Komunikaty PR

DACHSER stawia na li-ion. Flota nowoczesnych wózków widłowych powiększa się

2020-10-30  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

DACHSER Polska, operator logistyczny będący częścią międzynarodowej sieci DACHSER, stawia na technologię litowo-jonową we flocie wózków widłowych. Oddział firmy w Koninku (k. Poznania) jako pierwszy w Polsce rozpoczął wdrożenie całkowitego przejścia na wózki widłowe wyposażone w akumulatory li-ion marki Triathlon – strategicznego partnera firmy na całym świecie. Oddział obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich i testuje kolejny model, a proces kompleksowej wymiany zakończy się w 2022 roku. Wtedy liczba wózków wyniesie 25. Technologia pomoże zwiększyć bezpieczeństwo operatorów i usprawni pracę w magazynach, dzięki bardziej elastycznej infrastrukturze ładowania.

DACHSER od lat stawia na rozwój technologiczny m.in. stale rozbudowując i ulepszając swoją globalną sieć IT czy wdrażając kolejne rozwiązania w obszarach cyfryzacji i digitalizacji. Przedsiębiorstwo odważnie patrzy w przyszłość także w swoich obiektach, będąc pierwszym dużym operatorem floty wózków widłowych i podnośników, który konsekwentnie wdraża technologię litowo-jonową. Ten kamień milowy nie byłby postawiony bez strategicznego partnera w rozwoju – firmy Triathlon, która m.in. do 2022 roku dostarczy akumulatory li-ion do 6000 podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach w całej Europie. Do tego przełomu, zasilanego bateriami przedsiębiorstwa, dołącza również DACHSER Polska, którego jeden z oddziałów wdraża wymianę całej floty wózków widłowych.

Krok po kroku w litowo-jonowej rewolucji

Zmiana  w oddziale DACHSER Polska w Koninku zbiegła się z rozbudową terminala pod koniec 2018 roku. Kilka miesięcy wcześniej firma testowała wózek litowo-jonowy firmy Jungheinrich, co pozwoliło zdiagnozować zmiany konieczne do wprowadzenia technologii na szerszą skalę. Jak mówi Łukasz Krystkiewicz, kierownik magazynu przeładunkowego w oddziale: „Przede wszystkim musieliśmy stworzyć całą infrastrukturę ładowania, co wiązało się z montażem specjalnych stanowisk z prostownikami dla wózków z akumulatorami li-ion. Na potrzeby nowej infrastruktury dostosowaliśmy również naszą instalację elektryczną, zwiększając natężenie prądu z 32 do 64 A. Ponadto sama przebudowa wymagała ponownej analizy przepisów BHP i ppoż. Rok później widzimy, że było warto”. W 2019 roku oddział DACHSER w Koninku przetestował jeszcze 2 modele wózków z akumulatorami li-ion, które ostatecznie przekonały do stopniowej wymiany całej floty. Obecnie dysponuje 6 pojazdami firmy Jungheinrich oraz testuje kolejny model do obsługi procesu paletowego, a do 2022 roku oddział powiększy swoją flotę do 25 urządzeń z akumulatorami litowo-jonowymi.

Technologia li-ion – efektywność, bezpieczeństwo, wygoda

DACHSER stawia na efektywność, dlatego wybiera technologię litowo-jonową. Jak wskazuje Michał Kujik, Lider zmiany w oddziale w Koninku, odpowiedzialny za obszar związany z zarządzaniem flotą wózków widłowych: „Przede wszystkim warto podkreślić korzyści płynące z elastycznej struktury ładowania, czyli oszczędność miejsca w terminalu i możliwość ładowania niemalże w całym obiekcie. Ponadto sam proces jest zdecydowanie krótszy, a żywotność baterii dużo lepsza. Istotna jest także znacznie prostsza kontrola stopnia naładowania, z poziomu prostownika”.

Poza tym Michał Kujik zwraca też uwagę, że technologia li-ion to większy poziom bezpieczeństwa operatorów – płynący m.in. z braku konieczności wymiany, a także ze stosowanego w bateriach wewnętrznego systemu gaśniczego – oraz wygoda użytkowania. Korzystanie z nowoczesnych akumulatorów pozwala uniknąć procesów charakterystycznych dla baterii kwasowych, jak wyciąganie oparów wodoru czy uzupełnianie wody demineralizowanej.

Cel – 100 procent li-ion

Oddział DACHSER w Koninku postawił na technologię litowo-jonową zyskując szereg istotnych wartości zarówno w aspekcie ekonomii, bezpieczeństwa, jak i wygody. Pozytywna ocena dotychczas wykorzystywanych wózków widłowych Jungheinrich i akumulatorów Triathlon, motywuje do kolejnych zakupów i ostatecznej wymiany całej floty wózków widłowych na pojazdy z bateriami li-ion. Stuprocentowa zmiana to milowy krok w przyszłość, doskonale wpisujący się w politykę firmy, która rozwój technologii zawsze wiąże z korzyściami i wygodą pracowników oraz partnerów biznesowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy

Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.

Ochrona środowiska

Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa

1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.

Handel

T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu

Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.