Ciągłość biznesowa dzięki szybkiemu przejściu na “home office”

Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Obecnie wiele firm w Polsce i na świecie wymaga od swoich pracowników przejścia na pracę z domu, ze względu na koronawirus COVID-19. Boom na “home office” może okazać się tymczasowy, ale znaczne zwiększenie liczby pracowników pracujących poza tradycyjnymi biurami staje się faktem. Ma również wpływ na wybór narzędzi, używanych do koordynowania zadań i komunikowania się. W tym kontekście wyzwaniem zdalnej pracy jest „pozostawanie w kontakcie”, a także planowanie działań i raportowanie.
Trend ten niedawno podkreśliła firma Zoom w swoim raporcie finansowym. Zauważyła nagły wzrost popytu na swój komunikator wideo do konferencji i spotkań online, nawet jeśli większość tego zainteresowania dotyczyła bezpłatnej usługi. Eric Yuan, dyrektor generalny Zoom, powiedział, że w świetle rozprzestrzeniania się koronawirusa wiele firm szybko zrozumiało, że potrzebuje narzędzi do zdalnej pracy i trend ten będzie się rozwijał.
Wsparcie w pracy zdalnej pracowników...
Wiele firm technologicznych obecnie wspiera swoich klientów i pracowników w pracy zdalnej. W ostatnich dniach Twitter zachęcał pracowników do pracy w domu. Podobnie postąpiły firmy takie jak Amazon, Google, LinkedIn i Microsoft, doradzając pracownikom zdalną pracę w celu ograniczenia ryzyka zarażenia wirusem.
Współzałożyciel firmy Box, Aaron Levie, opublikował tweet z oświadczeniem w którym pisze pisze, że wprowadził w życie plan działań aby zapewnić funkcjonowanie firmy i jej technologii w przypadku ewentualnych zakłóceń. „Od dawna zdajemy sobie sprawę z potencjalnego ryzyka związanego z przerwami w świadczeniu usług z powodu zdarzeń niepożądanych, takich jak trzęsienie ziemi, przerwa w dostawie prądu lub kryzys zdrowia publicznego, taki jak COVID-19. Właśnie dlatego wprowadziliśmy program ciągłości działania, który zapewnia zasady i plany niezbędne do ochrony działalności firmy i jej kluczowych funkcji biznesowych ”, pisze Levie.
W tym kontekście wiele firm technologicznych zauważa, że praca w domu jest normalną częścią ich działalności biznesowej, ale teraz rozszerzają tę opcję na wszystkich swoich pracowników, niezależnie od biura lub lokalizacji, z której zwykle pracują.
Obecna sytuacja pokazuje, że gotowość do szybkiego przejścia na pracę zdalną ma bardzo duże znaczenie biznesowe, jeśli chodzi o zachowanie ciągłości operacyjnej. Dziś, w okolicznościach wyjątkowych widać, że bez nowych technologii czy rozwiązań chmurowych, tak szybkie dostosowanie nie byłoby możliwe.
…. i klientów
Podobnie działania obserwujemy także u rodzimych firm z branży IT. Na przykład w Oktawave podjęto, wzorem międzynarodowych gigantów IT, szereg działań związanych z funkcjonowaniem firmy. Już w ubiegłym tygodniu wprowadzono przejście na pracę zdalną, zawieszono wszystkie podróże międzynarodowe i krajowe oraz udział w wydarzeniach i spotkaniach.
W liście do swoich klientów firma zapewniła o ciągłości działania swoich usług, dzięki korzystaniu z szeregu narzędzi dostępnych w chmurze, których rutynowo używa do wspierania mobilności i pracy zdalnej (np. Skype, Slack, Teams czy wspomniany Zoom). Dzięki sprawnej regorganizacji Biuro Obsługi Klienta Oktawave nadal pracuje w trybie 24/7, podobnie jak inżynierowie odpowiedzialni za utrzymanie infrastruktury i obsługę centrów danych.
W razie potrzeby firma gwarantuje także możliwość przyjęcia większego obciążenia w związku wdrożeniami pracy zdalnej u klientów lub dalsze lub dłużej trwające utrudnienia. Oferuje też firmom w Polsce pomoc w zapewnieniu ciągłości działania biznesu i uruchomienia usług wspierających pracę zdalną (np. Office365, GSuite, Zoom, Hangouts, Slack), a także błyskawicznie przeniesienie dodatkowych serwerów do chmury.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.