Komunikaty PR

CHEP wspiera inicjatywę Lean&Green na polskim rynku

2020-10-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Kwapień
Public Dialog

ul. Mesyńska 4
02-761 Warszawa
a.kwapien|publicdialog.pl| |a.kwapien|publicdialog.pl
531 785 723
www.publicdialog.pl
Do pobrania png ( 0 MB )

W obliczu postępujących zmian klimatycznych, firmy na całym świecie podejmują działania mające na celu ograniczenie emisji CO2 i rozwój technologii, która pozwoli im zachować efektywność i produktywność nie obciążając środowiska. To właśnie jest misją platformy Lean&Green, która zrzesza przedstawicieli branży TSL (Transport, Shipping, Logistics – Transport, Dostawy, Logistyka) i producentów na drodze do bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. CHEP aktywnie wspiera Lean&Green w Polsce będąc w Komitecie Sterującym inicjatywy razem ze swoimi partnerami Biedronką i Unilever Polska.

Według Europejskiej Agencji Środowiska, łańcuchy dostaw są największym producentem gazów cieplarnianych w skali globalnej – sam transport jest odpowiedzialny za ponad 20% emisji w Europie. W statystykach publikowanych przez Komisję Europejską szacuje się, że w Europie marnuje się aż 85 miliardów tzw. „pustych kilometrów”. CHEP jest świadomy wyzwania, jakie stoi przed podmiotami odpowiedzialnymi za produkcję oraz dystrybucję i od lat aktywnie wspiera inicjatywy, które stawiają sobie za cel ograniczenie emisji CO2.

Lean&Green to największa w Europie społeczność biznesowa poświęcona zrównoważonej logistyce zrzeszająca 600 firm - producentów, operatorów logistycznych, detalistów, e-commerce i przewoźników. Wyłącznym partnerem i przedstawicielem Lean&Green Europe na terenie Polski jest ECR Polska. Społeczność Lean&Green tworzy platformę wymiany pomysłów i doświadczeń, której głównym celem jest ograniczenie emisji CO2 i zrównoważony rozwój przy jednoczesnej poprawie rentowności przedsiębiorstw. Kluczowym założeniem Lean&Green jest hasło “zielone jest zielone”, które oznacza, że wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku się opłaca. Poprawiając wydajność swoich operacji, redukując koszty, rozwijając biznes, firmy zarabiają więcej jednocześnie ograniczając negatywny wpływ na środowisko.

Program jest jednakowy dla wszystkich członków, ale każda firma indywidualnie wybiera drogę do osiągnięcia celu. Dla CHEP zaangażowanie w inicjatywę Lean&Green jest kontynuacją strategii zrównoważonego rozwoju, którą firma zaczęła wdrażać już 60 lat temu, kiedy to wprowadziła na rynek koncepcję współużytkowania nośników takich jak palety. Dziś CHEP jest liderem wśród firm realizujących działania zmierzające do osiągnięcia gospodarki o obiegu zamkniętym.

„Jesteśmy firmą zafascynowaną wizją zrównoważonego rozwoju. Wierzymy, że współdziałając możemy budować efektywne i zielone łańcuchy dostaw. W ostatnim roku wynajmując palety naszym Klientom wspólnie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla o 2 miliony ton, uratowaliśmy prawie 2 miliony drzew oraz zredukowaliśmy produkcję odpadów o kolejne 1,3 miliona ton (dane globalne).” - mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager, CHEP Polska i kraje bałtyckie. „Dziś koncentrujemy się także na efektywności w łańcuchu dostaw w ujęciu transportowym opierając się o nasze unikatowe dane, obejmujące miliony ruchów paletowych na terenie całej Europy. W ten sposób wspieramy naszych Partnerów w dążeniu do optymalizacji i poszukiwania synergii w strumieniach dystrybucyjnych pomiędzy nimi. To pozwala naszym partnerom wielowymiarowo zwiększać swoją konkurencyjność jednocześnie pozytywnie wpływając na środowisko” - podkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska.  

Biedronka i Unilever również aktywnie angażują się w działania zmierzające do osiągnięcia zeroemisyjnego łańcucha dostaw i promowania odpowiedzialnego podejścia do biznesu.

„Dobrostan środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój to filary naszej strategii. Chcemy budować razem z partnerami biznesowymi społeczność, która jest zaangażowana w projekt Lean&Green i wspólnie tworzyć efekt synergii z naszymi partnerami, zarówno producentami, jak i dostawcami usług logistycznych. W ten sposób razem możemy działać na rzecz ograniczenia emisji CO2 potwierdzając nasze zaangażowanie w ochronę środowiska. Ze względu na skalę działania sieci Biedronka (85 000 palet codziennie w obiegu, 3000 kursów ciężarówek i 440 000 przejechanych kilometrów dziennie) każda optymalizacja w procesach transportowych czy operacjach logistycznych może przynieść w przyszłości wymierne korzyści dla środowiska naturalnego.” - mówi Lucyna Bartuzi, Menedżer ds. Procesów Logistycznych w sieci Biedronka.

„Unilever od 10 lat koncentruje swoje działania na budowaniu zrównoważonego modelu biznesu i minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko przy jednoczesnym zachowaniu rentowności biznesu. Naszym głównym celem jest zmniejszenie o połowę emisji CO2, zużycia wody i ilości generowanych odpadów do 2030 roku, ale już w 2019 roku udało nam się między innymi ograniczyć emisję CO2 na tonę produkcji o 65-69% i zmniejszyć zużycie wody o 37%. Zdecydowaliśmy się zaangażować w Lean&Green żeby osiągnąć jeszcze więcej dla środowiska współdziałając z dostawcami usług logistycznych oraz innymi producentami. Konkurujemy z innymi producentami na półkach w sklepie, ale w łańcuchach dostaw chcemy, aby naszym celem była współpraca - na drodze i w magazynach. Zależy nam na szukaniu synergii w ramach logistyki, rozwijaniu nowych technologii, ale również na dzieleniu się tym, co już udało nam się wypracować. Wierzymy, że współpraca w biznesie oparta na zaufaniu, transparentności i dzieleniu się wiedzą, może mieć trwały, pozytywny efekt dla środowiska naturalnego.” – dodaje Jerzy Glinkowski, Dyrektor Łańcucha Dostaw na Polskę i Kraje Bałtyckie, Unilever.

Członkostwo w Lean&Green otwiera przed firmami nowe obszary współpracy z partnerami na drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Skupienie się na zadaniu, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wymaga od firm wzajemnego zaufania i gotowości do współdziałania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Dialog
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.