Dachser pomaga w walce z COVID-19
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik@practum.pl
609884480
www.practum.pl
DACHSER Air & Sea Logistics przetransportował 3,25 miliona maseczek ochronnych z Meksyku do Niemiec. Następnie DACHSER Road Logistics dostarczył je do różnych szpitali.
DACHSER Air & Sea Logistics, część globalnego operatora logistycznego zajmująca się transportem lotniczym i morskim, przetransportował 3,25 miliona maseczek FFP-3 z Meksyku do Frankfurtu specjalnie wyczarterowanym Boeingiem 787. Jeszcze przed lądowaniem lotnisko we Frankfurcie było w pełni przygotowane do priorytetowej obsługi naziemnej. Następnie towar został wyładowany, przekazany do terminala importowego DACHSER i za pośrednictwem sieci transportu drogowego rozdystrybuowany do szpitali w całych Niemczech.
„Nasze zespoły w Meksyku i Niemczech osiągnęły wyjątkowe wyniki. W tych pełnych wyzwań czasach Dachser zadziałał znakomicie” - mówi Timo Stroh, szef Global Air Freight w Dachser.
Dachser Air & Sea Logistics organizuje obecnie różnorodne inteligentne rozwiązania czarterowe, aby odpowiadać na potrzeby transportowe klientów nawet w trudnych warunkach rynkowych. Oprócz trasy Meksyk - Frankfurt Dachser obsługuje także trasy Frankfurt - Szanghaj oraz Chicago - Frankfurt i z powrotem.
„Dzięki bliskiej współpracy z naszą siecią transportu drogowego możemy zaoferować klientom zintegrowane podejście od nadawcy do odbiorcy z jednego źródła” - mówi Alexander Tonn, dyrektor zarządzający European Logistics Germany, odpowiedzialny za niemiecki biznes Dachser w zakresie obsługi towarów przemysłowych.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.