Co zrobić, gdy koszt leasingu zaczyna przekraczać nasze możliwości finansowe?
Wrocław, 29 września 2022 r. Leasingobiorca z przejściowymi kłopotami finansowymi powinien w pierwszej kolejności rozważyć obniżenie wysokości miesięcznej raty. W tym celu może zwrócić się do leasingodawcy z prośbą o wydłużenie czasu trwania umowy leasingu operacyjnego do maksymalnego okresu 60 miesięcy (dotyczy pojazdów). W indywidualnych przypadkach dopuszczalne jest także wystąpienie klienta o tymczasową obniżkę raty z późniejszym wyrównaniem. W tym drugim przypadku data zakończenia okresu zobowiązania nie ulega zmianie.
- W Santander Consumer Multirent stosowny wniosek z uzasadnieniem można złożyć przez Portal Klienta Multirent, co znacząco przyspiesza jego obsługę lub wypełnić formularz dostępny na stronie www i przesłać go mailem do Biura Obsługi Klienta – komentuje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent. – Należy dołączyć do niego również aktualne dokumenty finansowe firmy w zależności od sposobu rozliczania się z urzędem skarbowym. Po pozytywnej ocenie analityka, klient otrzymuje propozycję aneksu do umowy, zawierającą wysokość poszczególnych rat. Następnie pozostaje mu tylko podpisanie i odesłanie dokumentu do leasingodawcy oraz czekanie na nowy harmonogram rat. Sam aneks również można podpisać elektronicznie, co dodatkowo wpływa korzystnie na szybkość całego procesu.
W trudniejszych sytuacjach, w których mimo powyższych możliwości klient i tak nie będzie w stanie spłacać rat, rozwiązaniem może być wcześniejsze zakończenie leasingu. Wiąże się ono z wykupem pojazdu na firmę leasingobiorcy celem dalszej odsprzedaży lub cesja umowy na osobę trzecią.
- Wniosek o wcześniejsze zakończenie umowy również można złożyć przez Portal Klienta Multirent. Następnie Santander Consumer Multirent przesyła symulację rozliczenia umowy obejmującą wymaganą kwotę do spłaty. Klient powinien podjąć decyzję o wykupie w ciągu 7 dni. Jeśli zaakceptuje warunki, przygotowujemy rozliczenie umowy oraz porozumienie rozwiązujące zobowiązanie, które mu udostępniamy. Klient ma od tej chwili tydzień na podpisanie i odesłanie dokumentów oraz uiszczenie wymaganej wpłaty na rachunek leasingodawcy – dodaje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent.
Co jeśli rozwiązaniem jest wyłącznie cesja?
Przejmującym umowę przy cesji mogą być osoby fizyczne prowadzące działalności gospodarcze i spółki. Dodatkowo akceptowane są inne działalności rejestrowane np. komornik, rolnik, szkoły, kluby sportowe, fundacje itp. Nie istnieje jednak możliwość przeprowadzenia cesji na osobę prywatną.
W przypadku cesji nowy klient przejmuje pojazd wraz z ratami pozostałymi do spłaty i z możliwością wykupu pojazdu po zakończeniu umowy. W tym procesie umowę przejmuje się w niezmienionym kształcie, co nie wyklucza możliwości wprowadzenia zmian w późniejszym terminie (np. dokonanie zmiany harmonogramu spłaty rat). Warunkiem przeprowadzenia cesji jest pozytywna ocena przejmującego zobowiązanie wystawiona przez analityka kredytowego.
- Powyższe przykłady pokazują, że klienci nie muszą każdego dnia obawiać się, co się stanie, jeśli ich zdolność finansowa pogorszy się – komentuje Wojciech Antosz, Kierownik Zespołu Obsługi Klienta z Santander Consumer Multirent. – Istnieje wiele opcji, dzięki którym można utrzymać leasing mimo przejściowych kłopotów, a w ostateczności zdecydować się na wcześniejsze zakończenie umowy bądź cesję. Odejście klienta oczywiście nigdy nie jest zjawiskiem pożądanym, jednak dobremu leasingodawcy powinno zależeć przede wszystkim na tym, żeby pokazywać mu, że to właśnie jego potrzeby liczą się najbardziej. Dzięki temu istnieje szansa, że gdy sytuacja się polepszy, ponowi się z nim współpracę.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.