CEVA Logistics wdraża inteligentne systemy automatyzacji i robotyki
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, przy współpracy z Berkshire Grey, wdraża innowacyjne systemy automatyzacji i robotyki wykorzystujące sztuczną inteligencję do zarządzania operacjami w łańcuchach dostaw. Ich zastosowanie w kanadyjskim centrum dystrybucji e-commerce CEVA w Vancouver ma zwiększyć jego wydajność, zoptymalizować przepustowość i przyspieszyć procesy fulfillment.
Szybszy fulfillment
Model Robotics-as-a-Service (RaaS) umożliwia CEVA korzystanie z najnowocześniejszych inteligentnych systemów automatyzacji i robotyki. Ich zastosowanie ma zwiększyć wydajność i poprawić przepustowość, a efekcie przyspieszyć i usprawnić obsługę fulfillment. Wszystko to w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów. Model RaaS zwiększa też elastyczność CEVA w rozszerzaniu usług i zasięgu.
Ponad 5,5 mln paczek rocznie
CEVA wykorzystuje system RPSi (Robotic Product Sortation and Identification) w centrum dystrybucji w Vancouver do automatycznej identyfikacji i sortowania paczek oraz przesyłek e-commerce, co usprawnia ich dystrybucję do 78 punktów dostaw Canada Post. Jego wdrożenie pozwala na obsługę ponad 5,5 mln paczek rocznie na bardzo małej powierzchni operacyjnej 93 mkw. oraz przy minimalnym udziale operatora. Co warto też podkreślić, RPSi dostosowany jest do obsługi przesyłek pakowanych w torby polietylenowe, tuby czy wyściełane koperty, które są powszechnie wykorzystywane w e-handlu.
Dominik Dittrich, wiceprezes CEVA ds. logistyki kontraktowej w Ameryce Północnej, mówi: „CEVA angażuje się w ciągłe doskonalenie i innowacyjność usług fulfillment, usług transportowych i operacji w łańcuchach dostaw. Pandemia COVID-19 wpłynęła na gwałtowny wzrost wolumenu paczek w e-commerce, obsługiwanych przez nas w imieniu klientów na całym świecie. Spodziewamy się, że ten trend utrzyma się także w przyszłości. Dzięki współpracy z Berkshire Grey i inwestycji w jej inteligentne systemy automatyzacji i robotyki, będziemy mogli jeszcze lepiej zarządzać naszymi centrami fulfillment przez 24 godziny na dobę, obsługując coraz większą ilość zamówień przy jednoczesnym skalowaniu operacji w zależności od potrzeb".
RPSi to system wyposażony w robotykę do kompletacji i sortowania, wykorzystujący sztuczną inteligencję, w tym technologię liniowego sortowania wahadłowego, interfejs użytkownika pack-to-light oraz opatentowany przez Berkshire Grey moduł automatycznej identyfikacji HyperScanner™. System wykorzystuje sprzęt i oprogramowanie do identyfikacji, wyszukiwania, transportu, wydzielania i przechowywania małych paczek w określonych i dających się ponownie zdefiniować lokalizacjach końcowych, dostosowanych do zmieniających się potrzeb sieci CEVA.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.