Currency One zintegrowane ze światową siecią Ripple
Currency One, operator serwisów InternetowyKantor.pl i Walutomat, obsłużyło pierwsze zlecenia za pomocą kanału Ripple. Integracja z tą światową siecią płatności i wymian - RippleNet, da klientom spółki nowe standardy wymian i transferów pieniężnych.
Ripple jest to sieć oparta o blockchain, łącząca ze sobą dostawców usług płatniczych oraz cyfrowych giełd na całym świecie. Ta prosta w obsłudze, tania i szybka sieć pozwala na atrakcyjną i korzystną realizację płatności globalnych. Currency One poinformowało, że jest już z nią zintegrowane.
- Dla naszych obecnych i przyszłych klientów biznesowych otwieramy nowy kanał dostępu do portfela wielowalutowego i świadczonych przez nas usług wymiany walut i transferów pieniężnych - mówi Piotr Kurczewski, prezes Currency One.
Usługę docenili pierwsi klienci instytucjonalni, wykorzystując ją do realizacji transferów z USA do Polski. Na ten moment Currency One uczestniczy w sieci Ripple jako podmiot świadczący dla innych uczestników sieci usługę rozliczeń i wysyłkę wielowalutowych przelewów na terenie Polski.
- Uczestnicy sieci RippleNet zyskują w ten sposób dostęp do szybkich przelewów wielowalutowych do Polski. Możliwe jest to dzięki sieci naszych rachunków bankowych w polskich bankach - dodaje Bartosz Grycza, product development manager w Currency One. - Stawiamy na standaryzację, która ułatwi partnerom integrację, zwłaszcza jeśli korzystali już lub zamierzają uczestniczyć w RippleNet.
Currency One w ostatnim czasie intensywnie rozwija swoje systemy. Niedawno dołączyło także do systemu płatności SEPA, a niebawem SEPA INSTANT, które umożliwiają natychmiastowe przelewy w euro i posługiwanie się przez wybranych klientów biznesowych indywidualnymi numerami rachunków w standardzie IBAN, jak w typowych kontach bankowych.

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.