DACHSER wspiera organizację pomocy dzieciom terre des hommes
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
W dobie globalizacji coraz ważniejszą rolę odgrywają połączone w sieć międzynarodową organizacje pozarządowe, zwane też NGO’sami. Współpraca firmy DACHSER z organizacją pomocy dzieciom terre des hommes pokazuje, jak przedsiębiorstwo może wspierać organizację pozarządową w perspektywie długoterminowej.
Ochrona środowiska, prawa człowieka, wspólne projekty rozwojowe, migracja czy przeciwdziałanie dyskryminacji: znaczenie organizacji pozarządowych dla społeczeństwa jest ogromne. Niezależnie od państw i rządów, są one adwokatami kwestii społecznych, społeczno-politycznych lub środowiskowych. Kryzys wywołany przez koronawirusa sprawia, że praca organizacji pozarządowych staje się niezwykle pilna, ponieważ pomoc humanitarna w krajach rozwijających się jest teraz bardziej potrzebna niż kiedykolwiek. Jest to wyzwanie dla wielu takich organizacji, gdyż ich pracę często utrudniają zakazy wjazdu, a także trudne warunki pracy i środki higieny na miejscu. Ponadto wielu z tych, którzy zazwyczaj przekazują darowizny, dziś robi to mniej chętnie. NGOsy jednakże zależą od darczyńców, ponieważ oprócz składek członkowskich, głównym źródłem finansowania są darowizny. Dlatego przejrzystość w odniesieniu do przepływów pieniężnych organizacji i tego, co osiąga dzięki tym funduszom, ma teraz jeszcze większe znaczenie dla wzmocnienia zaufania darczyńców. Wiele organizacji pozarządowych regularnie informuje swoich donatorów za pośrednictwem komunikatów prasowych, biuletynów lub na swoich stronach internetowych o poszczególnych projektach i wykorzystaniu funduszy. Organizacje pozarządowe są również monitorowane przez firmy audytorskie i odpowiednie organy podatkowe, aby upewnić się, że prawidłowo wykorzystują darowizny. „Pieczęć darowizny” niemieckiego Centralnego Instytutu ds. Społecznych (DZI) z siedzibą w Berlinie pomaga wzbudzić jeszcze większe zaufanie wspierających – gwarantuje ona, że dana organizacja pozarządowa jest godna zaufania, a praca, którą wykonuje – potrzebna i godna szacunku.
DACHSER wspiera terre des hommes
Szacuje się, że obecnie na świecie istnieją dziesiątki tysięcy organizacji pozarządowych, które zapewniają opiekę medyczną na obszarach kryzysowych, opiekują się uchodźcami, wspierają mikroprzedsiębiorstwa w fazie rozwoju i nie tylko. Jedną z wiodących organizacji pomocy dzieciom jest terre des hommes. Założona w Niemczech w 1967 roku organizacja chroni dzieci przed niewolnictwem i wyzyskiem, opiekuje się ofiarami wojen, przemocy i wykorzystywania oraz zapewnia edukację i szkolenie dzieci. Niemiecki oddział terre des hommes obsługuje obecnie 386 projektów na całym świecie. Międzynarodowy dostawca usług logistycznych DACHSER wspiera prace terre des hommes w Azji Południowej, Afryce Południowej i Ameryce Łacińskiej od 2005 roku. Zgodnie z zasadą „pomagamy ludziom, aby sami mogli sobie pomóc”, terre des hommes wdraża projekty pomocy lokalnej w celu ciągłego poprawiania jakości życia dzieci i innych w ich wioskach. – Jako globalna firma logistyczna prowadzimy działalność na całym świecie, zbliżając ludzi, rynki i produkcję. Jednak nie wszyscy odczuwają korzyści płynące z globalizacji. Naszym obowiązkiem jest więc stanąć w obronie tych ludzi i poprawić ich warunki życia – wyjaśnia Bernhard Simon, CEO DACHSER.
Przedłużając umowę z terre des hommes do 2025 r., DACHSER będzie wspierać północnoindyjski stan Bihar, a także projekty w New Delhi i Uttar Pradesh. W kontekście tego ostatniego, Ingrid Mendonca koordynuje projekt pomocy dla terre des hommes i jest entuzjastycznie nastawiona do zaangażowania mieszkańców, zwłaszcza teraz, podczas pandemii koronawirusa. – Grupy młodzieżowe nie tylko wspierają własne społeczności, szyją maski i zdobywają pożywienie, ale także kontaktują się z młodymi ludźmi z innych wiosek, okręgów, a nawet stanów i organizują się – mówi Ingrid Mendonca. – Ich zaangażowanie w poprawę sytuacji jest inspirujące – dodaje.
Pracownicy DACHSER również czerpią korzyści z zaangażowania swojego pracodawcy w odpowiedzialność społeczną i mogą wspierać projekty terre des hommes na miejscu. Na przykład Melanie Diem, Team Leader Project Management w DACHSER, koordynowała projekt dotyczący zrównoważonego rozwoju realizowany przez terre des hommes i DACHSER w Livingstone w Zambii. W projekcie wzięli udział DACHSER Young Professionals i studenci z sieci terre des hommes. – Zaangażowanie uczestników w sprawę było imponujące. Pracownicy DACHSER mają możliwość zanurzenia się w pracy organizacji pozarządowej, w obszarze, z którym w innym przypadku nigdy by się nie zetknęli – wyjaśnia Melanie Diem,
Szczególny rodzaj zaangażowania
Partnerstwo pomiędzy DACHSER i terre des hommes pokazuje, że działając wspólnie firma komercyjna i organizacja pozarządowa mogą osiągnąć niesamowite rzeczy. – Nasza współpraca z DACHSER jest szczególnie cenna i ważna, ponieważ wiąże się z ogromnym osobistym zaangażowaniem oraz otwartym i szczerym dialogiem – mówi Stephan Stolze, head of fundraising department w terre des hommes. – Szczególnie pracownicy DACHSER, a także dyrektor generalny Bernhard Simon, są głęboko zaangażowani w projekty terre des hommes finansowane przez DACHSER. Chcą wiedzieć, jak radzą sobie ludzie na miejscu i do jakiego stopnia wsparcie DACHSER pomaga poprawić warunki życia miejscowej ludności – dodaje. W 2018 roku zaangażowanie DACHSER zostało docenione niemiecką nagrodą CSR w kategorii „Zaangażowanie społeczne”. Współpraca z organizacją pozarządową sprawia, że DACHSER jest pionierem, ponieważ tylko kilka firm w Niemczech wspiera organizacje pozarządowe działające na arenie międzynarodowej. – Zwłaszcza większe, międzynarodowe firmy powinny poważnie rozważyć 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ i wspierać projekty w tych obszarach tak długo, jak mogą – mówi Stephan Stolze.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.