Komunikaty PR

Cyfryzacja biznesu – to nie trend, to konieczność

2020-03-19  |  12:35
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Niebutkowska-Jończyk
Europ Assistance Polska

Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/

Postępująca digitalizacja i automatyzacja procesów jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów. Stanowi również ważny krok w zapewnieniu ciągłości działań biznesowych i realizowaniu usług w niezakłócony sposób i przy zachowaniu najwyższych standardów. Europ Assistance Polska sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwalają świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomu, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. 

Jeszcze kilka lat temu, Europ Assistance Polska otrzymywała setki tysięcy telefonów rocznie, rozpoczynających się od słów „potrzebuję pomocy za granicą”, „czy mogę prosić o zorganizowanie wizyty lekarza w domu” lub podobnych. Wtedy telefon do Centrum Operacyjnego był jedyną formą kontaktu w celu realizacji usługi assistance. Ostatnie 5 lat spokojnie można nazwać mianem „rewolucji cyfrowej” w branży finansowej. W trakcie tego okresu Europ Assistance wdrożyła wiele rozwiązań cyfrowych, które jeszcze bardziej usprawniły obsługę, czas realizacji pomocy i organizacji świadczeń, przysługujących klientom w ramach ubezpieczeń assistance i innych.

Innowacja to bardzo ważny element rozwoju każdej firmy, trzeba jednak pamiętać, że wdrażane rozwiązania muszą być użyteczne również dla klienta i poprawiać jego doświadczenia. Dzisiaj digitalizacja to już nie tylko trend, to działanie, które wkrótce może stać się podstawową formą kontaktu klienta z firmą i świadczenia usług. W przypadku usług pomocowych głównym założeniem ich rozwoju jest nie tylko szybka i skuteczna pomoc, ale też jak najmniejsze angażowanie klienta w procesie organizacji tej pomocy. W tym celu Europ Assistance wykorzystuje najnowsze technologie, aplikacje mobilne, geolokalizację i wiele innych rozwiązań, dzięki którym świadczymy pomoc nawet w najbardziej skomplikowanych sytuacjach – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Cyfrowe rozwiązania od Europ Assistance Polska

•           MED/HOME Link

MED Link i HOME Link, to rozwiązania dedykowane programom home i medical assistance, dające dostęp do aplikacji internetowej wysyłany za pomocą SMS-a, gdzie klient ma możliwość podglądu każdego etapu organizowanej dla niego pomocy. Dużą zaletą aplikacji jest jej interaktywna forma kontaktu klienta z Centrum Operacyjnym – klient może zainicjować połączenie z Centrum, a także potwierdzić, czy wizyta specjalisty się odbyła.

•           VOICE CARE – Wirtualny Asystent

Wirtualny Asystent w prosty i szybki sposób pozwala na kontakt z Centrum Operacyjnym. BOT prowadzi rozmowę z klientem przy użyciu języka naturalnego, działając w oparciu o elementy sztucznej inteligencji. Asystent może obsługiwać nieograniczoną liczbę połączeń jednocześnie, dzięki czemu zgłoszenia klientów są natychmiast przyjmowane.

•           CLIENT Link

W ramach programów car assistance Europ Assistance udostępnia CLIENT Link – sms z linkiem do mobilnej witryny, za pomocą której klient monitoruje położenie usługodawcy i śledzi czas przyjazdu pomocy drogowej. Warto wspomnieć również o rozwiązaniu w postaci GEO Link, który pozwala ustalić położenie klienta. Dzięki jednemu kliknięciu w przesłany link, klient przesyła do Centrum Alarmowego dane, które zidentyfikują jego dokładne położenie, bez względu na to, gdzie jest. Klient nie ponosi także dodatkowych kosztów, ponieważ roaming danych w Unii Europejskiej jest bezpłatny. GEO Link pozwala szybko zidentyfikować pozycję klienta i wysłać do niego odpowiednią pomoc.

•           MESSENGER CHAT BOT

Jest to automat do obsługi klienta, na bazie jednego z najpopularniejszych na świecie komunikatorów internetowych, czyli Facebook Messenger. Używany dotychczas głównie w komunikacji prywatnej Facebook Messenger, służy klientowi do zgłoszenia zdarzenia assistance, sprawdzenia jego statusu oraz do „chatu”. Klient korzysta ze znanej mu aplikacji czatu lub interfejsu czatu wbudowanego w aplikację Partnera Biznesowego. BOT pobiera dane niezbędne do zarejestrowania zgłoszenia, na podstawie których Centrum Operacyjne Europ Assistance Polska skontaktuje się z klientem i zaproponuje najlepsze rozwiązanie.

•           WEB APP

Najnowsze rozwiązanie wprowadzone przez Europ Assistance, dedykowane programom assistance podróżnego i samochodowego, które umożliwia klientowi kontakt i wybór odpowiedniej pomocy poprzez mobilną stronę internetową. W przypadku klientów, którzy korzystają z tej opcji w ramach polis podróżnych, rozwiązanie to daje możliwość bezkosztowego kontaktu z Centrum Pomocy, przy wykorzystaniu połączenia internetowego za pośrednictwem sieci Wi-Fi.

Rozwiązania cyfrowe, są przydatne zwłaszcza dla klientów przebywających poza UE, gdzie koszty połączeń telefonicznych są wysokie. Mając dostęp do Wi-Fi lub pakietu danych w roamingu, klienci mogą rozmawiać z konsultantami bez dodatkowych kosztów. Tę formę kontaktu, można wykorzystać, przebywając również w Polsce, jako alternatywę dla połączenia telefonicznego – idealnie sprawdzi się w szczycie sezonu.

Cyfryzacja i automatyzacja procesów jest osią strategii obsługowej Europ Assistance Polska. To korzyści w wielu obszarach. Przede wszystkim to optymalna jakość świadczonych usług, które otrzymuje klient, ale również gwarancja ciągłości dostępu do usług, co doceniają nasi partnerzy biznesowi i klienci szczególnie w tych dniach. Dlatego wielu naszych partnerów biznesowych wdrożyło już proponowane przez nas rozwiązania, a kolejni sukcesywnie dołączają do tej wspólnej transformacji cyfrowej – podsumowuje Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Europ Assistance Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów Biuro prasowe
2024-12-23 | 09:00

Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów

Bezpieczeństwo danych osobowych klientów to podstawa działalności każdego e-sklepu. Odpowiednie zabezpieczenia budują zaufanie, a zaniedbania mogą przynieść poważne konsekwencje.
IT i technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
IT i technologie Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
2024-12-20 | 13:00

Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych

30 proc. Polaków doświadczyło kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych. W tej grupie do blisko połowy przypadków wykradzenia wrażliwych informacji przez

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.