Eksperci CEVA monitorują całość operacji z dedykowanego centrum kontroli. Dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań, CEVA i ASOS znacznie przyspieszą czas obsługi zamówień internetowych, jednocześnie optymalizując warunki pracy dla pracowników.
Nowe centra fulfilment dla branży modowej w Magnicach i Sulechowie
Przedłużenie kontraktu z ASOS jest kolejnym ważnym etapem w rozwoju usług, umacniającym pozycję CEVA na rynku usług logistyki kontraktowej i e-commerce dla branży modowej. W tym roku firma podpisała nowe umowy i rozpoczęła współpracę z wiodącymi platformami sprzedażowymi. Należy do nich pięcioletni kontrakt na obsługę logistyczną AboutYou, dla której CEVA świadczy usługi fulfillment w nowym centrum dystrybucyjnym o powierzchni 40 tys. mkw. w podwrocławskich Magnicach. Do klientów CEVA dołączył też BestSecret. Firma ma zarządzać logistyką i operacjami w centrum fulfillment o powierzchni 80 tys. mkw. w Sulechowie. Jego uruchomienie zaplanowano na wiosnę 2023 roku. W obu tych magazynach CEVA wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i stawia na automatyzację procesów. Ich zastosowanie zapewnia jeszcze większą efektywność obsługi operacyjnej i znacznie skraca czas realizacji zamówień internetowych.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.