CRAFTY - SPR Awards przyznane.
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl
W poniedziałek 30 września br. w kinie Iluzjon w Warszawie obyła się uroczysta gala wręczenia pierwszych w historii nagród CRAFTY-SPR Awards. Akademia Jurorów, licząca 144 twórców i producentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych, oceniła ponad 200 zgłoszonych projektów w 14 kategoriach.
CRAFTY - SPR Awards to wydarzenie, którego celem jest docenienie warsztatu i talentu osób tworzących reklamy, a także stworzenie platformy łączącej twórców z producentami.
„Potrzebowaliśmy wydarzenia poświęconego wyłącznie twórcom i producentom, żebyśmy mieli szansę na networking i dialog. CRAFTY-SPR Awards to nasz autorski projekt, opracowany przez grupę producentów SPR: Magdę Garską (Xantus), Marcina Dworuchę (F25), Tomka Dławichowskiego (Timecode) i mnie. Uznaliśmy, że jest przestrzeń na te nagrody i że są doskonałym uzupełnieniem tego, co już funkcjonuje na naszym rynku. Nie było do tej pory w naszej branży wydarzenia poświęconego tylko i wyłącznie realizatorom i producentom reklam” – mówi Arleta Robinson, prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i domu produkcyjnego Lucky Luciano.
Do pierwszej edycji nagród zgłoszono ponad 200 produkcji, przesłanych przez 30 domów produkcyjnych i postprodukcyjnych, w 14 kategoriach. Nowością na rynku jest kategoria Zrównoważona Produkcja, w której nagrodzono domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład Akademii jurorskiej weszli twórcy branży reklamowej oraz kilkunastu doświadczonych producentów.
„Bardzo zależało nam, aby sposób oceniania prac był rzetelny i uczciwy. Wzorowaliśmy się na systemie przyznawania Oscarów. Powołaliśmy więc 144 osobową Akademię jurorską i stworzyliśmy system online, za pomocą którego każdy członek Akademii mógł anonimowo ocenić prace i oddać swoje głosy. Następnie system zliczył wyniki i tak wyłoniliśmy laureatów. O jakość ocen zadbaliśmy w ten sposób, że każdą kategorię oceniali głównie przedstawiciele danego tzw. „kraftu” – i tak w kategorii reżyseria oceniali reżyserzy, w kategorii scenografia – scenografowie itd. Akademię uzupełniło jeszcze kilkunastu doświadczonych producentów z naszego stowarzyszenia.” – mówi Tomek Dławichowski, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i prezes domu produkcyjnego Timecode.
Wyniki głosowania zaprezentowano podczas uroczystej gali finałowej 30 września w warszawskim kinie Iluzjon, na której przyznano nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.
Kategorie CRAFT:
- Reżyseria:
- Zwyciężczyni: Monika Kmita „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- I Wyróżnienie: Filip Załuska „SAR Bingo” (F25)
- II Wyróżnienie: Marcin Pucyk „Unilever / AXE/ Łapy w górę” (Watchout Studio)
- Zdjęcia:
- Zwycięzca: Mikołaj Syguda „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- I Wyróżnienie: Julian Kernbach „HBO The last of us” (Ilmatic)
- II Wyróżnienie: Michał Englert „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
- Scenografia:
- Zwycięzca: Nara Dumitrescu „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
- I Wyróżnienie: Paweł Dąbrowski „HBO The last of us” (Ilmatic)
- II Wyróżnienie: Natalia Mleczak „Image Play Different” (Lucky Luciano)
- Kostiumy:
- Zwycięzcy: Paulina Surma i Sebastian Tokarczyk „Ikea Starter” (Spokój Film)
- I Wyróżnienie: Dana Anghel „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
- II Wyróżnienie: Marta Zaczyńska „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- Charakteryzacja / Make up:
