Komunikaty PR

DACHSER wspiera organizację pomocy dzieciom terre des hommes

2020-11-18  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

W dobie globalizacji coraz ważniejszą rolę odgrywają połączone w sieć międzynarodową organizacje pozarządowe, zwane też NGO’sami. Współpraca firmy DACHSER z organizacją pomocy dzieciom terre des hommes pokazuje, jak przedsiębiorstwo może wspierać organizację pozarządową w perspektywie długoterminowej.

Ochrona środowiska, prawa człowieka, wspólne projekty rozwojowe, migracja czy przeciwdziałanie dyskryminacji: znaczenie organizacji pozarządowych dla społeczeństwa jest ogromne. Niezależnie od państw i rządów, są one adwokatami kwestii społecznych, społeczno-politycznych lub środowiskowych. Kryzys wywołany przez koronawirusa sprawia, że ​​praca organizacji pozarządowych staje się niezwykle pilna, ponieważ pomoc humanitarna w krajach rozwijających się jest teraz bardziej potrzebna niż kiedykolwiek. Jest to wyzwanie dla wielu takich organizacji, gdyż ich pracę często utrudniają zakazy wjazdu, a także trudne warunki pracy i środki higieny na miejscu. Ponadto wielu z tych, którzy zazwyczaj przekazują darowizny, dziś robi to mniej chętnie. NGOsy jednakże zależą od darczyńców, ponieważ oprócz składek członkowskich, głównym źródłem finansowania są darowizny. Dlatego przejrzystość w odniesieniu do przepływów pieniężnych organizacji i tego, co osiąga dzięki tym funduszom, ma teraz jeszcze większe znaczenie dla wzmocnienia zaufania darczyńców. Wiele organizacji pozarządowych regularnie informuje swoich donatorów za pośrednictwem komunikatów prasowych, biuletynów lub na swoich stronach internetowych o poszczególnych projektach i wykorzystaniu funduszy. Organizacje pozarządowe są również monitorowane przez firmy audytorskie i odpowiednie organy podatkowe, aby upewnić się, że prawidłowo wykorzystują darowizny. „Pieczęć darowizny” niemieckiego Centralnego Instytutu ds. Społecznych (DZI) z siedzibą w Berlinie pomaga wzbudzić jeszcze większe zaufanie wspierających – gwarantuje ona, że dana organizacja pozarządowa jest godna zaufania, a praca, którą wykonuje – potrzebna i godna szacunku.

DACHSER wspiera terre des hommes

Szacuje się, że obecnie na świecie istnieją dziesiątki tysięcy organizacji pozarządowych, które zapewniają opiekę medyczną na obszarach kryzysowych, opiekują się uchodźcami, wspierają mikroprzedsiębiorstwa w fazie rozwoju i nie tylko. Jedną z wiodących organizacji pomocy dzieciom jest terre des hommes. Założona w Niemczech w 1967 roku organizacja chroni dzieci przed niewolnictwem i wyzyskiem, opiekuje się ofiarami wojen, przemocy i wykorzystywania oraz zapewnia edukację i szkolenie dzieci. Niemiecki oddział terre des hommes obsługuje obecnie 386 projektów na całym świecie. Międzynarodowy dostawca usług logistycznych DACHSER wspiera prace terre des hommes w Azji Południowej, Afryce Południowej i Ameryce Łacińskiej od 2005 roku. Zgodnie z zasadą „pomagamy ludziom, aby sami mogli sobie pomóc”, terre des hommes wdraża projekty pomocy lokalnej w celu ciągłego poprawiania jakości życia dzieci i innych w ich wioskach. – Jako globalna firma logistyczna prowadzimy działalność na całym świecie, zbliżając ludzi, rynki i produkcję. Jednak nie wszyscy odczuwają korzyści płynące z globalizacji. Naszym obowiązkiem jest więc stanąć w obronie tych ludzi i poprawić ich warunki życia – wyjaśnia Bernhard Simon, CEO DACHSER. 

Przedłużając umowę z terre des hommes do 2025 r., DACHSER będzie wspierać północnoindyjski stan Bihar, a także projekty w New Delhi i Uttar Pradesh. W kontekście tego ostatniego, Ingrid Mendonca koordynuje projekt pomocy dla terre des hommes i jest entuzjastycznie nastawiona do zaangażowania mieszkańców, zwłaszcza teraz, podczas pandemii koronawirusa. – Grupy młodzieżowe nie tylko wspierają własne społeczności, szyją maski i zdobywają pożywienie, ale także kontaktują się z młodymi ludźmi z innych wiosek, okręgów, a nawet stanów i organizują się – mówi Ingrid Mendonca. – Ich zaangażowanie w poprawę sytuacji jest inspirujące – dodaje.

Pracownicy DACHSER również czerpią korzyści z zaangażowania swojego pracodawcy w odpowiedzialność społeczną i mogą wspierać projekty terre des hommes na miejscu. Na przykład Melanie Diem, Team Leader Project Management w DACHSER, koordynowała projekt dotyczący zrównoważonego rozwoju realizowany przez terre des hommes i DACHSER w Livingstone w Zambii. W projekcie wzięli udział DACHSER Young Professionals i studenci z sieci terre des hommes. – Zaangażowanie uczestników w sprawę było imponujące. Pracownicy DACHSER mają możliwość zanurzenia się w pracy organizacji pozarządowej, w obszarze, z którym w innym przypadku nigdy by się nie zetknęli – wyjaśnia Melanie Diem,

Szczególny rodzaj zaangażowania

Partnerstwo pomiędzy DACHSER i terre des hommes pokazuje, że działając wspólnie firma komercyjna i organizacja pozarządowa mogą osiągnąć niesamowite rzeczy. – Nasza współpraca z DACHSER jest szczególnie cenna i ważna, ponieważ wiąże się z ogromnym osobistym zaangażowaniem oraz otwartym i szczerym dialogiem – mówi Stephan Stolze, head of fundraising department w terre des hommes. – Szczególnie pracownicy DACHSER, a także dyrektor generalny Bernhard Simon, są głęboko zaangażowani w projekty terre des hommes finansowane przez DACHSER. Chcą wiedzieć, jak radzą sobie ludzie na miejscu i do jakiego stopnia wsparcie DACHSER pomaga poprawić warunki życia miejscowej ludności – dodaje. W 2018 roku zaangażowanie DACHSER zostało docenione niemiecką nagrodą CSR w kategorii „Zaangażowanie społeczne”. Współpraca z organizacją pozarządową sprawia, że ​​DACHSER jest pionierem, ponieważ tylko kilka firm w Niemczech wspiera organizacje pozarządowe działające na arenie międzynarodowej. – Zwłaszcza większe, międzynarodowe firmy powinny poważnie rozważyć 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ i wspierać projekty w tych obszarach tak długo, jak mogą – mówi Stephan Stolze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy? Biuro prasowe
2024-07-30 | 14:21

TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy?

Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. To dla pracodawców wyzwanie dostosowania programów szkoleniowych do dynamicznie zmieniających się wymagań rynku pracy.
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.