Cyfryzacja Interporto Padova z urządzeniami TOUGHBOOK
Powierzchnia ponad 1 100 000 m2 (część całości przekraczającej 2 miliony), 310 000 kontenerów i ponad 6 000 pociągów obsługiwanych co roku: to tylko niektóre z danych opisujących port Interporto Padova - włoskiego lidera w dziedzinie infrastruktury i zarządzania platformami logistycznymi i intermodalnymi obsługującymi transport towarowy. Założony w roku 1973 r. port zlokalizowany jest na kluczowych szlakach komunikacyjnych: drogowych, szynowych i portowych Północno-Wschodnich Włoch i Europy: codziennie wyrusza z niego i dociera około dwadzieścia transportów towarowych.
Główną misją Interporto jest rozwijanie transportu intermodalnego poprzez wykorzystanie dalekobieżnego ruchu szynowego jako alternatywy dla transportu wyłącznie drogowego - który pozostaje opcją podstawową na ostatnim odcinku (50-100 km). Model ten został zapożyczony od wielkich portów Europy Północnej, takich jak Rotterdam i Hamburg, w których ruch towarowy jest obsługiwany przede wszystkim drogami szynowymi i rzecznymi. Dzięki temu Interporto Padova należy do czołowych graczy wspierających ekologiczny transport, poprzez inwestycje w innowacje, nowoczesną infrastrukturę i technologie.
- Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych jest kluczowe z perspektywy usprawnienia działań w Interporto - mówi Cristiano Ruffini, IT Manager w Interporto Padova. - Transport intermodalny obejmuje wiele podmiotów, które muszą być skoordynowane w sposób płynny i sprawny. I tu do gry wkracza technologia: bez niej musielibyśmy stawić czoła poważnym komplikacjom biurokratycznym, narażającym na szwank wydajność transportu.
W ostatnich latach Interporto Padova został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, m.in. automatyczne bramy, które koordynują wjazdy i wyjazdy, i tym samym usprawniają przepływ pojazdów na ostatnim odcinku, umożliwiając znaczną redukcję kosztów i emisji gazów spalinowych.
Po przybyciu do portu kierowcy przejeżdżają przez portal wyposażony w kamerę, która wykrywa tablice rejestracyjne ciągnika i przyczepy, numer jednostki na pokładzie oraz obecność towarów niebezpiecznych. Dzięki tym informacjom obsługa Interporto może zweryfikować operacje, jakie musi wykonać pojazd. Po wykonaniu kilku prostych czynności w punktach samoobsługowych pojazdy kierują się w stronę terminala, gdzie są obsługiwane przez maszyny do przeładunku, po czym wyjeżdżają - znów przez bramy automatyczne.
Aby zapewnić pracownikom – zarówno tym na ziemi, jak i pracującym na maszynach przeładunkowych - możliwość podglądu i zarządzania operacjami w czasie rzeczywistym, w Interporto Padova wprowadzono do użytku profesjonalne wzmocnione urządzenia mobilne. Pracowników wyposażono w tablety TOUGHBOOK G1, które w połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem pozwalają na płynne kierowanie pracami.
Panasonic TOUGHBOOK G1 to 10,1-calowy tablet klasy fully rugged z systemem operacyjnym Windows 10, o wysokiej mocy, zapewniający długi czas pracy baterii (do 11 godzin). To idealne urządzenie dla osób pracujących w terenie. Jego 10-punktowy pojemnościowy wyświetlacz typu multi-touch, certyfikowany wodoodporny rysik-digitizer IP55 i elastyczny port pozwalają na wykorzystanie go do przeglądania obrazów i dokumentów HD w dowolnym miejscu, zapewniając sprawną komunikację. Konfiguracja elastycznego portu pozwala użytkownikom biznesowym na używanie starszych urządzeń peryferyjnych w razie potrzeby.
TOUGHBOOK G1 został zaprojektowany (i przetestowany), aby umożliwiać pracę w najtrudniejszych warunkach, co potwierdzają certyfikaty MIL-STD 810G i IP65. Dodatkowe akcesoria sprawiają, że jest idealnym urządzeniem do pracy w każdym środowisku, niezależnie od tego, czy jest przenoszony ręcznie czy montowany w pojazdach za pomocą dedykowanej stacji dokującej. W Interporto Padova tablety są użytkowane w ciągu dnia i w nocy przez pracowników terenowych wykonujących kontrole pojazdów i wózków na torach, w deszczu, śniegu i ostrym słońcu. Operatorzy nieustannie odbierają i nadają wiadomości za pomocą tabletów G1, które zapewniają ciągły przepływ informacji dzięki połączeniu LTE, również pomiędzy wysokimi metalowymi konstrukcjami takimi, jak dźwigi i ściany kontenerów. Urządzenie jest także wykorzystywane w kokpicie pojazdów obsługujących kontenery: w ten sposób informacje związane z prowadzonymi operacjami są przekazywane kierowcom w czasie rzeczywistym bez obaw o silne wibracje lub ekstremalne temperatury.
- Wprowadzenie profesjonalnych, wzmocnionych tabletów pozwoliło nam na digitalizację wielu operacji i ograniczenie dokumentacji papierowej. To znaczący krok naprzód z perspektywy produktywności, niezawodności i transmisji danych, a także oszczędności materiałów eksploatacyjnych - dodaje Cristiano Ruffini.
Dyrektorzy IT a, sztuczna inteligencja - dużo obaw, braki w wiedzy i przeszkody
Sukces firmy tkwi w nowoczesnym sprzęcie IT
Tytan Steel – nowa lampa przemysłowa od Lena Lighting
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.
IT i technologie
Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.
Infrastruktura
Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
Branżę energetyczną w całej Europie, także w Polsce, czeka szeroko zakrojona zielona transformacja. Tymczasem w ciągu ostatnich 30 lat dokonywano bardzo mało inwestycji w tym sektorze, a wykonawcy zajmujący się budową infrastruktury borykają się z niedostatkiem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Przyciąganie pracowników i szkolenie ich jest utrudnione przez niepewność zamówień w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.