CREATIVE TECHNOLOGY KORZYSTA Z PLATFORMY KAIROS
Creative Technology (CT), firma wchodząca w skład grupy NEP Worldwide Network, zainwestowało w KAIROS firmy Panasonic – rewolucyjną platformę IT/IP do produkcji video, która zrewolucjonizuje pracę w branży.
Wiele lat pracowaliśmy nad rozwojem strategii IP, ale dopiero teraz znaleźliśmy platformę umożliwiającą nam przejście z pasma SDI do trasowania IP, wyjaśnia Sid Lobb, kierownik działu Integrated Networks & Vision w Creative Technology. Dzięki platformie KAIROS możemy realizować nasze plany. KAIROS umożliwia nam łączenie i przełączanie sygnałów video, a także dystrybuowanie ich w formacie i rozdzielczości, jakich potrzebują nasi klienci. Jest nam niezmiernie miło, że możemy kontynuować współpracę z firmą Panasonic i wspierać rozwój platformy KAIROS.
KAIROS to niezależna pod względem rozdzielczości i formatów platforma oparta na otwartej architekturze oprogramowania, która wykorzystuje procesor / procesor graficzny i wyróżnia się niezwykłą wydajnością. Platforma umożliwia nieskompresowane przetwarzanie, nieskompresowany sygnał 4K i jednoczesne wsparcie pasm i sygnałów IP, takich jak ST2110 czy NDI, a wszystko to przy bardzo niskim opóźnieniu szybkości przetwarzania ograniczonym do pojedynczej klatki.
CT to wiodący dostawca sprzętu audiowizualnego w branży nadawczej, sportowej i środowisku korporacyjnym, a także uznany partner technologiczny firmy Panasonic Broadcast & ProAV i oddziałów Visual System. Poza wykorzystywaniem platformy KAIROS do produkcji video firma CT zmieniła swoje obiekty w centra szkoleniowe dla operatorów chcących zgłębić potencjał systemu KAIROS.
Fakt, że wiodący dostawca technologiczny korzysta z platformy KAIROS, świadczy o tym, że system może zrewolucjonizować całą branżę, podkreśla Andre Meterian, dyrektor działu Professional Video Systems w Panasonic Business. KAIROS znacząco poprawia jakość i efektywność produkcji video na żywo i usług streamingu video – co jest kluczowe dla nadawców i producentów zajmujących się transmisją wydarzeń – a dodatkowo wyznacza standard nowej generacji platform do produkcji video.
Więcej informacji na temat platformy KAIROS można znaleźć na stronie: https://business.panasonic.co.uk/professional-camera/itip-centric-video-platform/KAIROS.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.