Coffeedesk - ponad milion złotych z emisji akcji. “To już półmetek".
Warszawa, 9 czerwca 2020. 12 maja 2020, firma Coffeedesk (All Good SA) ruszyła z emisją akcji mających na celu sfinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Po blisko 4 tygodniach trwania emisji crowdfundingowej, firma pozyskała kapitał wysokości ponad miliona złotych. Co więcej, nadal istnieje możliwość dołączenia do grona jej inwestorów.
Coffeedesk to projekt, który narodził się w 2011 roku z inicjatywy Łukasza Wichłacza, Jacka Gardzielika i Marcina Gardzielika. Firma, o której kilka lat temu słyszało jedynie wąskie grono wielbicieli kawy speciality, dziś zatrudnia ponad 100 osób, a jej przewidywany przychód w 2020 to 70 mln złotych. W 2019 Coffeedesk zrealizował 120 tysięcy zamówień i sprzedał ponad 230 ton kawy, a w marcu 2020 znalazł się na liście 1000 najszybciej rosnących firm w Europie według Financial Times (FT 1000). Teraz plany o międzynarodowej ekspansji realizuje m.in. poprzez emisję akcji o wartości 2 016 000 zł.
- Za nami pierwszy miesiąc kampanii crowdfundingowej a my zebraliśmy już ponad milion złotych. To już półmetek — mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA). - Do tej pory zaufało nam ponad 300 osób, ale nie spoczywamy na laurach. Wciąż można dołączyć do grona naszych inwestorów.
Coffeedesk inwestycje planuje przeznaczyć przede wszystkim na wdrożenie nowej platformy e-commerce B2C i rozwój międzynarodowy (908 000 zł) oraz na rozwój platformy sprzedażowej B2B (508 000 zł). Ponadto, w planie jest również otwarcie kawiarni z przestrzenią szkoleniowo-treningową (300 000 zł) oraz subskrypcja kawy (300 000 zł).
Naszym głównym celem jest rozwój na rynku krajowym przez rozbudowę i doskonalenie wszystkich naszych kanałów dystrybucji w modelu omnichannel. Należą do nich: sklep internetowy, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijająca się, butikowa sieć kawiarni. Nasz drugi cel strategiczny to zwiększenie eksportu przez umocnienie pozycji szczególnie w regionie CEE, m.in. Węgry, Czechy, Słowacja oraz w krajach Skandynawskich – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
Crowdfunding udziałowy, jako metoda zbierania kapitału, cieszył się do tej pory w Polsce popularnością głównie wśród firm early-stage. Coffeedesk, jako dojrzały biznes, wnosi do crowdfundingu zupełnie nową jakość. – Bardzo cieszy nas fakt, że zostaliśmy obdarzeni tak ogromnym zaufaniem. Coffeedesk od początku jest firmą nastawioną na ludzi, ceniącą bliskość i dobre relacje z klientami. To właśnie oni, nasi klienci, motywują nas do ciągłego podnoszenia jakości naszych usług i to dzięki nim chcemy dalej się rozwijać – dodaje Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
W pierwszym kwartale 2020, All Good SA, społka-matka Coffeedesk, zwiększyła przychody o 34% do 14,99 mln.
Na osoby zainteresowanie zainwestowaniem w biznes kawowy czekają różnorodne pakiety inwestorskie zaczynające się od kwoty 396 zł za 22 akcje aż po 100 008 zł za 5556 akcji.
Szczegółowe informacje o emisji są dostępne na zainwestuj.coffeedesk.pl.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.