Komunikaty PR

Co zrobić, gdy koszt leasingu zaczyna przekraczać nasze możliwości finansowe?

2022-09-29  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Wrocław, 29 września 2022 r. Leasingobiorca z przejściowymi kłopotami finansowymi powinien w pierwszej kolejności rozważyć obniżenie wysokości miesięcznej raty. W tym celu może zwrócić się do leasingodawcy z prośbą o wydłużenie czasu trwania umowy leasingu operacyjnego do maksymalnego okresu 60 miesięcy (dotyczy pojazdów). W indywidualnych przypadkach dopuszczalne jest także wystąpienie klienta o tymczasową obniżkę raty z późniejszym wyrównaniem. W tym drugim przypadku data zakończenia okresu zobowiązania nie ulega zmianie.

- W Santander Consumer Multirent stosowny wniosek z uzasadnieniem można złożyć przez Portal Klienta Multirent, co znacząco przyspiesza jego obsługę lub wypełnić formularz dostępny na stronie www i przesłać go mailem do Biura Obsługi Klienta – komentuje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent. – Należy dołączyć do niego również aktualne dokumenty finansowe firmy w zależności od sposobu rozliczania się z urzędem skarbowym. Po pozytywnej ocenie analityka, klient otrzymuje propozycję aneksu do umowy, zawierającą wysokość poszczególnych rat. Następnie pozostaje mu tylko podpisanie i odesłanie dokumentu do leasingodawcy oraz czekanie na nowy harmonogram rat. Sam aneks również można podpisać elektronicznie, co dodatkowo wpływa korzystnie na szybkość całego procesu.

W trudniejszych sytuacjach, w których mimo powyższych możliwości klient i tak nie będzie w stanie spłacać rat, rozwiązaniem może być wcześniejsze zakończenie leasingu. Wiąże się ono z wykupem pojazdu na firmę leasingobiorcy celem dalszej odsprzedaży lub cesja umowy na osobę trzecią. 

- Wniosek o wcześniejsze zakończenie umowy również można złożyć przez Portal Klienta Multirent. Następnie Santander Consumer Multirent przesyła symulację rozliczenia umowy obejmującą wymaganą kwotę do spłaty. Klient powinien podjąć decyzję o wykupie w ciągu 7 dni. Jeśli zaakceptuje warunki, przygotowujemy rozliczenie umowy oraz porozumienie rozwiązujące zobowiązanie, które mu udostępniamy. Klient ma od tej chwili tydzień na podpisanie i odesłanie dokumentów oraz uiszczenie wymaganej wpłaty na rachunek leasingodawcy – dodaje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent.

Co jeśli rozwiązaniem jest wyłącznie cesja?

Przejmującym umowę przy cesji mogą być osoby fizyczne prowadzące działalności gospodarcze i spółki. Dodatkowo akceptowane są inne działalności rejestrowane np. komornik, rolnik, szkoły, kluby sportowe, fundacje itp. Nie istnieje jednak możliwość przeprowadzenia cesji na osobę prywatną.

W przypadku cesji nowy klient przejmuje pojazd wraz z ratami pozostałymi do spłaty i z możliwością wykupu pojazdu po zakończeniu umowy. W tym procesie umowę przejmuje się w niezmienionym kształcie, co nie wyklucza możliwości wprowadzenia zmian w późniejszym terminie (np. dokonanie zmiany harmonogramu spłaty rat). Warunkiem przeprowadzenia cesji jest pozytywna ocena przejmującego zobowiązanie wystawiona przez analityka kredytowego.

- Powyższe przykłady pokazują, że klienci nie muszą każdego dnia obawiać się, co się stanie, jeśli ich zdolność finansowa pogorszy się – komentuje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent. – Istnieje wiele opcji, dzięki którym można utrzymać leasing mimo przejściowych kłopotów, a w ostateczności zdecydować się na wcześniejsze zakończenie umowy bądź cesję. Odejście klienta oczywiście nigdy nie jest zjawiskiem pożądanym, jednak dobremu leasingodawcy powinno zależeć przede wszystkim na tym, żeby pokazywać mu, że to właśnie jego potrzeby liczą się najbardziej. Dzięki temu istnieje szansa, że gdy sytuacja się polepszy, ponowi się z nim współpracę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.