Komunikaty PR

CEVA Logistics uruchamia oddziały w Ekwadorze i Urugwaju

2020-09-16  |  14:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, w ramach realizacji planu dynamicznej ekspansji w Ameryce Łacińskiej, uruchamia nowe oddziały w Ekwadorze i Urugwaju. Współpracując od wielu lat z siecią lokalnych partnerów, firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku TSL w obu krajach. Teraz, dzięki własnym oddziałom, CEVA będzie mogła zapewnić klientom kompleksową ofertę usług multimodalnych.

Ekwador - strategiczny i zróżnicowany rynek

W Ekwadorze za realizację operacji lotniczych, morskich i lądowych odpowiadać będzie oddział CEVA zlokalizowany w Guayaquil, drugim co do wielkości mieście w tym kraju. Z kolei specjalizacją oddziału w Quito, stolicy Ekwadoru, będą operacje multimodalne. Zespoły CEVA Logistics nadal będą obsługiwać lokalnych klientów, rozwijając jednocześnie ofertę rozwiązań typu end-to-end dla branży FMCG, dóbr konsumpcyjnych oraz gas&oil. 

Ekwador jest rynkiem o strategicznym znaczeniu w tym regionie świata. Szczególnie zróżnicowana jest tu produkcja artykułów FMCG (m.in. kakao, owoce morza, owoce i warzywa czy nawet kwiaty), z dużym potencjałem rozwoju. Ekwador ułatwia też dostęp do kluczowych rynków eksportowych w innych krajach andyjskich, takich jak Kolumbia i Peru, a także w USA, Azji i Europie.

Urugwaj – rynek kluczowy dla intermodalu i eksportu

Nowy oddział CEVA Logistics w Urugwaju, z siedzibą główną w Montevideo, ma odpowiadać za obsługę klientów z sektora rolniczego i hodowli zwierząt, koncentrując się na obsłudze eksportu takich produktów jak ryż, owoce cytrusowe, drewno, skóra, mięso i produkty mleczne. Specjalizacją urugwajskiego zespołu będzie też obsługa branż: technologicznej, przemysłowej i ochrony zdrowia.

CEVA Logistics będzie oferować klientom pełen zakres usług multimodalnych, w tym lotnicze, morskie, drogowe oraz z zakresu logistyki kontraktowej. Obejmą one usługi intermodalne do Argentyny i Paragwaju, wraz z pośrednictwem celnym w imporcie i eksporcie. W obsłudze eksportu główny nacisk operator chce położyć na usługi transportu oceanicznego i lądowego, w tym multimodalnego do Argentyny i Paragwaju. Dzięki portowi w Montevideo Urugwaj pełni też funkcję węzła logistycznego. To główny punkt przeładunkowy w transporcie oceanicznym, szczególnie dla towarów z Paragwaju.

Jako część grupy CMA CGM, światowego lidera w dziedzinie spedycji i logistyki, CEVA Logistics wciąż będzie poszukiwała różnych możliwości współpracy, tak aby wspierać rozwój usług krajowych i międzynarodowych. Kluczową rolę w rozwoju biznesu między Brazylią, Urugwajem i Paragwajem będzie odgrywać Mercosul Line, jeden z największych graczy na rynku przewozów kontenerowych w Brazylii.

Nadia Ribeiro, Dyrektor Zarządzający LATAM, CEVA Logistics, podsumowuje: „Nasza oferta w Ameryce Łacińskiej bardzo szybko się rozwija. Rozbudowa sieci własnych oddziałów jest kolejnym etapem wzmacniania procesu obsługi klientów i oferowania im jak najbardziej innowacyjnych i najlepszych w swojej klasie usług".

Nowe umowy w logistyce kontraktowej

Otwarcie własnych oddziałów w Ekwadorze i Urugwaju jest kolejnym etapem wzmacniania pozycji CEVA na południowoamerykańskim rynku usług logistycznych. W tym roku operator podpisał także dwa ważne kontrakty. Pierwszy z nich dotyczy kompleksowego zarządzania operacjami logistycznymi w nowym centrum dystrybucji IKEA w Meksyku, z którego zaopatrywany będzie sklep w Mexico City, pierwsza placówka handlowa tej sieci w Ameryce Łacińskiej. Natomiast w Brazylii CEVA Logistics przedłużyła umowę z koncernem Volkswagen na zarządzanie operacjami logistycznymi w centrum części zamiennych o powierzchni 132 tys. mkw. w Vinhedo w stanie São Paulo. W tym największym centrum logistycznym producenta samochodów obsługiwanych jest dziennie ponad 90 tys. części zamiennych, dostarczanych przez 600 lokalnych dostawców. Ponad 500-osobowy zespół CEVA odpowiada za przyjmowanie i sprawdzanie towarów, pakowanie, prace stolarskie (przygotowanie drewnianych opakowań do przechowywania i transportu za granicę), eksport, magazynowanie oraz dystrybucję.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.