CEVA Logistics w Afryce – nowa inwestycja
Afryka jest ważnym kierunkiem międzynarodowej ekspansji CEVA Logistics, ukierunkowanej na budowanie pozycji czołowego gracza na rynku usług logistycznych. Teraz, rozszerzając zakres usług, firma stawia na rozwój kompleksowych rozwiązań end-to-end w transporcie w temperaturze kontrolowanej towarów wrażliwych i łatwo psujących się. W ostatnim czasie CEVA zainwestowała w rozwój infrastruktury do załadunku ryb świeżych tj. tuńczyk poławiany u Wybrzeży Kości Słoniowej w Zachodniej Afryce.
W ramach tej inwestycji CEVA zakupiła dwa specjalistyczne urządzenia załadowcze, które wykorzystywane są w porcie w Abidżanie, głównie do obsługi świeżego tuńczyka. Ich zastosowanie ma wzmocnić ofertę CEVA w zakresie kompleksowych rozwiązań end-to-end w dostawach mrożonych ryb, a szczególnie tuńczyków, których eksport z Wybrzeża Kości Słoniowej do 2023 r. ma przekroczyć 150 tys. ton.
Zespół CEVA Logistics na Wybrzeżu Kości Słoniowej ma już wieloletnie doświadczenie w obsłudze tych wrażliwych na warunki transportu ładunków. Operator zajmuje się nie tylko załadunkiem ryb, a także napełnianiem kontenerów, przeładunkiem i zarządzaniem wszystkimi formalnościami celnymi.
Nowe urządzenia do załadunku ryb to większa efektywność
Nowe urządzenia do załadunku ryb, wykorzystywane w abidżańskim porcie, obsługiwane są przez specjalnie przeszkolony personel CEVA. W ciągu zaledwie dwóch dni, przy ich pomocy wypełniono ponad 10 kontenerów reeferowych’40, jednocześnie zapewniając ochronę wrażliwego ładunku przed szkodliwym wpływem czynników takich jak słońce, wysoka temperatura czy wilgoć.
Dzięki zastosowaniu specjalistycznych urządzeń CEVA ma zwiększyć niezawodność i wydajność procesu załadunku ryb, jednocześnie unikając kosztownych przestojów. To zapewni najwyższą jakość obsługi dostaw eksportowych na kluczowe dla Wybrzeża Kości Słoniowej rynki, tj. Hiszpania i Ekwador. Nowy sprzęt przynosi już korzyści klientom CEVA, do których należy m.in. Grupo Albacora.
Hakim Hadji, dyrektor zarządzający na Afrykę Zachodnią i Północną, CEVA Logistics: „W CEVA Logistics zobowiązaliśmy się do responsywnej logistyki. W porcie w Abidżanie to zobowiązanie skłoniło nas do zainwestowania w nowe urządzenia do załadunku ryb, dzięki którym możemy zwiększyć wydajność i kontrolę całego procesu. Jednocześnie, skracając czas postoju, możemy wspierać zdolności portu do przyjęcia większej liczby trawlerów. Urządzenia do ładowania ryb są w pełni sprawne operacyjnie i codziennie osiągają coraz lepsze wyniki w zakresie przepustowości".
CEVA – wiodący gracz na afrykańskim rynku usług logistycznych
Strategiczna ekspansja CEVA na rynkach afrykańskich rozpoczęła się w czerwcu 2020 r. Wzmacniając obecność w Afryce Północno-Wschodniej, operator przejął większościowe udziały w egipskim IBA Freight Services, specjalizującym się w usługach multimodalnych i 3PL oraz mniejszościowy pakiet w etiopskim MACCFA, oferującym pełen zakres usług logistycznych, w tym intermodalnych z wykorzystaniem block train. Na początku tego roku CEVA przejęła w Maroku Grupę ASTI, jedną z największych firm logistycznych w tym kraju, tym samym poszerzając zakres obsługi dostaw eksportowych, zwłaszcza w „reeferach” (kontenerach chłodniczych) i logistyki kontraktowej. To przejęcie umocniło też pozycję CEVA na marokańskim rynku usług logistycznych dla branży automotive. Z kolei objęcie większościowego pakietu udziałów w AMI Worldwide, rozszerzyło afrykańską sieć CEVA o nowe oddziały w 12 krajach. Obecnie sieć logistyczna CEVA w Afryce obejmuje 80 oddziałów w 42 krajach, w tym w 21 z nich działa pod marką własną.
Girteka podsumowuje pierwsze testy w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.
Infrastruktura
Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii
Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.
Przemysł
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.