CEVA Logistics uruchamia nowy oddział w Uzbekistanie
CEVA Logistics, rozszerzając ofertę usług logistycznych w Azji Środkowej, uruchamia nowy oddział w Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu. Rozwój działalności CEVA w tym regionie ma koncentrować się głównie na rozwoju usług multimodalnych.
Szeroka oferta rozwiązań multimodalnych dla klientów
Uzbekistan, jako kraj pozbawiony dostępu do morza, ma ogromny potencjał dla rozwoju multimodalnych sieci transportowych. W 2014 r. Uzbekistan podpisał protokół o przystąpieniu do Strefy Wolnego Handlu WNP, a w 2020 r. dołączył, jako obserwator, do Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EAEU). Kraj ten odgrywa też coraz większą rolę na Nowym Jedwabnym Szlaku, dążąc do osiągnięcia pozycji głównego hubu transportowego w regionie.
Wykorzystanie tego potencjału ma być kluczowym celem nowego oddziału CEVA w Uzbekistanie, którego zespół ma bogate doświadczenie w budowaniu rozwiązań w transporcie drogowym, kolejowym i lotniczym. Stanowisko country managera oddziału CEVA Logistics w Taszkencie objął Behzod Yunusaliyev.
Eksport Uzbekistanu w rękach CEVA
CEVA Logistics będzie koncentrować się głównie na obsłudze eksportu Uzbekistanu. Operator zapewni niezawodne usługi transportowe firmom z różnych branż, obracających takimi towarami jak: nawozy mineralne, bawełna, przędza bawełniana, tkaniny, warzywa i suszone owoce.
Bruno Plantaz, Dyrektor Zarządzający, IMEA, CEVA Logistics, mówi: „Przyspieszamy tempo naszego globalnego rozwoju. Kluczowe rynki, takie jak Afryka i Azja Środkowa, oferują duże możliwości firmom o takiej skali i ofercie usług jak CEVA. Szczególnie w Uzbekistanie jest wiele branż, które poszukują wysokiej jakości usług, niezawodnych rozwiązań end-to-end i międzynarodowych zasobów. W CEVA myślimy globalnie i działamy lokalnie, dlatego nasz zespół jest gotowy do dostarczania responsywnych rozwiązań logistycznych, których oczekują nasi klienci".
CEVA rozwija przewozy towarowe między Azją a Europą
Uzbekistan jest kolejnym krajem Azji Środkowej, w którym został uruchomiony nowy oddział CEVA. Od 2020 r. działa biuro w Kazachstanie, ważnym węźle komunikacyjnym regionu, odpowiadające też za obsługę klientów w sąsiadujących państwach. CEVA ma również swoje oddziały w Azji Południowo-Wschodniej, w tym w Kambodży, Wietnamie, Bangladeszu, Myanmarze i Laosie. Z kolei w Chinach biura CEVA działają w 200 miastach, a CEVA jest tu największym dostawcą usług logistycznych dla branży automotive.
Wykorzystując silną pozycję i rozwiniętą sieć logistyczną CEVA dynamicznie rozwija morskie i lądowe przewozy towarowe między Azją a Europą. Tylko w tym roku firma uruchomiła m.in. ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja), kolejowo-promowe Xi'an – Immingham (Wlk. Brytania) i regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem pociągu blokowego Xi'an – Duisburg (Niemcy), przez Polskę i port w Małaszewiczach. Operator rozszerzył też regularne połączenia kolejowe z Chin do Hiszpanii, Włoch i Francji. Natomiast w grudniu 2020 r., po wielomiesięcznych testach, CEVA uruchomiła szybkie, drogowe połączenia drobnicowe (LTL) z Chin, realizowane z kilku centrów przeładunkowych w Chinach do hubów w Polsce, Niemczech i Wlk. Brytanii.
Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią, CEVA Logistics, mówi: „Państwa Azji Środkowej, położone na Nowym Jedwabnym Szlaku, mają kluczowe znaczenie dla rozwoju handlu między Europą i Azją. Wzmocnienie pozycji CEVA w tym regionie otwiera więc nowe możliwości dla naszych klientów z krajów Europy Wschodniej”.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.