Chaos wywołany przez COVID-19 ułatwił hakerom ataki na chmurowe systemy pocztowe
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Firma Trend Micro Incorporated, będąca liderem w dziedzinie zabezpieczeń chmury, poinformowała o zablokowaniu 16,7 miliona zagrożeń wysokiego ryzyka rozpowszechnianych za pośrednictwem wiadomości e-mail, które przedostały się przez wbudowane filtry dostawców usług poczty internetowej. Oznacza to wzrost o prawie jedną trzecią w porównaniu do danych z 2019 r.
Te nowe statystyki zostały dostarczone przez Cloud App Security (CAS) ― rozwiązanie Trend Micro oparte na interfejsie API, które zapewnia drugą warstwę ochrony systemom Microsoft Exchange Online, Gmail i wielu innym usługom[i].
Pełne dane na temat zagrożeń w poczcie elektronicznej chronionej naszą usługą w 2020 roku można znaleźć w raporcie pt.: Trend Micro Cloud App Security Threat Report 2020.
„COVID-19 zmusił wiele organizacji do przyspieszenia cyfryzacji, a aplikacje typu SaaS (ang. Software as a Service) stały się niezbędne dla pracowników zdalnych. Wszędzie tam, gdzie są użytkownicy, trzeba jednak liczyć się z zagrożeniami. Podczas pandemii stwierdziliśmy rekordową liczbę ataków wymierzonych w to właśnie najsłabsze ogniwo przedsiębiorstw” ― powiedziała Wendy Moore, wiceprezes ds. marketingu produktów w Trend Micro. „Rozwiązanie Trend Micro Cloud App Security jest niezbędne do zapewnienia dodatkowej warstwy ochrony. Każde z tych blisko 17 milionów zagrożeń, które wcześniej nie były wykrywane, stwarza ryzyko kradzieży danych przedsiębiorstwa, ataków ransomware i oszustw”.
Krajobraz zagrożeń e-mailowych w 2020 roku
W 2020 roku odnotowano dwucyfrowy wzrost liczby wykrytych ataków szkodliwego oprogramowania, kradzieży poświadczeń oraz wiadomości e-mail mających na celu wyłudzanie informacji (phishing), natomiast wskaźniki występowania ataków BEC nieco spadły.
- Wiadomości e-mail zawierające szkodliwe oprogramowanie: Trend Micro wykrył 1,1 miliona wiadomości e-mail zawierających szkodliwe oprogramowanie. To wzrost o 16% w porównaniu z 2019 rokiem. Wiele spośród tych wiadomości to ataki Emotet i Trickbot, często poprzedzające ukierunkowane ataki ransomware.
- Phishing: W 2020 roku Trend Micro przechwycił ponad 6,9 mln wiadomości e-mail mających na celu wyłudzanie danych, to o 19% więcej niż w 2019 r. Pomijając wyłudzanie poświadczeń, liczba zagrożeń należących do tej kategorii wzrosła w tym okresie o 41%. Częstą przynętą było hasło „COVID-19”, podobnie jak znane marki, takie jak Netflix, które stały się popularne podczas pandemii. Hakerzy zwykle szukali danych osobowych i finansowych umożliwiających osiąganie zysków.
- Wyłudzanie danych uwierzytelniających: Trend Micro wykrył prawie 5,5 mln prób kradzieży poświadczeń użytkowników, które zostały przepuszczone przez dotychczas używane filtry zabezpieczeń w chmurze. To o 14% więcej w porównaniu z rokiem 2019. Liczba ta obejmuje większość wykrytych wiadomości phishingowych. Ponadto hakerzy coraz częściej uzupełniają tę formę ataku o vishing – podejmując telefoniczne próby wyłudzenia danych.
- Ataki Business Email Compromise ― BEC: Choć liczba wykrytych ataków tego typu spadła o 18% rok do roku, średnie straty są coraz większe (między pierwszym a drugim kwartałem 2020 roku wzrosły o 48%).
Ochrona poczty e-mail i opartych na chmurze narzędzi do współpracy
Rozwiązanie Trend Micro Cloud App Security zapewnia kompleksową, wielowarstwową ochronę platform, takich jak Microsoft 365 i Google Workspace, obejmującą następujące elementy:
- Writing Style DNA - oparty na uczeniu maszynowym mechanizm wykrywania stylu pisania użytkowników, który ułatwia wykrywanie ataków typu BEC.
- Funkcje rozpoznawania obrazu (tzw. widzenia komputerowego) i sztucznej inteligencji umożliwiające wykrywanie prób wyłudzania danych uwierzytelniających.
- Analiza szkodliwego oprogramowania w środowisku sandbox.
- Wykrywanie eksploitów w dokumentach.
- Technologie oceny reputacji plików, wiadomości e-mail i adresów WWW.
- Ochrona przed utratą danych (Data Loss Prevention ― DLP).
- Trend Micro Vision One™ ― kompleksowe rozwiązanie XDR umożliwiające przeprowadzanie dochodzeń, wykrywanie zagrożeń i reagowanie, obejmujące punkty końcowe, wiadomości e-mail, sieć i serwery.
[i] Rozwiązanie to chroni też różne aplikacje i usługi chmurowe, takie jak Microsoft OneDrive for Business, SharePoint Online, Microsoft Teams, Google Drive, Box, Dropbox i Salesforce.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.