- Zwycięzca: Dagmara Śrama „L’oreal Revitalift” (Szut Szut)
- I Wyróżnienie: Dominika Godziemba-Tytrek „Blik Strofki” (Timecode Film Production)
- II Wyróżnienie: Kasia Biały i Daniel Gryszke „Ikea Starter” (Spokój FIlm)
- Animacja:
- Zwycięzcy: Jacek Szewczyk, Bartek Rejdych, Patryk Habryn, Karol Szczepankiewicz „Kubuś Waterrr” (Xantus)
- I Wyróżnienie: Rafał Blecharz „Żabka Energy” (F25)
- II Wyróżnienie: Magdalena Miszczak i Roman Pieńczykowski „Dopamina” (Truskavka)
- VFX:
- Zwycięzcy: Joanna Rutkowska, Natalia Rajszysz, Andrey Suhoroslov, Łukasz Piątkowski, Grzegorz Żołnowski „Little Simz BMW” (Locomotive)
- I Wyróżnienie: Yan Marchenko „Sony ULT” (Truskavka)
- II Wyróżnienie: Piotr Kłosowicz i Marcin Kolendo „Biedronka loyalty” (OTO Film)
- Montaż:
- Zwycięzcy: Mateusz Rybka i Kuba Michalczuk „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
- I Wyróżnienie: Jakub Tomaszewicz „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- II Wyróżnienie: Magda Mikołajczyk „Orange, Wizerunek” (Film Produkcja)
- Korekcja barwna:
- Zwycięzca: Piotr Nowicki „Oshee Daria Miami” (Lemon)
- I Wyróżnienie: Dominik Deras „HBO The last of us” (Ilmatic)
- II Wyróżnienie: Piotr Nowicki „Sony ULT”, (Truskavka)
Kategorie dodatkowe:
- Producentka/Producent Roku:
- Zwycięzca: Adrian Włodarski (Watchout Studio)
- I Wyróżnienie: Anna Łopat (Dynamo)
- II Wyróżnienie: Jan Szczeniowski (Spokój Film)
- Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku:
- Zwycięzca: Jarosław Frontczak (Film Produkcja)
- I Wyróżnienie: Katarzyna Ferenc (Film Reaktor)
- II Wyróżnienie: Aleksandra Karkosa-Tomczak (F25)
- Dom Produkcyjny Roku:
- Zwycięzca: F25
- I Wyróżnienie: Dobro
- II Wyróżnienie: Watchout Studio
- Film Roku:
- Zwycięzca: „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- I Wyróżnienie: „Betclic. Płaciliśmy podatki” (Dobro)
- II Wyróżnienie: „Porsche” (Dobro)
- Zrównoważona Produkcja:
- Zwycięzca: RIOTS, za projekt „BMW Charging Station”
- I Wyróżnienie: ATM Virtual, za projekt „Polsat Czysta Polska”
- II Wyróżnienie: OTO Film za projekt Captain Jack
Zamiast tradycyjnych statuetek laureatom wręczono oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji „Las Nagród”, SPR finansuje zasadzenie 1 m² lasu za każde nadesłane zgłoszenie.
Wyjątkowe wyróżnienie otrzymał film „Portret Kobiecy”, przygotowany dla marki YES przez dom produkcyjny F25. Projekt został nagrodzony w kategorii specjalnej „Wybierz Swój Kurs”. Jej nazwa jest nieprzypadkowa – to brand claim patrona nagrody i partnera głównego CRAFTów - Betclic. Lider branży bukmacherskiej znany jest z nieszablonowej komunikacji marketingowej oraz kreatywnych inicjatyw. W zaledwie pięć lat od rozpoczęcia działalności w Polsce zbudował silną pozycję rynkową dzięki niestandardowym, nagradzanym kampaniom, a także działaniom branded content realizowanym w ramach Betclic Studios – platformy dla krótkometrażowych filmów dokumentalnych o inspirujących ludziach i historiach. Teraz Betclic docenił projekt, który w podobny, odważny sposób dociera do grupy docelowej, łamiąc stereotypy i wychodząc poza utarty szlak komunikacji w swojej kategorii.
Nagrody specjalne przyznali też No Problemo Music (przedstawiciel Audionetwork) w kategorii „Muzyka, która niesie film” dla DOBRO za film „Porsche. W stronę marzeń” oraz Polska Organizacja Reklamodawców w kategorii „Najlepszy film okiem marketera” dla F25 za film „Yes. Portret kobiecy”
Kolejna edycja CRAFTÓW już za rok. Więcej na temat wydarzenia na www.crafty-awards.pl

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.