Komunikaty PR

Dan Cake przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach ogólnopolskiej kampanii

2021-09-30  |  12:00
Biuro prasowe

Na produktach marki Dan Cake już niebawem pojawią się specjalne oznaczenia, które ułatwią konsumentom poprawne rozumienie dat ważności i tym samym pozwolą ograniczyć marnowanie żywności. Działanie jest elementem współpracy z Too Good Too Go i ogólnopolskiej kampanii „Często Dobre Dłużej”.

W ramach współpracy został podpisany Pakt Koalicji Partnerów, którzyzobowiązali się do umieszczenia na etykietach specjalnych piktogramów. Mają one przypominać konsumentom, aby używali swoich zmysłów do podjęcia decyzji, czy zjeść dany produkt po upływie terminu przydatności do spożycia. Oznaczenia te, opatrzone hasłami „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”, pojawią się m.in. na chlebie tostowym i bułeczkach mlecznych Dan Cake.

- Problem marnowania żywności jest zjawiskiem globalnym, dotyczącym każdego z nas. Wierzymy, że można mu skutecznie przeciwdziałać, dlatego dołączyliśmy do kampanii „Często Dobre Dłużej”. To ważna inicjatywa, realizująca cele strategii zrównoważonego rozwoju, mająca na uwadze dobro środowiska naturalnego, gospodarki i społeczeństwa. Jesteśmy gotowi podjąć wszelkie aktywności ukierunkowane na promowanie odpowiedzialnej konsumpcji w naszym otoczeniu i wśród odbiorców naszych produktów - mówi Małgorzata Chudzik, Członek Zarządu Dan Cake Polonia.

Oznaczenia dat ważności na produktach wciąż są dla konsumentów niezrozumiałe, czego efektem jest wyrzucanie produktów spożywczych, które, choć krótko po terminie, nadal nadają się do spożycia. Jak pokazuje raport Banków Żywności w Polsce, aż 64% dorosłych nie wieco tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych, przez co aż 10% żywności marnuje się. Na czym polega różnica w zapisie?

Oznaczenie „najlepiej spożyć przed” odnosi się do jakości produktu, a producent zobowiązuje się, że nie zmieni on swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Żywność po jej upływie wciąż będzie bezpieczna do spożycia. To konsument powinien stwierdzić, czy w jego ocenie produkt wciąż może zostać skonsumowany. Z kolei „należy spożyć do” odnosi się głównie do świeżej i łatwo psującej się żywności (np. mięsa). Po upływie daty podanej na opakowaniu produkt może już stanowić zagrożenie dla zdrowia. 

- Nikt do tej pory tak głośno nie mówił o problemie związanym z poprawnym rozumieniem dat ważności, który istotnie wpływa na skalę marnowania żywności. Jesteśmy dumni, że miesiące ciężkiej pracy całego zespołu Too Good To Go oraz naszych Partnerów zaowocowały inauguracją kampanii „Często Dobre Dłużej”. Bez nich nie byłoby to możliwe. To milowy krok w kierunku edukowania konsumentów co tak naprawdę oznaczają daty: „należy spożyć do” i „najlepiej spożyć przed”. Chcemy pomóc ludziom zrozumieć, że wiele produktów jest bezpiecznych do spożycia również po upływie daty ważności, a w podejmowaniu ostatecznej decyzji powinni się kierować swoimi zmysłami- mówi Anna Kurnatowska Country Managerka Too Good To Go w Polsce.  

W kampanii „Często Dobre Dłużej” obok Dan Cake biorą udział m.in. marki takie jak Danone, Frosta, Herbapol, Kaufland, Nestle czy Winiary.

Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Partnerami kampanii są: 

  • Federacja Polskich Banków Żywności,
  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji,
  • Polska Izba Handlu,
  • Polska Izba Żywności Ekologicznej,
  • Firma Chr. Hansen
  • oraz marka Auchan, która wspiera kampanię pod kątem edukacyjnym.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.