Komunikaty PR

Dachser ogłasza przyszły zarząd

2020-04-01  |  01:00
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Burkhard Eling na czele zarządu Dachser od 1 stycznia 2021; Bernhard Simon i Michael Schilling przejdą w 2021 do rady nadzorczej

Po 31 latach ścisłej współpracy w zarządzie Dachser CEO firmy - Bernhard Simon, i jego zastępca - Michael Schilling, COO Road Logistics, przejdą w 2021 r. do rady nadzorczej operatora logistycznego, przy czym Bernhard Simon zajmie stanowisko przewodniczącego. Burkhard Eling, który dołączył do władz Dachser w 2013 r. jako członek zarządu odpowiedzialny za finanse, zostanie z dn. 1 stycznia 2021 r. nowym CEO tej firmy rodzinnej.

„Pod koniec 2020 roku Michael Schilling i ja przekażemy nasze zadania zarządowi reprezentującemu kolejne pokolenie kierownictwa. Ten wspólny ruch, od dawna planowany, stworzy nowy impuls dla przyszłości firmy,” wyjaśnia Bernhard Simon, CEO Dachser. „Kryzys związany z koronawirusem jest z pewnością wielkim wyzwaniem dla całego zespołu zarządzającego, ale nie podważa naszej długoterminowej strategii. Teraz ważne jest, aby przekazać firmę nowemu pokoleniu, zaczynając od szczytu. Jesteśmy przekonani, że potrafimy dobrze poprowadzić Dachser w nadchodzących miesiącach. Utrzymując stabilność naszej sieci i działające łańcuchy dostaw, będziemy nadal zapewniać naszym klientom niezawodność i jakość”, dodaje Bernhard Simon.

Nowa jednostka w strukturze firmy: IT & Development

Oprócz tych zmian 1 stycznia 2021 r. Stefan Hohm przejmie obowiązki członka zarządu ds. rozwoju (Chief Development Officer - CDO) w nowej jednostce, IT & Development, która zajmuje się badaniami i rozwojem, zagadnieniami innowacji, IT, logistyką kontraktową i globalnymi rozwiązaniami branżowymi. Alexander Tonn dołączy do zarządu Dachser jako COO Road Logistics, czyli członek zarządu odpowiadający za logistykę drogową. Do tego czasu stanowisko CFO, członka zarządu odpowiadającego za finanse, zostanie również obsadzone. Z kolei Edoardo Podestà pozostanie w zarządzie jako COO Air & Sea Logistics, odpowiadając za obszar logistyki lotniczej i morskiej.

„Burkhard Eling, Stefan Hohm i Alexander Tonn sprawdzili się przez wiele lat na odpowiedzialnych stanowiskach w firmie i odegrali decydującą rolę w kształtowaniu rozwoju Dachser w tym czasie” - kontynuuje Bernhard Simon. „Wraz z Edoardo Podestà i naszym przyszłym CFO utworzą zespół zarządzający od 2021 r., który będzie dynamicznie zajmował się głównymi tematami następnej dekady: cyfryzacją, nie zapominając o ścisłej współpracy z klientami, zrównoważonym rozwojem i utrudnionym dostępem do wykwalifikowanych pracowników.”

Burkhard Eling obejmie stanowisko CEO (Chief Executive Officer) i rzecznika zarządu 1 stycznia 2021 roku. 48-latek dołączył do zarządu Dachser jako CFO w 2013 roku. Był odpowiedzialny za wdrożenie systemu SAP w grupie na całym świecie i nawigował przejście firmy do formy prawnej SE, tj. spółki europejskiej. Zarządzał także strategicznym programem innowacji w grupie - Idea2net. Wraz z Michaelem Schillingiem i Bernhardem Simonem zorganizował integrację po przejęciu wywodzącego się z Półwyspu Iberyjskiego operatora logistycznego Azkar (obecnie Dachser Iberia).

Stefan Hohm 1 stycznia 2021 r. stanie na czele nowo utworzonej jednostki  IT & Development jako członek zarządu ds. rozwoju (Chief Development Officer). Doświadczony menadżer, który pracuje w firmie już od 27 lat, będzie odpowiedzialny nie tylko za obszar badań i rozwoju, ale także dalszy rozwój IT, logistyki kontraktowej i rozwiązań branżowych w skali globalnej. 47-latek rozpoczynał karierę w Dachser w obszarze logistyki kontraktowej, a następnie przejął zarządzanie oddziałami w Erfurcie i Hof w Niemczech. Jako dyrektor korporacyjny od 2016 r. odpowiada za prace badawczo-rozwojowe operatora usług logistycznych, a także za działalność związaną z branżowymi rozwiązaniami firmy.

Alexander Tonn z dniem 1 stycznia 2021 r. obejmie stanowisko COO Road Logistics, tj. członka zarządu odpowiedzialnego za rozwój działalności w ramach obszarów biznesowych European Logistics oraz Food Logistics. 46-latek pracuje w firmie od ponad 20 lat. Po przejęciu najpierw obowiązków zarządczych jako zastępca kierownika oddziału w Memmingen, w 2014 r. Tonn przeniósł się do centrali Dachser, gdzie był odpowiedzialny za międzynarodowy rozwój logistyki kontraktowej. Od 2017 r. kieruje także jednostką biznesową European Logistics w Niemczech – nadal będzie pełnił tę funkcję po objęciu stanowiska COO Road Logistics. Przy czym Alfred Miller pozostanie na stanowisku dyrektora zarządzającego jednostką biznesową Food Logistics.

Przyszły zespół zarządzający uzupełni Edoardo Podestà, który jest członkiem zarządu Dachser od października 2019 r. jako COO Air & Sea Logistics. Podestà jest odpowiedzialny za globalną działalność Dachser w zakresie frachtu lotniczego i morskiego, a także za usługi kolejowe między Europą a Chinami. Ponadto kieruje jednostką biznesową Air & Sea Logistics w regionie Azji i Pacyfiku.

Solidne fundamenty, na których będzie budowana przyszłość

Bernhard Simon jest członkiem zarządu Dachser od 1999 r., a od 2005 r. kieruje tą firmą rodzinną jako przedstawiciel akcjonariuszy. Silny rozwój firmy i jej internacjonalizacja są w dużej mierze zasługą Bernharda Simona. Pod jego kierownictwem Dachser stał się jednym z najbardziej znanych operatorów logistycznych w Europie i na świecie.

Michael Schilling dołączył do zarządu Dachser w 2002 roku; od tego czasu stworzył jedną z najlepiej działających sieci drobnicowych w Europie. Dzięki tym osiągnięciom był i pozostaje siłą napędową i wyznacznikiem zrównoważonego rozwoju dzięki transgranicznemu transportowi i logistyce kontraktowej. Opracowane pod jego kierownictwem ujednolicone procesy, systemy informatyczne i platformy IT stanowią podstawę wysokiej jakości i niezawodności, która wyróżnia Dachser na rynku logistycznym.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek
Transport Raport EFL o flotach firmowych w MŚP: „nie będziemy jeździć mniej, a inaczej”
2024-12-16 | 07:00

Raport EFL o flotach firmowych w MŚP: „nie będziemy jeździć mniej, a inaczej”

Ostatnie dekady przyniosły znaczący wzrost liczby pojazdów w Polsce. Od momentu transformacji ustrojowej park zarejestrowanych aut osobowych zwiększył się ponad pięciokrotnie –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.