Komunikaty PR

Cyfryzacja, cyfryzacja i jeszcze raz cyfryzacja, czyli trendy w branży etykiet

2023-01-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Cyfrowa produkcja etykiet stała się obecnie kluczowym segmentem i motorem napędowym branży. Rozwiązania z zakresu druku cyfrowego oraz wykorzystujące druk hybrydowy stanowią 35 proc. całkowitej wartości rynku. Według badania FINAT[1] 37 proc. respondentów planuje zakup prasy cyfrowej w 2023 roku, przy zaledwie 21 proc. w poprzedniej edycji badania.

Zasięg technologii cyfrowej rośnie błyskawicznie. Coraz więcej marek i sprzedawców detalicznych wskazuje zwinność i szybkość reakcji jako czynniki decydujące, konieczne do sprostania nieustannie zmieniającym się trendom popytu. Dlatego firmy dążą do statusu smart factory, tzw. „inteligentnej fabryki” łączącej odpowiedni workflow, dopasowane oprogramiowanie, automatyzację procesów i rozwiązania chmurowe

„Wraz z rozwojem takich trendów jak automatyzacja, zakup wydruków online czy powstawanie całych drukarni internetowych, klienci otrzymują szereg nowych rozwiązań i jeszcze skuteczniej wykorzystują potencjał druku. Rozwiązania cyfrowe są doskonałą odpowiedzią na oczekiwania klientów – mniejszych nakładów, o większym stopniu personalizacji. Ponadto w obliczu globalnych wyzwań gwarantują ograniczenie odpadów, a także znacznie mniejsze zużycie energii” – mówi Dawid Greber, Label Market Business Development Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Optymizm ukryty w liczbach

Błyskawiczny rozwój druku cyfrowego potwiedza globalny raport Agencji Badawczej Smithers: “The Future of Digital Printing to 2032, digital printing product markets and forecasts”. Analitycy podają, że światowy rynek etykiet z nadrukiem cyfrowym w 2022 roku był wart 12,6 mld dolarów, ze średnim rocznym wzrostem (CAGR) na poziomie 7,7 proc. od 2017 roku oraz wzrostem wolumenów o średnio 10,8 proc. Etykiety w pełni cyfrowe oraz rozwiązania hybrydowe stanowią już ok. 35 procent całkowitej wartości produkcji etykiet, a w 2032 wydajność pras cyfrowych ma przewyższyć produkcję analogową, kiedy druk cyfrowy etykiet osiągnie wartość 20 miliardów euro

-„Błyskawiczny wzrost cyfrowych rozwiązań to naturalne następstwo pandemii, która wymagała od firm elastycznego dopasowywania do nieustannie zmieniających się wzorców popytu. W zakresie produkcji etykiet przedsiębiorstwa zyskały lepszą personalizację i kontrolę wolumenów” – mówi Dawid Greber .

Segment cyfrowej produkcji etykiet zyskuje na wzrostach całego rynku, który napędzany jest m.in. przez błyskawicznie rosnący e-commerce. Wartość e-handlu w Europie na koniec 2022 roku wyniosła ok. 662 miliardy dolarów, a do 2027 kwota będzie blisko dwa razy większa. –„Rosnąca sprzedaż online zwiększa zapotrzebowanie na dodatkowe opakowania, które zabezpieczają produkty podczas transportu. To napędza również zapotrzebowanie na etykiety, naklejane na niemal każdy rodzaj produktu”.- mówi Dawid Greber z Konica Minolta

Rok 2023 pod kątem cyfryzacji

Trendy potwierdza również FINAT – europejskie stowarzyszenie branży etykiet samoprzylepnych – w raporcie: „The European Narrow Web Market”. Organizacja wskazuje, że ponad jedna trzecia respondentów (37%) planuje zakup prasy cyfrowej w 2023 roku. To ogromny skok względem poprzedniego roku, kiedy podobną deklarację złożyło 21 proc. uczestników badania. Prezes stowarzyszania – Philippe Voet – potwierdza, że działalność cyfrową znacznie napędziła sytuacja pandemiczna i nieustanna potrzeba realizacji zamówień just in time. Potwierdza to Dawid Greber z Konica Minolta: „Etykiety spajają łańcuchy dostaw artykułów pierwszej potrzeby, stanowiąc istotne narzędzie przekazywania informacji. Dlatego na pewno nie stracą swojej pozycji, a wychylenie wahadła w kierunku produkcji cyfrowej będzie coraz bardziej widoczne.” – wskazał.

Jak podają analitycy IDC (International Data Corporation) również następne lata będą dla branży bardzo dobre. Zachodnioeuropejski rynek cyfrowych etykiet i drukarek produkcyjnych do opakowań ma rosnąć w tempie CAGR (średnioroczny wzrost) 13,1% w okresie 5 lat.

Konica Minolta napędza zmiany

Rynek cyfrowych etykiet napędza Konica Minolta, która od 6 lat reagularnie zwiększa swój udział w tym segmencie, osiągnęła pozycję lidera. –„Początkowo nasza oferta skierowana była do małych i średnich przedsiębiorstw, ale jako globalny dostawca technologii z lokalną strukturą usług, obecnie celujemy także w rynki high-end, w obsłudze których doskonale sprawdzi się wysokowydajna maszyna cyfrowa AccurioLabel 400” – mówi Dawid Greber.

Nowy model prasy cyfrowej zadebiutuje już na początku 2023 roku. Przyszłym użytkownikom system zagwarantuje obniżenie kosztów eksploatacji, jak również wyższą automatyzację procesów. Maszyna jest dostępna w konfiguracjach 4- lub 5-cio kolorowej (możliwość rozszerzenia aplikacji o biały toner) i oferuje prędkość drukowania do blisko 40 metrów na minutę. Analitycy IDC szacują, że z tego dodatku kolorsystycznego chętnie skorzysta nawet 3000 producentów etykiet średnio- i wysokonakładowych.


[1] FINAT Report & Analysis, The European Narrow Web Market

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.