CEVA Logistics przedłuża kontrakt z Volkswagenem w Brazylii
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, sukcesywnie umacnia swoją pozycję w branży automotive. Operator poinformował właśnie o przedłużeniu w Brazylii kontraktu z koncernem Volkswagena na zarządzanie operacjami logistycznymi w centrum części zamiennych. Brazylijski magazyn CEVA o powierzchni 132 tys. mkw. jest obecnie największym tego typu obiektem w Ameryce Łacińskiej. Jednocześnie CEVA otrzymała najwyższą notę w globalnym programie oceny Volkswagena - LoPA, co oznacza, że jest to najlepsze na świecie centrum logistyczne tego producenta samochodów.
To największe centrum logistyczne Volkswagena, położone w mieście Vinhedo w stanie São Paulo w Brazylii, obsługuje dzienne ponad 90 tys. części zamiennych, a każdego dnia przyjeżdża tu ponad 40 samochodów ciężarowych z towarami od 600 lokalnych dostawców. Z tego magazynu zaopatrywana jest sieć punktów sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Zespół ponad 500 pracowników odpowiada za przyjmowanie i sprawdzanie towarów, pakowanie, prace stolarskie (CEVA odpowiada za przygotowanie drewnianych opakowań do przechowywania i transportu za granicę), eksport, magazynowanie oraz dystrybucję. Przedłużenie kontraktu jest uznaniem dla doskonałości operacyjnej CEVA i jej ciągłego poszukiwania najlepszych rozwiązań wspierających procesy obsługi. Współpraca pomiędzy CEVA a koncernem Volkswagena trwa od 2010 roku.
W ramach nowej umowy, CEVA będzie koncentrować się na wzroście efektywności oraz dalszym doskonaleniu procesów operacyjnych. Planowane jest wdrożenie kolejnych rozwiązań, m.in. kamer monitorujących prawidłowe pakowanie przesyłek, czy wykorzystanie pagerów i tabletów w procesie cyfryzacji przyjmowania i pakowania. Ich zastosowanie ma skrócić czas oczekiwania samochodów na dokach przeładunkowych oraz zwiększyć wydajność operacji.
CEVA z najwyższą oceną procesów logistycznych
Równocześnie z odnowieniem kontraktu, CEVA uzyskała najwyższą ocenę procesów logistycznych i status „Zielony” w audycie, który w ramach programu LoPA (Logistics Process Assessment) został przeprowadzony we wszystkich obiektach producenta samochodów na świecie. Co warto podkreślić, Volkswagen przyznał taki status po raz pierwszy od momentu jego uruchomienia.
Program LoPA, który ma kontrolować zgodność z procesami logistycznymi, realizowany jest przez inspektorów z centrali koncernu motoryzacyjnego w Niemczech. W ramach audytu oceniane były procesy przychodzące i wychodzące, obsługa wewnętrzna, zasoby materiałowe, efektywność KPI oraz satysfakcja klientów.
Nadia Ribeiro, dyrektor zarządzający CEVA Logistics LATAM, podsumowuje: „Nasz zespół jest niezwykle dumny z podpisania nowego kontraktu i zdobycia statusu „Zielony” przez centrum dystrybucji w Vinhedo. To jest najlepszy sposób na potwierdzenie zaangażowania i kompetencji CEVA w obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej. Dzięki wdrożeniu kolejnych innowacyjnych projektów technologicznych w zarządzanym przez nas magazynie, w ciągu najbliższych lat znacząco wzrośnie jego wydajność i efektywność procesów operacyjnych”.
CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce
Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
Uber przyłącza się do akcji pomocowej dla powodzian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.