Czołowi polscy wydawcy razem na temat digitalizacji
Przedstawiciele Grupy Super Express, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, Infor Biznes i Gremi Media spotkali się, aby przedyskutować kierunki działania związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się podczas konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez e-Kiosk SA, lidera na rynku prasy cyfrowej w Polsce.
Wydawcy prasowi w wyniku ograniczonych możliwości dystrybucji wydań papierowych niemal z dnia na dzień musieli skoncentrować swoje działania na e-commerce. – W ostatnim czasie znacząco wzrosło zainteresowanie digitalizacją u wydawców, którzy wcześniej nie widzieli potencjału w kanale e-commerce. Dotąd wprowadzaliśmy do naszej oferty kilkadziesiąt tytułów rocznie, w ostatnim czasie wprowadzamy nawet kilkadziesiąt tytułów miesięcznie – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk SA.
Jakie media dobrze sobie poradziły w starciu z epidemią? Te, które już od wielu lat prowadzą cyfrową transformację. Jak zauważa Sebastian Krause, dyrektor ds. nowych mediów w Gremi Media, przyspieszony proces digitalizacji spowodował, że część czytelników zwróciła się w kierunku treści online. – Z tego powodu ucierpiała sprzedaż wydań papierowych. Gazeta jednak nie zginie, bo jej zaletą jest struktura i ułożona, jakościowa treść – dodaje Krause. Podobnego zdania jest Tomasz Krawczyk. Dyrektor rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupa jest spokojny o przyszłość prasy drukowanej, ale podkreśla, że nie będzie miejsca na rynku dla wydawców, którzy na czas nie podjęli się transformacji cyfrowej.
Wraz z wzmożonym zapotrzebowaniem na informacje wzrosły oczekiwania konsumentów wobec treści. – Kluczowa stała się reputacja danego tytułu i zaufanie do niego ze strony czytelników. Z punktu widzenia wydawców wyjątkowo cenna okazała się umiejętność przyciągania i zarządzania uwagą, tzw. ekonomia uwagi – zauważyła Ewa Lampart, dyrektor generalna Grupy Super Express. Według Tomasza Gawła, dyrektora odpowiedzialnego za płatny kontent w Ringier Axel Springer Polska potrzeba dostępu do zaufanych źródeł informacji spowodowała historyczny wzrost odwiedzalności serwisów RASP i trzykrotny wzrost sprzedaży cyfrowej subskrypcji.
Debata z udziałem czołowych polskich wydawców prasowych jest dostępna tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=jRuMlPewu5E&feature=emb_title
Pandemia sprzyja cyfryzacji w biznesie
O wyzwaniach oraz szansach wynikających ze zmiany nawyków konsumentów wywołanych epidemią rozmawiali podczas konferencji także przedstawiciele biznesu. W wielu sektorach gospodarki cyfryzacja okazała się jedynym sposobem na utrzymanie się w branży. – Wcześniej staraliśmy się edukować społeczeństwo by biznes, ale też sprawy prywatne prowadzić w sposób cyfrowy. Koronawirus sprawił, że ludzie poczuli potrzebę załatwiania spraw w sposób zdalny – mówi Łukasz Konikiewicz, prezes Eurocert. – Przedsiębiorcy dostrzegli zalety zdalnej możliwości prowadzenia biznesu. Wzrosło zainteresowanie kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi i innymi oferowanymi przez nas usługami zaufania, które pozwalają na przeniesienie większości aspektów prowadzenia biznesu w świat cyfrowy – dodaje.
Wymuszone przez epidemię przyspieszenie procesów digitalizacyjnych przedsiębiorcy rozpatrują w kategorii inwestycji i przygotowania do ewentualnej drugiej fali. – Już tak się nie obawiam nawrotu epidemii. Pewne rozwiązania zostały przetestowane, a zdobyte doświadczenie jest na tyle duże, że łatwiej będzie się przygotować – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Cyfrowe rozwiązania mają również wzmocnić odporność spółki CCC. Jak zaznacza Jakub Jasiński, dyrektor ds. rozwoju omnichannel, w przypadku kolejnego lockdownu firma będzie chciała wdrożyć dostawy online ze sklepów stacjonarnych oraz system proponowania obuwia przy pomocy obrazu wyszukanego przez klientów np. w mediach społecznościowych.
Organizatorem konferencji „Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19” był e-Kiosk. Partnerami wydarzenia była firma Eurocert, a także dzienniki „Rzeczpospolita” oraz „Parkiet”.

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
O przyspieszenie prac związanych z rozbudową A4 na odcinku Kraków – Katowice o trzeci pas ruchu apeluje spółka Stalexport Autostrady do przedstawicieli strony publicznej. Według zarządcy autostrady projektowanie mogłoby się zacząć niezwłocznie, co znacząco skróciłoby czas realizacji całego przedsięwzięcia. W innym wypadku już za dwa lata użytkownicy trasy będą musieli mierzyć się z problemem korków.
Prawo
Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.
Handel
Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.