Komunikaty PR

Coca-Cola HBC Polska najbardziej odpowiedzialną firmą FMCG

2020-06-09  |  18:00
Biuro prasowe

W tegorocznej, czternastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, Coca-Cola HBC Polska została uznana liderem w branży „Dobra konsumpcyjne, farmacja”. Zajęła także drugie miejsce na podium w głównym zestawieniu, do którego w tym roku zakwalifikowało się w sumie 68 przedsiębiorstw ze 170, które były oceniane. Wyniki rankingu ogłoszono podczas wydarzenia online, które odbyło się 4 czerwca.  

To dla nas zaszczyt i wielka radość, że Coca-Cola HBC Polska po raz kolejny jest w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm. To efekt nie tylko konsekwentnie od lat realizowanej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale też zaangażowania naszych pracowników, klientów, dostawców i wielu innych interesariuszy, z którymi na co dzień współpracujemy. Jako firma docierająca do milionów konsumentów w Polsce czujemy się odpowiedzialni za to, by kontynuować nasze wysiłki i być przykładem tego, w jaki sposób biznes może wywierać pozytywy wpływ na otoczenie w wielu różnych obszarach.  – powiedziała Katarzyna Borucka, Dyrektor ds. Public Affairs i Komunikacji Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Odpowiedzialność społeczna oraz zrównoważony rozwój stanowią nieodłączny element kultury biznesowej Coca‑Cola HBC Polska. Strategia firmy jest zbudowana na fundamentalnej wartości kreowania i dzielenia się wartością dodaną zarówno z pracownikami, klientami i społecznościami lokalnymi. Coca-Cola w swoich zobowiązaniach zrównoważonego rozwoju skupia się na minimalizowaniu wpływu ze swojej działalności na środowisko naturalne. W tym celu ogłosiła ambicję Świata Bez Odpadów, w ramach której do 2030 roku chce zbierać i przetwarzać dokładnie tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów. Co więcej, firma podejmuje działania, aby wszystkie jej opakowania, wykorzystywane na całym świecie, w 100% nadawały się do recyklingu. To jednak nie wszystko, firma stawia również na aktywizację zawodową młodych, dostarczając im narzędzia i programy takie jak YEP.Academy, które pomagają w wyborze kierunku edukacji, a także ścieżki zawodowej. 

Ranking Odpowiedzialnych Firm, opublikowany po raz pierwszy w 2007 roku, to jedyne zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Podstawą do stworzenia zestawień Rankingu Odpowiedzialnych Firm jest ankieta, którą firmy wypełniają zgodnie z zasadami należytej staranności i etyki zawodowej.  Ranking umożliwia dokonanie wiarygodnej oceny swojego zaawansowania w podejmowaniu wyzwań zrównoważonego rozwoju, a także jest cennym instrumentem edukacyjnym, ułatwiającym rozwój strategii odpowiedzialności biznesu. Od 2018 roku organizatorem ROF jest Koźmiński Business Hub, natomiast partnerem merytorycznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.