CEVA Logistics uruchamia oddziały w Ekwadorze i Urugwaju
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, w ramach realizacji planu dynamicznej ekspansji w Ameryce Łacińskiej, uruchamia nowe oddziały w Ekwadorze i Urugwaju. Współpracując od wielu lat z siecią lokalnych partnerów, firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku TSL w obu krajach. Teraz, dzięki własnym oddziałom, CEVA będzie mogła zapewnić klientom kompleksową ofertę usług multimodalnych.
Ekwador - strategiczny i zróżnicowany rynek
W Ekwadorze za realizację operacji lotniczych, morskich i lądowych odpowiadać będzie oddział CEVA zlokalizowany w Guayaquil, drugim co do wielkości mieście w tym kraju. Z kolei specjalizacją oddziału w Quito, stolicy Ekwadoru, będą operacje multimodalne. Zespoły CEVA Logistics nadal będą obsługiwać lokalnych klientów, rozwijając jednocześnie ofertę rozwiązań typu end-to-end dla branży FMCG, dóbr konsumpcyjnych oraz gas&oil.
Ekwador jest rynkiem o strategicznym znaczeniu w tym regionie świata. Szczególnie zróżnicowana jest tu produkcja artykułów FMCG (m.in. kakao, owoce morza, owoce i warzywa czy nawet kwiaty), z dużym potencjałem rozwoju. Ekwador ułatwia też dostęp do kluczowych rynków eksportowych w innych krajach andyjskich, takich jak Kolumbia i Peru, a także w USA, Azji i Europie.
Urugwaj – rynek kluczowy dla intermodalu i eksportu
Nowy oddział CEVA Logistics w Urugwaju, z siedzibą główną w Montevideo, ma odpowiadać za obsługę klientów z sektora rolniczego i hodowli zwierząt, koncentrując się na obsłudze eksportu takich produktów jak ryż, owoce cytrusowe, drewno, skóra, mięso i produkty mleczne. Specjalizacją urugwajskiego zespołu będzie też obsługa branż: technologicznej, przemysłowej i ochrony zdrowia.
CEVA Logistics będzie oferować klientom pełen zakres usług multimodalnych, w tym lotnicze, morskie, drogowe oraz z zakresu logistyki kontraktowej. Obejmą one usługi intermodalne do Argentyny i Paragwaju, wraz z pośrednictwem celnym w imporcie i eksporcie. W obsłudze eksportu główny nacisk operator chce położyć na usługi transportu oceanicznego i lądowego, w tym multimodalnego do Argentyny i Paragwaju. Dzięki portowi w Montevideo Urugwaj pełni też funkcję węzła logistycznego. To główny punkt przeładunkowy w transporcie oceanicznym, szczególnie dla towarów z Paragwaju.
Jako część grupy CMA CGM, światowego lidera w dziedzinie spedycji i logistyki, CEVA Logistics wciąż będzie poszukiwała różnych możliwości współpracy, tak aby wspierać rozwój usług krajowych i międzynarodowych. Kluczową rolę w rozwoju biznesu między Brazylią, Urugwajem i Paragwajem będzie odgrywać Mercosul Line, jeden z największych graczy na rynku przewozów kontenerowych w Brazylii.
Nadia Ribeiro, Dyrektor Zarządzający LATAM, CEVA Logistics, podsumowuje: „Nasza oferta w Ameryce Łacińskiej bardzo szybko się rozwija. Rozbudowa sieci własnych oddziałów jest kolejnym etapem wzmacniania procesu obsługi klientów i oferowania im jak najbardziej innowacyjnych i najlepszych w swojej klasie usług".
Nowe umowy w logistyce kontraktowej
Otwarcie własnych oddziałów w Ekwadorze i Urugwaju jest kolejnym etapem wzmacniania pozycji CEVA na południowoamerykańskim rynku usług logistycznych. W tym roku operator podpisał także dwa ważne kontrakty. Pierwszy z nich dotyczy kompleksowego zarządzania operacjami logistycznymi w nowym centrum dystrybucji IKEA w Meksyku, z którego zaopatrywany będzie sklep w Mexico City, pierwsza placówka handlowa tej sieci w Ameryce Łacińskiej. Natomiast w Brazylii CEVA Logistics przedłużyła umowę z koncernem Volkswagen na zarządzanie operacjami logistycznymi w centrum części zamiennych o powierzchni 132 tys. mkw. w Vinhedo w stanie São Paulo. W tym największym centrum logistycznym producenta samochodów obsługiwanych jest dziennie ponad 90 tys. części zamiennych, dostarczanych przez 600 lokalnych dostawców. Ponad 500-osobowy zespół CEVA odpowiada za przyjmowanie i sprawdzanie towarów, pakowanie, prace stolarskie (przygotowanie drewnianych opakowań do przechowywania i transportu za granicę), eksport, magazynowanie oraz dystrybucję.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.