City Logistics Kraków I z najemcą – ponad 9 000 m kw. dla InPost
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wybuduje centrum logistyczne dla firmy InPost w Małopolsce. Znany operator logistyczny zajmie ponad 9 000 m kw. w ramach nowego parku miejskiego w Krakowie. Obiekt będzie gotowy we wrześniu 2021 r. a docelowo City Logistics Kraków I składał z dwóch hal o łącznej powierzchni 36 500 m kw.
Czas jest cenny. Pierwszy z obiektów City Logistics Kraków I o powierzchni 14 500 m kw. będzie gotowy we wrześniu przyszłego roku. To w nim InPost, największy w kraju operator logistyczny, zajmie 9 040 m kw. Pozostała powierzchnia i kolejny obiekt (22 000 m kw.) mają charakter spekulacyjny i będą budowane w formule Small Business Unit (SBU). Dzięki temu oraz doskonałej, miejskiej lokalizacji park będzie znakomitym rozwiązaniem zwłaszcza dla firm z branży e-commerce oraz kurierskiej.
„Powierzchnie w parkach miejskich są kluczowym ogniwem usprawniającym operacje na linii e-sklep - firma kurierska – konsument. Znacząco ułatwiają dystrybucję towarów na etapie tzw. ostatniej mili i maksymalnie skracają czas dostawy przesyłek do odbiorcy. Bez wątpienia, Kraków z dużą liczbą mieszkańców (800 tys.) i bogatym rynkiem zbytu musi budzić zainteresowanie tych firm, zwłaszcza w dobie szybkiego rozwoju e-commerce oraz wielokanałowych strategii sprzedaży. Skrócenie łańcucha dostaw to obecnie priorytet wielu firm logistycznych” – wyjaśnia Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni.
Paczkomaty górą. Potwierdza to decyzja InPost o wynajęciu powierzchni w City Logistics Kraków I. - "W 2020 roku bardzo istotnie rozbudowaliśmy infrastrukturę i powiększyliśmy możliwości obsługi przesyłek o ponad 40%. Dotyczy to zarówno liczby Paczkomatów® InPost, których sieć przekroczyła już 9000, jak też liczby sortowni i centrów logistycznych. Jednak wolumeny rosną szybciej niż zakładaliśmy – dlatego nie zwalniamy tempa. Wprowadziliśmy wiele innowacyjnych usług – takich jak Paczka w Weekend, InPost Fullfilment czy Urząd24. Paczkomaty® InPost świetnie sprawdzają się w okresie pandemii – terminowo dostarczając miliony paczek, ale też wspierając urzędy miast czy szpitale. Jesteśmy dumni, że nasze urządzenia pomagają rozwiązywać codzienne problemy oferując bezkontaktowe przekazywanie wszelkiego rodzaju dóbr i dokumentów” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost. Wskazuje też na to raport Gemius, według którego Paczkomaty® są już najczęściej wybieraną formą dostawy. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły przy tym w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – to pierwszy tego typu wynik na świecie! Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.
Panattoni pomaga rozwijać zaplecze infrastrukturalne. Taki wzrost obrotów wymusza rozbudowę infrastruktury. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m kw. – to 4% całkowitego popytu netto w kraju . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m kw. – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – operator ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.
Duży w tym udział Panattoni. W tej chwili ten operator logistyczny zajmuje już blisko 30 000 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej dostarczonej przez dewelopera m.in. w Toruniu, Szczecinie, Opolu czy Olsztynie. W tym kwartale obejmie kolejne w A2 East Warsaw Park (8 200 m kw.), Panattoni Park Lublin III (8 100 m kw.), Panattoni Park Bydgoszcz II (2 470 m kw.) oraz Panattoni Park Białystok II (8 500 m kw.).
City Logistics Kraków I powstanie w stolicy Małopolski przy ul. Cementowej. Będzie podlegać certyfikacji w systemie BREEAM” na poziomie „Very Good.” Tuż przy parku znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, co znacząco ułatwi dojazd pracownikom. Dodatkowo z parkiem sąsiaduje węzeł trasy S7, łączącej Kraków z Warszawą i Trójmiastem. Szybko można stąd też dotrzeć do autostrady A4, biegnącej od granicy niemieckiej, przez Górny Śląsk po granicę z Ukrainą.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.