CEVA Logistics przedłuża kontrakt z Volkswagenem w Brazylii
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, sukcesywnie umacnia swoją pozycję w branży automotive. Operator poinformował właśnie o przedłużeniu w Brazylii kontraktu z koncernem Volkswagena na zarządzanie operacjami logistycznymi w centrum części zamiennych. Brazylijski magazyn CEVA o powierzchni 132 tys. mkw. jest obecnie największym tego typu obiektem w Ameryce Łacińskiej. Jednocześnie CEVA otrzymała najwyższą notę w globalnym programie oceny Volkswagena - LoPA, co oznacza, że jest to najlepsze na świecie centrum logistyczne tego producenta samochodów.
To największe centrum logistyczne Volkswagena, położone w mieście Vinhedo w stanie São Paulo w Brazylii, obsługuje dzienne ponad 90 tys. części zamiennych, a każdego dnia przyjeżdża tu ponad 40 samochodów ciężarowych z towarami od 600 lokalnych dostawców. Z tego magazynu zaopatrywana jest sieć punktów sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Zespół ponad 500 pracowników odpowiada za przyjmowanie i sprawdzanie towarów, pakowanie, prace stolarskie (CEVA odpowiada za przygotowanie drewnianych opakowań do przechowywania i transportu za granicę), eksport, magazynowanie oraz dystrybucję. Przedłużenie kontraktu jest uznaniem dla doskonałości operacyjnej CEVA i jej ciągłego poszukiwania najlepszych rozwiązań wspierających procesy obsługi. Współpraca pomiędzy CEVA a koncernem Volkswagena trwa od 2010 roku.
W ramach nowej umowy, CEVA będzie koncentrować się na wzroście efektywności oraz dalszym doskonaleniu procesów operacyjnych. Planowane jest wdrożenie kolejnych rozwiązań, m.in. kamer monitorujących prawidłowe pakowanie przesyłek, czy wykorzystanie pagerów i tabletów w procesie cyfryzacji przyjmowania i pakowania. Ich zastosowanie ma skrócić czas oczekiwania samochodów na dokach przeładunkowych oraz zwiększyć wydajność operacji.
CEVA z najwyższą oceną procesów logistycznych
Równocześnie z odnowieniem kontraktu, CEVA uzyskała najwyższą ocenę procesów logistycznych i status „Zielony” w audycie, który w ramach programu LoPA (Logistics Process Assessment) został przeprowadzony we wszystkich obiektach producenta samochodów na świecie. Co warto podkreślić, Volkswagen przyznał taki status po raz pierwszy od momentu jego uruchomienia.
Program LoPA, który ma kontrolować zgodność z procesami logistycznymi, realizowany jest przez inspektorów z centrali koncernu motoryzacyjnego w Niemczech. W ramach audytu oceniane były procesy przychodzące i wychodzące, obsługa wewnętrzna, zasoby materiałowe, efektywność KPI oraz satysfakcja klientów.
Nadia Ribeiro, dyrektor zarządzający CEVA Logistics LATAM, podsumowuje: „Nasz zespół jest niezwykle dumny z podpisania nowego kontraktu i zdobycia statusu „Zielony” przez centrum dystrybucji w Vinhedo. To jest najlepszy sposób na potwierdzenie zaangażowania i kompetencji CEVA w obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej. Dzięki wdrożeniu kolejnych innowacyjnych projektów technologicznych w zarządzanym przez nas magazynie, w ciągu najbliższych lat znacząco wzrośnie jego wydajność i efektywność procesów operacyjnych”.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.