City Logistics Kraków Airport. Tu będą powstawać nowoczesne Paczkomaty® InPost
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, dostarczy powierzchnię dedykowaną produkcji Paczkomatów® InPost i rozbuduje centrum badawczo-rozwojowe firmy. Fabryka Paczkomatów® powstanie w ramach nowo tworzonego parku City Logistics Kraków Airport, zajmie łącznie 7230 m kw. i będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne. Miejski park Panattoni o powierzchni 12 500 m kw. to strategiczna inwestycja dewelopera w Małopolsce z modułami SBU i odpowiedź na rosnący popyta na powierzchnię przemysłową w okolicach Krakowa. Nowy park powstanie tuż przy węźle Balice II A4 i będzie dostępny już latem tego roku. Cała inwestycja zostanie poddana certyfikacji BREEAM na ocenę Very Good.
Panattoni na drodze ewolucji paczkomatów. Firma wynajęła 7230 m kw. (produkcja: 5800 m kw.; biura: 1432 m kw.) w City Logistics Kraków Airport. Dzięki temu InPost zwiększy efektywność procesów produkcyjnych przy zagwarantowaniu dogodnej lokalizacji miejsca pracy dla załogi i zwiększy zatrudnienie. W City Logistics Kraków Airport - oprócz produkcji Paczkomatów® (włączając w to elektromontaż modułów z ekranami dotykowymi) - rozbudowane zostanie centrum badawczo-rozwojowe z dwoma laboratoriami i showroomem. Będą tam prowadzone prace rozwojowe i testy nowych rozwiązań.
Realizacja obiektu produkcyjnego dla InPost w ramach parku Panattoni to już kolejna współpraca obu firm – dotychczas operator logistyczny wynajął łącznie 250 000 m kw., z czego ponad 9 000 m kw. w innym krakowskim parku dedykowanym logistyce miejskiej - City Logistics Kraków I. Jak komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni: „Kolejny raz ogłaszamy inwestycję w Krakowie, która wpisuje się w ostatnią milę, a dodatkowo będzie zlokalizowana przy lotnisku. Dlatego warto podkreślić znaczenie parku, chociażby ze względu na niełatwy rynek serca Małopolski” i dodaje: ”Kraków charakteryzuje ograniczona podaż gruntów, skutkująca ich relatywnie wysokimi cenami, a drugie co do wielkości miasto w Polsce pod względem obszaru, jak i liczby mieszkańców powinno posiadać własne zaplecze magazynowe. Dlatego jestem przekonany, że City Logistics Kraków Airport pozwoli rozwinąć skrzyła wielu podmiotom”. Stanie się tak między innymi ze względu na dostępną w ramach City Logistics Kraków Airport formułę Small Business Units. Moduły o minimalnej powierzchni 1200 m kw. będą dostępne już w lipcu 2021 r.
Liczba Paczkomatów® w Polsce zwiększyła się już do przeszło 11 000 urządzeń, ponad dwukrotnie przekraczając liczbę placówek własnych Poczty Polskiej. Według raportu Gemius z marca 2020 r. 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy. Jak komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost: „Rozbudowa naszej infrastruktury to nie tylko nowe lokalizacje Paczkomatów® – a chcemy powiększać w tym roku sieć o 100 maszyn tygodniowo. Obok nowych sortowni i centrów logistycznych oraz inwestycji w IT – naszym priorytetem jest umocnienie pozycji czołowego producenta maszyn w Europie. Dzięki temu możemy szybko wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania w naszych maszynach i jako pierwsi testować pomysły, których nikt jeszcze nie zastosował na rynku. Mamy opatentowane większość nowatorskich elementów zastosowanych w naszych Paczkomatach® – co daje nam dodatkowe możliwości rozwoju. Teraz uruchamiamy także centrum badawczo-rozwojowe wraz z laboratorium, by opracowywać kolejne innowacje”.
W zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. City Logistics Kraków Airport, jak wszystkie nowopowstające inwestycje Panattoni w ramach portfolio własnych parków, przejdzie proces certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good. Wokół przeszklonych biur budynku powstaną przestrzenie zielone i strefy relaksu oraz infrastruktura rowerowa, a roślinność będzie dostosowana do lokalnych warunków atmosferycznych. Powierzchnia dedykowana Inpost wyposażona zostanie w instalację fotowoltaiczną, a pracownicy firmy będą mieli zwiększony dostęp do światła dziennego nie tylko dzięki dodatkowym świetlikom w dachu, ale i bocznemu doświetleniu elewacyjnemu.
City Logistics Kraków Airport - logistyka miejska blisko lotniska. Najnowsza inwestycja Panattoni w ramach konceptu City Logistics to 12 500 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Park zlokalizowany jest w Cholerzynie, w sąsiedztwie jedynego krakowskiego lotniska położonego w Balicach, tuż przy węźle Balice II A4, po stronie wjazdu na autostradę w kierunku Katowic. W pobliżu City Logistics Kraków Airport znajdują się obiekty przemysłowe, a najemcy parku docenią dostęp do infrastruktury drogowej –dogodny dojazd zarówno do miasta, jak i do autostrady A4, stanowiącej obwodnicę Krakowa.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.