Komunikaty PR

Coraz więcej firm zainteresowanych outsourcingiem BHP

2020-02-19  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Liczba firm korzystających w Polsce z outsourcingu BHP podwaja się z roku na rok. Przedsiębiorcy dostrzegają kluczowe zalety tego rozwiązania: oszczędność, optymalizację zarządzania sprzętem oraz bezpieczeństwo prawne. Tymczasem dostawcy usług wprowadzają nowości.

           

Konieczność ponoszenia wysokich kosztów związanych z zapewnieniem indywidualnej ochrony pracowników powoduje, że pracodawcy traktują przepisy BHP nazbyt liberalnie. Ma to przełożenie na mniejsze bezpieczeństwo pracy i wzrastające niezadowolenie pracowników. Aby poprawić sytuację, pracodawcy szukają oszczędności i optymalizacji działań. Coraz więcej firm znajduje je w outsourcingu BHP.

 

Konieczność znalezienia lepszych rozwiązań spowodowała, że w ostatnim czasie rynek bardzo przyspieszył. To wynika także z rosnącej świadomości pracodawców odnoście konieczności właściwego zabezpieczania pracowników. Liczba przedsiębiorstw korzystających z outsourcingu podwaja się z roku na rok. – Obsługujemy już ponad 40 firm, a ledwie trzy lata temu były tylko dwie – informuje Janusz Surma, prezes spółki Impel Delivery wchodzącej w skład Grupy Impel. – W każdym roku notujemy stuprocentowe wzrosty. W naszym systemie jest kilkadziesiąt tysięcy pracowników – przybliża.

 

Oszczędność

Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, że nie może oszczędzać na środkach BHP, ponieważ to grozi poważnymi konsekwencjami. Koszty są nieuniknione. Dzięki outsourcingowi można je jednak znacznie zmniejszyć. W pierwszym okresie między 10 a 20%. – Średniej wielkości firma zatrudniająca ok. tysiąca pracowników wydaje na BHP w granicach miliona złotych rocznie. W pierwszych dwunastu miesiącach może ona oszczędzić do 150 000 zł – twierdzi ekspert.

 

Oszczędności wynikają z dwóch rzeczy. Po pierwsze outsourcing pozwala znacząco zmniejszyć liczbę osób zaangażowanych w proces zapewniania środków ochrony BHP w danym zakładzie pracy. Ma to związek np. z uproszczoną księgowością faktur za dostawę kasków, kamizelek, rękawic, butów itp. Wykorzystywane w outsourcingu nowoczesne oprogramowanie generuje fakturę zbiorczą wraz z załącznikiem w dowolnym formacie, który odzwierciedla koszty danej firmy. Można ją w prosty sposób wyeksportować do systemu księgowego w kilka minut. – Nie ma potrzeby utrzymywania sztabu ludzi, który zastanawia się, jak przypisać stos faktur otrzymanych od kilku dostawców do konkretnych działów – wyjaśnia prezes. – Ponadto do obsługi w pełni zaopatrzonego i dobrze zorganizowanego magazynu wystarczy jedna osoba. Co więcej, jest to pracownik firmy outsourcingowej – dodaje.

 

Po drugie oszczędności wynikają ze znacznego uszczelnienia procesu wydawania towarów. W systemie komputerowym wszystko jest przejrzyste i dokładnie oznaczone: imię i nazwisko, stanowisko pracy, elementy wyposażenia przysługujące w danym okresie czasu, terminy ich wydania, zwrotów itd. – Dzięki temu odzież robocza jest wydawana właściwym osobom, we właściwym czasie i we właściwej ilości. Co ważne, pracownik dostaje odzież o odpowiednich atrybutach. Taką, która go ochroni. Wszystko zgodnie z przepisami i w trosce o optymalizację kosztów – zaznacza Janusz Surma.

Zwykle firmy zatrudniające tysiące pracowników i korzystające z przestarzałych metod mają problem z kontrolowaniem takich rzeczy. Odzież znika z zakładu pracy, jest noszona zbyt długo, wyposażenie ochronne pracowników jest niekompletne. Tymczasem w systemie elektronicznym wszystko jest do sprawdzenia w każdej chwili.

 

Bezpieczeństwo i prostota

Oszczędność to tylko jedna z głównych zalet outsourcingu BHP. Wśród najważniejszych jest też bezpieczeństwo prawne, które jest zapewniane przez elektroniczne katalogowanie podpisanych oświadczeń, kart produktów i innych dokumentów. – Kolejnym atutem jest to, że firma może skoncentrować się na sednie swojej działalności, oddając BHP w profesjonalne ręce – wymienia prezes spółki Impel Delivery.

 

Mocną stroną jest również prostota systemu outsourcingu, który wykorzystuje specjalistyczne oprogramowanie Pro-Serv. Jego częścią jest katalog produktów (stworzony według wymogów danej firmy i dostosowany do warunków pracy) w formie sklepu internetowego. Dzięki oprogramowaniu precyzyjnie wiadomo, że pracownikowi Kowalskiemu przysługują jedne buty na rok, jedna kurtka na dwa lata i gogle do zużycia, a Nowakowi należy się co innego. W systemie widać kiedy, co i komu należy zamówić. Są w nim wszyscy pracownicy: od prezesa po ostatniego pracownika liniowego.

 

System Pro-Serv stale się rozwija. Ostatnią nowością jest możliwość uwzględniania przyszłych wydatków na sprzęt BHP w budżecie firmy. - Mając wszystkich pracowników w systemie i wiedząc, jakie towary się kończą w danym roku, jesteśmy w stanie wygenerować raport, który powie pracodawcy, jakie środki zabezpieczyć na wydatki w przyszłym okresie. Wszystko jest pod kontrolą – wyjaśnia prezes.

 

Outsourcing BHP to rozwiązanie dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. Największe korzyści odczuwają przedsiębiorstwa przemysłowe zatrudniające ponad tysiąc osób i takie, które mają rozproszone struktury np. w postaci oddziałów w całej Polsce. – Tam, gdzie skala działalności jest największa, są największe oszczędności – przyznaje Janusz Surma.

 

Im więcej różnych zagrożeń wynikających w pracy w danym środowisku, tym więcej firma wydaje na środki ochrony indywidualnej pracowników. Prezes Janusz Surma tłumaczy, że rynek, zmęczony konkurencją cenową dostawców, poprosił o inne rozwiązanie: usługę przynoszącą wymierne oszczędności oraz pomagającą opanować skomplikowany proces zarządzania odzieżą i sprzętem ochronnym.

 

https://www.impel.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu Biuro prasowe
2025-08-18 | 11:00

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Na rynku kryptowalut trwa hossa, a w związku z opublikowaniem danych o inflacji oraz rosnącym prawdopodobieństwem obniżki stóp procentowych przez amerykański
Finanse Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?
2025-08-14 | 06:00

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

W świecie, gdzie decyzje finansowe coraz częściej podejmowane są pod wpływem 30-sekundowego wideo z social mediów, rozpoznanie rzetelnych źródeł wiedzy inwestycyjnej
Finanse Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
2025-08-08 | 20:30

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Większość z pięciu największych kryptowalut - z wyjątkiem Solany - utrzymuje wyraźnie dodatni wynik od początku roku po powrocie do poziomów sprzed ostatniej fazy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.