Dachser: Żuraw dla południowo-wschodniej Azji
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta@konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Firma DACHSER wsparła proces naprawy żurawia w Indonezji, organizując transport stalowego wysięgnika z Düsseldorfu do Dżakarty. Wysięgnik o długości 23 metrów i szerokości 3,6 m. większość swojej 55-dniowej „podróży” spędził na pokładzie statku.
Dostarczenie tak dużej części zamiennej do Dżakarty w Indonezji w pierwszej kolejności wymagało znalezienia odpowiedniego statku. DACHSER postawił na statek RoRo, ponieważ może on pomieścić bardzo długie przedmioty na przyczepie MAFI zaprojektowanej specjalnie do przewozu ciężkich ładunków. Trasa rozpoczęła się w Düsseldorfie, gdzie wysięgnik żurawia został załadowany na transporter do ciężkich ładunków, na którym przebył drogę 200 km do portu w Antwerpii. Następnym przystankiem był Singapur, gdzie wysięgnik został przerzucony na statek dostawczy, który zabrał go do Dżakarty. Tam oddział DACHSER Indonesia zorganizował sprawny rozładunek i dalszy transport ciężarówką do miejsca docelowego.
„Największym wyzwaniem było to, że po uzyskaniu pozwolenia na transport powstał duży plac budowy, co praktycznie uniemożliwiło nam opuszczenie zakładu w Düsseldorfie."– mówi Hans-Ulrich Brüggemann, project manager w DACHSER Air & Sea Logistics w Kolonii, który organizował ten transport. „Jednak dzięki dobrej pracy zespołowej wszystkich zaangażowanych osób udało nam się wysłać wysięgnik żurawia w dalszą drogę".
Specjaliści ds. Logistyki projektowej na całym świecie
Przy dużych, ciężkich lub szczególnie skomplikowanych transportach, zespoły logistyki projektowej w DACHSER Air & Sea Logistics są w swoim żywiole. Doradzają klientom w wyborze tras i przewoźników oraz dbają o obsługę w systemie door-to-door – od początku do końca. Niezależnie od tego, czy przedmiotem zlecenia są luksusowe samochody, komponenty fabryczne, czy całe zakłady produkcyjne – sprawny transport to nieodłączna część logistyki projektowej DACHSER Air & Sea Logistics. Działając w ramach tej usługi, bierzemy pod uwagę wiele czynników” mówi Brüggemann. „Organizujemy najbardziej efektywny transport: od wyboru optymalnej trasy – uwzględniając m.in. zamknięte drogi – po odprawę celną”. Aby dostarczać produkty na skalę międzynarodową, oddziały DACHSER na całym świecie ściśle ze sobą współpracują. To właśnie taka kooperacja między zespołami w Niemczech i Indonezji sprawiła, że wysięgnik żurawia pokonał połowę globu.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.