Dachser strategicznym partnerem logistycznym Euro Craft
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Euro Craft, wiodąca europejska grupa zakupowa dla budownictwa i przemysłu z ponad 2250 stowarzyszonymi sprzedawcami detalicznymi w całej Europie, wybrała Dachser jako swojego partnera logistycznego. Dzięki globalnemu rozwiązaniu branżowemu DACHSER DIY-Logistics członkowie grupy zakupowej skorzystają z rozbudowanej europejskiej sieci transportowej i ponad 20-letniego doświadczenia operatora w obsłudze logistycznej sklepów specjalistycznych, marketów budowlanych i centrów ogrodniczych.
Każdego roku Dachser przewozi około 5 milionów przesyłek DIY, codziennie dostarczając zaopatrzenie do 18 000 punktów sprzedaży w całej Europie. Wszystko odbywa się w ściśle określonych ramach czasowych, co pozwala zmniejszyć ruch na rampach rozładunkowych i optymalizuje przepływ towarów.
„Producenci mogą mieć pewność, że jakość usług oferowana ich klientom przez operatora jest tak samo wysoka w całej Europie. Dzięki temu możemy znacznie ułatwić dostawcom i partnerom Euro Craft wejście na rynki w kolejnych krajach ”, wyjaśnia Jens Wollmann, Department Head DACHSER DIY-Logistics.
Peer de Lange, Euro Craft General Manager, podkreśla: „Zyskanie Dachser jako europejskiego partnera logistycznego jest kluczowym krokiem strategicznym, oferującym naszym partnerom ogromne korzyści. W Dachser mamy zaufanego partnera, który zapewnia najwyższą jakość, niezawodność i zwartą europejską sieć. Bardzo entuzjastycznie podchodzimy do naszej współpracy.”
Euro Craft zostało założone w 1995 r, a jego główna siedziba znajduje się w Paryżu. To obecnie sieć składająca się z sześciu partnerów europejskich, z których każdy jest największą grupą zakupową dla branży budowlano-przemysłowej na swoim krajowym rynku. Z przeszło 2250 stowarzyszonymi sprzedawcami detalicznymi i ponad 4100 lokalizacjami w ponad 25 krajach łączna wartość handlu dla wszystkich firm partnerskich wynosi około 8,5 mld euro. Misją Euro Craft jest połączenie interesów swoich uczestników, dostawców, usług i logistyki w celu uzyskania przewagi kosztowej i jak największych efektów synergii zakupowej. Takie podejście ma na celu poprawę warunków rynkowych i możliwości rozwoju dla każdej spółki członkowskiej.
Tworząc DACHSER DIY-Logistics, operator opracował specjalistyczne rozwiązanie branżowe, które jest dopasowane do wymagań branży DIY i ogrodniczej. Dachser osiąga to poprzez połączenie wystandaryzowanych podstawowych usług w ramach sieci drobnicowej - transportu, magazynowania, usług dodanych i zintegrowanych systemów IT - z usługami skrojonymi specjalnie pod branżę DIY. Dzięki DACHSER DIY-Logistics Pipeline towar w wymaganej ilości „płynie” od dostawcy do sklepu (lub z powrotem jeśli jest taka konieczność) zapewniając w ten sposób ciągłość zaopatrzenia. Ponadto Dachser dostarcza również produkty dla majsterkowiczów i artykuły ogrodowe bezpośrednio do odbiorców finalnych, co z kolei pomaga klientom wdrażać koncepcje sprzedaży omnichannel. Zespół ekspertów branżowych w europejskich oddziałach Dachser utrzymuje bliski kontakt z producentami i sprzedawcami, oferując kompleksowe porady w kwestiach dostaw i sprzedaży.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.