Komunikaty PR

Co trzeci internauta ofiarą cyber-oszustw związanych z COVD-19

2020-07-29  |  01:00
Biuro prasowe

Sytuacja związana z pandemią daje wiele możliwości działania dla cyberprzestępców. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TransUnion napastnicy najczęściej wykorzystują phishing.

 

Amerykańska firma TransUnion, zajmująca się oceną zdolności kredytowej konsumentów, opublikowała raport  Consumer Financial Hardship. Analiza zawiera aktualne informacje na temat problemów finansowych oraz ich wpływu na postawy konsumentów w czasie pandemii koronawirusa. W raporcie znalazły się również dane dotyczące cyberataków wymierzonych przeciwko użytkownikom indywidualnym. 32 proc. respondentów twierdzi, że padło ofiarą oszustw cyfrowych związanych z COVID-19. Przestępcy stosują różne sposoby, aby oszukać internautów, niemniej z zestawienia Consumer Financial Hardship wynika, że najczęstszą metodą jest phishing.

 

Najczęstsze rodzaje oszustw, z którymi borykają się internauci w czasie pandemii to:

 

  • phishing 27 proc
  • oszustwa w legalnych sklepach internetowych - 21 proc
  • oszustwa charytatywne i zbieranie funduszy - 19 proc.
  • oszustwa związane z ofertami pracy - 18 proc.
  • fałszywe szczepionki, leki, testy i środki ochrony indywidualnej przeciwko COVID-19 - 15 proc
  • fałszywe ubezpieczenie - 15 proc
  • oszustwa związane z wysyłką towarów - 14 proc.
  • kradzież tożsamości - 14 proc.
  • skradziona karta kredytowa lub fałszywe opłaty - 13 proc
  • oszustwo sprawdzające bodźce - 12 proc
  • zmiana danych osobowych lub informacjo o koncie za pośrednictwem call center - 12 proc.
  • przejęcie konta - 11 proc

 

 

TransUnion zauważa, że skuteczność poszczególnych rodzajów oszustw nie wszędzie jest taka sama. Przykładowo phishing najbardziej upowszechnił się w Kanadzie, Hongkongu, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Fałszywe oferty pracy są plagą w Republice Południowej Afryki, zaś w Kolumbii przeważają występki związane ze sprzedażą w sklepach internetowych.

 

 

  • Wprawdzie TransUnion nie uwzględnił Polski w zestawieniu Consumer Financial Hardship, ale nasi internauci stykają się z bardzo podobnymi problemami. Z naszych analiz wynika, że phishing jest najczęstszą formą ataków wymierzonych przeciwko rodzimym internautom. Warto jednak zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię. Phishing to dopiero pierwszy etap działania przestępców. W dalszej kolejności dążą do przejęcia kont ofiar, a następnie ich tożsamości. Oszustwa związane z tożsamością to główny sposób, w jaki oszuści wykorzystują skradzione dane konsumentów. Może to mieć długoterminowe skutki dla konsumentów, takie jak narażenie wielu kont internetowych i obniżenie ocen kredytowych - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

TransUnion gromadzi informacje o ponad 1 miliardach konsumentów indywidualnych w ponad 30 krajach. Wśród jej klientów jest ponad 65 000 firm. Agencja przebadała 7384 dorosłe osoby w Kanadzie, Kolumbii, Hongkongu, RPA, Wielkiej Brytanii i USA w okresie od 30 czerwca do 6 lipca 2020 r.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.