Czy nauka angielskiego może być popołudniową rozrywką? Tutlo dołącza do TikToka
Memy, występy muzyczne, wyzwania, satyrycy… Popularny TikTok jeszcze niedawno kojarzył się z zabawą dla dzieci i młodzieży. Ale to się zmieniło: coraz więcej dorosłych użytkowników docenia jego potencjał i możliwość wykorzystania do znacznie bardziej ambitnych celów, w tym do nauki języków. Tutlo chce skorzystać z tej zmiany i jako prekursor dołączył do TikToka, by za darmo i codziennie dzielić się wiedzą publikując użyteczne słówka czy porady językowe.
Żyjemy dynamicznie – praca, rodzina, dom, sport, hobby… Każdego dnia łączymy ze sobą wiele ról, niejednokrotnie starając się wydłużyć możliwości 24-godzinnej doby. Często zdarza się tak, że natłok codziennych spraw zmusza nas do rezygnacji z ambitnych planów. I tak, zamiast porannego joggingu, znów przestawiamy budzik o kolejne 15 minut, nie potrafiąc oprzeć się sile przyciągania poduszki. Zdrowe śniadanie zastępujemy kupioną w biegu słodką bułką, a naukę angielskiego przekładamy na „później”, włączając w tym czasie kolejny odcinek serialu albo przeglądając media społecznościowe.
Czy da się pogodzić odpoczynek i naukę?
A gdyby połączyć rozrywkę, chęć odpoczynku po ciężkim dniu pracy i… naukę? Jedną z takich opcji jest nauka na TikToku, którą proponuje Tutlo – popularna platforma do nauki języka angielskiego. Jej twórcy postanowili wyjść naprzeciw potrzebom aktywnych i pracujących osób, którym trudno znaleźć czas na tradycyjny kurs językowy, a chcą podnosić swoje umiejętności ze względu na rozwój zawodowy i perspektywę awansu.
Lepszy język angielski i… wyższe zarobki
Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak osoby, które znają języki obce, w szczególności angielski, nie tylko mogą przebierać w ofertach pracy – osoby deklarujące zaawansowaną znajomość języka angielskiego zarabiały o prawie 3 000 zł więcej niż te, które znają angielski w stopniu podstawowym[1].
Co więcej, nauka języka to inwestycja w przyszłość – od dawna mówi się, że wiele zawodów w przyszłości zostanie zautomatyzowanych, pojawią się również nowe, o których nie mamy jeszcze pojęcia. Wszelkie badania wskazują na to, że nawet do 60% zawodów popularnych w 2050 roku jeszcze nie powstało lub nie zostało nazwanych[2]. Na tak dynamiczne zmiany lepiej się przygotować, a nauka języka jest jedną z najskuteczniejszych opcji.
– Wiemy, że kluczem jest regularny kontakt z językiem obcym w procesie nauki. Jednak, że nie wszyscy mają możliwości, żeby poświęcać na to odpowiednio dużo czasu. Chcemy im pomóc i umożliwić wplecenie języka angielskiego w popołudniowy odpoczynek i relaks. Dlatego na TikToku codziennie publikujemy użyteczne słówka, porady językowe, a dodatkowo we wrześniu w każdy poniedziałek o 18:00 prowadzimy lekcję angielskiego live. Chcemy w ten sposób podzielić się wiedzą i ciekawostkami językowymi zupełnie za darmo, dlatego zachęcamy do obserwowania nas na TikToku i odwiedzania naszego profilu – mówi Damian Strzelczyk – co-founder Tutlo.
Drobne zmiany – wielki efekt
Otoczenie się językiem obcym to ważny element całego procesu nauki, jednak w przypadku osób dorosłych nie musi oznaczać powrotu do podstawówki i żmudnego wkuwania kolejnych słówek. Można do tego wykorzystać nowoczesną technologię, media społecznościowe i… rozrywkę. Ulubiony serial możemy przecież obejrzeć w oryginale z angielskimi napisami, które pomogą nam w przypadku trudności ze zrozumieniem dialogów. Jeśli chcemy wejść na level up, warto spróbować obejrzeć znane już filmy w oryginale albo przestawić ustawienia aplikacji na język angielski. Tego typu drobne zmiany nic nas nie kosztują a mogą przynieść spektakularne efekty.
[1] https://wynagrodzenia.pl/artykul/wynagrodzenia-osob-z-rozna-znajomoscia-jezykow-obcych-w-2020-roku
[2] https://strefainwestorow.pl/artykuly/wywiady/20210823/wywiad-emplocity

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.