Currency One zintegrowane ze światową siecią Ripple
Currency One, operator serwisów InternetowyKantor.pl i Walutomat, obsłużyło pierwsze zlecenia za pomocą kanału Ripple. Integracja z tą światową siecią płatności i wymian - RippleNet, da klientom spółki nowe standardy wymian i transferów pieniężnych.
Ripple jest to sieć oparta o blockchain, łącząca ze sobą dostawców usług płatniczych oraz cyfrowych giełd na całym świecie. Ta prosta w obsłudze, tania i szybka sieć pozwala na atrakcyjną i korzystną realizację płatności globalnych. Currency One poinformowało, że jest już z nią zintegrowane.
- Dla naszych obecnych i przyszłych klientów biznesowych otwieramy nowy kanał dostępu do portfela wielowalutowego i świadczonych przez nas usług wymiany walut i transferów pieniężnych - mówi Piotr Kurczewski, prezes Currency One.
Usługę docenili pierwsi klienci instytucjonalni, wykorzystując ją do realizacji transferów z USA do Polski. Na ten moment Currency One uczestniczy w sieci Ripple jako podmiot świadczący dla innych uczestników sieci usługę rozliczeń i wysyłkę wielowalutowych przelewów na terenie Polski.
- Uczestnicy sieci RippleNet zyskują w ten sposób dostęp do szybkich przelewów wielowalutowych do Polski. Możliwe jest to dzięki sieci naszych rachunków bankowych w polskich bankach - dodaje Bartosz Grycza, product development manager w Currency One. - Stawiamy na standaryzację, która ułatwi partnerom integrację, zwłaszcza jeśli korzystali już lub zamierzają uczestniczyć w RippleNet.
Currency One w ostatnim czasie intensywnie rozwija swoje systemy. Niedawno dołączyło także do systemu płatności SEPA, a niebawem SEPA INSTANT, które umożliwiają natychmiastowe przelewy w euro i posługiwanie się przez wybranych klientów biznesowych indywidualnymi numerami rachunków w standardzie IBAN, jak w typowych kontach bankowych.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.