Console Labs: Orbital Racer oraz Ultimate Ski Jumping 2020 dostępne na PS4
Na platformie PlayStation 4 dziś debiutują dwa nowe tytuły: Orbital Racer oraz Ultimate Ski Jumping 2020. Pierwszy wykonany był na zlecenie notowanego na NewConnect Studia Movie Games. Za portowanie obu gier odpowiedzialne jest Studio Console Labs z Grupy PlayWay, mające na swoim koncie wiele udanych projektów, w tym konsolową wersję Thief Simulator.
- Orbital Racer oraz Ultimate Ski Jumping 2020 portowaliśmy na PlayStation4 równolegle, dlatego też premiery obu gier zbiegły się w tym samym czasie. Koordynowanie przenoszenia kilku gier naraz wymaga określonego zaplecza oraz mocy przerobowych, dlatego też jestem dumny, że nasz zespół podołał temu wyzwaniu. Świadczy to o dużych możliwościach Console Labs i gotowości na kolejne projekty – komentuje Marcin Wesołowski, prezes zarządu Console Labs. – Zespół Console Labs ma już doświadczenie przy projekcie Orbital Racer, mam na myśli wersję na Xbox One. Liczymy na to, że projekt przygotowany po raz kolejny na zlecenie Studia Movie Games - w wersji na PS4 - zdobędzie równie duże zainteresowanie graczy i dostarczy masę rozrywki wszystkim posiadaczom tej konsoli. Natomiast Ski Jumping 2020, autorstwa Blue Sunset Games, nawiązuje do kultowej serii, która przywołuje nostalgiczne wspomnienia wśród starszych graczy, ale jestem przekonany, że również młodsi posiadacze PS4 zaciekawią się tym tytułem – dodaje prezes zarządu Console Labs.
Gra Orbital Racer swój debiut miała pod koniec 2017 roku na PC. To symulator przenoszący gracza w kosmiczny świat wyścigów. Łączy ze sobą swobodę ruchu symulatorów kosmicznych 6DOF z emocjami związanymi z wyścigami. Gra oferuje dwa tryby rozrywki: symulatora oraz akcji, a wszystko skupione na jak najdokładniejszym odwzorowaniu realnych warunków panujących w kosmosie oraz praw fizyki. – Nasz zespół dodał ciekawe rozwiązanie do projektu, mianowicie umożliwiliśmy użytkownikom tryb dla dwóch graczy na podzielonym ekranie – dodaje Marcin Wesołowski.
Ultimate Ski Jumping 2020 nawiązuje do klasyki pierwszych produkcji o skokach narciarskich. Znakomity pikselowy styl pozwala poczuć klimat dawnych gier, a jednocześnie nadaje nowy, autorski wymiar samej produkcji. Warta uwagi jest również kampania fabularna, która przenosi gracza na osiedlowe skocznie, a nawet na Księżyc.
Console Labs ma na swoim koncie kilkanaście udanych projektów, jak na przykład Thief Simulator czy Ultimate Fishing Simulator. Studio zrealizuje także port gry Contraband Police, która zostanie przeniesiona na konsole Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4 i PlayStation 5. Portowanie tytułu odbywa się w ramach nawiązanej współpracy ze Studiem Total Games.
Dodatkowym segmentem działalności w strategii rozwoju Console Labs jest tworzenie autorskich produkcji gier w ramach działalności jej spółki zależnej. Obecnie zespół Beast Games pracuje nad dwoma autorskimi projektami, w tym Animal Rivals: Up in the Air. Podstawowym założeniem modelu biznesowego Studia jest wydawanie gier na PC i wszystkie konsole jednocześnie.
W maju br. Console Labs przeprowadziło Publiczną Ofertę Akcji, w ramach której sprzedawane było do 165 tys. akcji istniejących po cenie 41 zł za sztukę. Spółka dokonała już przydziału dla 168 inwestorów. Wartość złożonych zapisów wyniosła ok. 3,3 mln zł. Oferta Publiczna Akcji poprzedzała plany debiutu spółki na rynku NewConnect. – Szykujemy się do dołączenia do grona spółek publicznych. Aktualnie koncentrujemy się na dopracowaniu Dokumentu Informacyjnego. O kolejnych krokach będziemy informowali na bieżąco – mówi Marcin Wesołowski.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.