Dan Cake przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach ogólnopolskiej kampanii
Na produktach marki Dan Cake już niebawem pojawią się specjalne oznaczenia, które ułatwią konsumentom poprawne rozumienie dat ważności i tym samym pozwolą ograniczyć marnowanie żywności. Działanie jest elementem współpracy z Too Good Too Go i ogólnopolskiej kampanii „Często Dobre Dłużej”.
W ramach współpracy został podpisany Pakt Koalicji Partnerów, którzyzobowiązali się do umieszczenia na etykietach specjalnych piktogramów. Mają one przypominać konsumentom, aby używali swoich zmysłów do podjęcia decyzji, czy zjeść dany produkt po upływie terminu przydatności do spożycia. Oznaczenia te, opatrzone hasłami „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”, pojawią się m.in. na chlebie tostowym i bułeczkach mlecznych Dan Cake.
- Problem marnowania żywności jest zjawiskiem globalnym, dotyczącym każdego z nas. Wierzymy, że można mu skutecznie przeciwdziałać, dlatego dołączyliśmy do kampanii „Często Dobre Dłużej”. To ważna inicjatywa, realizująca cele strategii zrównoważonego rozwoju, mająca na uwadze dobro środowiska naturalnego, gospodarki i społeczeństwa. Jesteśmy gotowi podjąć wszelkie aktywności ukierunkowane na promowanie odpowiedzialnej konsumpcji w naszym otoczeniu i wśród odbiorców naszych produktów - mówi Małgorzata Chudzik, Członek Zarządu Dan Cake Polonia.
Oznaczenia dat ważności na produktach wciąż są dla konsumentów niezrozumiałe, czego efektem jest wyrzucanie produktów spożywczych, które, choć krótko po terminie, nadal nadają się do spożycia. Jak pokazuje raport Banków Żywności w Polsce, aż 64% dorosłych nie wie, co tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych, przez co aż 10% żywności marnuje się. Na czym polega różnica w zapisie?
Oznaczenie „najlepiej spożyć przed” odnosi się do jakości produktu, a producent zobowiązuje się, że nie zmieni on swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Żywność po jej upływie wciąż będzie bezpieczna do spożycia. To konsument powinien stwierdzić, czy w jego ocenie produkt wciąż może zostać skonsumowany. Z kolei „należy spożyć do” odnosi się głównie do świeżej i łatwo psującej się żywności (np. mięsa). Po upływie daty podanej na opakowaniu produkt może już stanowić zagrożenie dla zdrowia.
- Nikt do tej pory tak głośno nie mówił o problemie związanym z poprawnym rozumieniem dat ważności, który istotnie wpływa na skalę marnowania żywności. Jesteśmy dumni, że miesiące ciężkiej pracy całego zespołu Too Good To Go oraz naszych Partnerów zaowocowały inauguracją kampanii „Często Dobre Dłużej”. Bez nich nie byłoby to możliwe. To milowy krok w kierunku edukowania konsumentów co tak naprawdę oznaczają daty: „należy spożyć do” i „najlepiej spożyć przed”. Chcemy pomóc ludziom zrozumieć, że wiele produktów jest bezpiecznych do spożycia również po upływie daty ważności, a w podejmowaniu ostatecznej decyzji powinni się kierować swoimi zmysłami- mówi Anna Kurnatowska Country Managerka Too Good To Go w Polsce.
W kampanii „Często Dobre Dłużej” obok Dan Cake biorą udział m.in. marki takie jak Danone, Frosta, Herbapol, Kaufland, Nestle czy Winiary.
Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Partnerami kampanii są:
- Federacja Polskich Banków Żywności,
- Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji,
- Polska Izba Handlu,
- Polska Izba Żywności Ekologicznej,
- Firma Chr. Hansen
- oraz marka Auchan, która wspiera kampanię pod kątem edukacyjnym.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.