Komunikaty PR

City Logistics Kraków I z najemcą – ponad 9 000 m kw. dla InPost

2020-11-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wybuduje centrum logistyczne dla firmy InPost w Małopolsce. Znany operator logistyczny zajmie ponad 9 000 m kw. w ramach nowego parku miejskiego w Krakowie. Obiekt będzie gotowy we wrześniu 2021 r. a docelowo City Logistics Kraków I składał z dwóch hal o łącznej powierzchni 36 500 m kw.

Czas jest cenny. Pierwszy z obiektów City Logistics Kraków I o powierzchni 14 500 m kw. będzie gotowy we wrześniu przyszłego roku. To w nim InPost, największy w kraju operator logistyczny, zajmie 9 040 m kw. Pozostała powierzchnia i kolejny obiekt (22 000 m kw.) mają charakter spekulacyjny i będą budowane w formule Small Business Unit (SBU). Dzięki temu oraz doskonałej, miejskiej lokalizacji park będzie znakomitym rozwiązaniem zwłaszcza dla firm z branży e-commerce oraz kurierskiej.

„Powierzchnie w parkach miejskich są kluczowym ogniwem usprawniającym operacje na linii e-sklep - firma kurierska – konsument. Znacząco ułatwiają dystrybucję towarów na etapie tzw. ostatniej mili i maksymalnie skracają czas dostawy przesyłek do odbiorcy. Bez wątpienia, Kraków z dużą liczbą mieszkańców (800 tys.) i bogatym rynkiem zbytu musi budzić zainteresowanie tych firm, zwłaszcza w dobie szybkiego rozwoju e-commerce oraz wielokanałowych strategii sprzedaży. Skrócenie łańcucha dostaw to obecnie priorytet wielu firm logistycznych” – wyjaśnia Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni.

Paczkomaty górą. Potwierdza to decyzja InPost o wynajęciu powierzchni w City Logistics Kraków I. - "W 2020 roku bardzo istotnie rozbudowaliśmy infrastrukturę i powiększyliśmy możliwości obsługi przesyłek o ponad 40%. Dotyczy to zarówno liczby Paczkomatów® InPost, których sieć przekroczyła już 9000, jak też liczby sortowni i centrów logistycznych. Jednak wolumeny rosną szybciej niż zakładaliśmy – dlatego nie zwalniamy tempa. Wprowadziliśmy wiele innowacyjnych usług – takich jak Paczka w Weekend, InPost Fullfilment czy Urząd24. Paczkomaty® InPost świetnie sprawdzają się w okresie pandemii – terminowo dostarczając miliony paczek, ale też wspierając urzędy miast czy szpitale. Jesteśmy dumni, że nasze urządzenia pomagają rozwiązywać codzienne problemy oferując bezkontaktowe przekazywanie wszelkiego rodzaju dóbr i dokumentów” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost. Wskazuje też na to raport Gemius, według którego Paczkomaty® są już najczęściej wybieraną formą dostawy. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły przy tym w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – to pierwszy tego typu wynik na świecie! Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Panattoni pomaga rozwijać zaplecze infrastrukturalne. Taki wzrost obrotów wymusza rozbudowę infrastruktury. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m kw. – to 4% całkowitego popytu netto w kraju . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m kw. – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – operator ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Duży w tym udział Panattoni. W tej chwili ten operator logistyczny zajmuje już blisko 30 000 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej dostarczonej przez dewelopera m.in. w Toruniu, Szczecinie, Opolu czy Olsztynie. W tym kwartale obejmie kolejne w A2 East Warsaw Park (8 200 m kw.), Panattoni Park Lublin III (8 100 m kw.), Panattoni Park Bydgoszcz II (2 470 m kw.) oraz Panattoni Park Białystok II (8 500 m kw.).

City Logistics Kraków I powstanie w stolicy Małopolski przy ul. Cementowej. Będzie podlegać certyfikacji w systemie BREEAM” na poziomie „Very Good.” Tuż przy parku znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, co znacząco ułatwi dojazd pracownikom. Dodatkowo z parkiem sąsiaduje węzeł trasy S7, łączącej Kraków z Warszawą i Trójmiastem. Szybko można stąd też dotrzeć do autostrady A4, biegnącej od granicy niemieckiej, przez Górny Śląsk po granicę z Ukrainą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.